نماد سایت فروشگاه اینترنتی هوبانو

دوربین های حرارتی داهوا و چگونگی جلوگیری از ویروس کرونا

دوربین های حرارتی داهوا و چگونگی جلوگیری از ویروس کرونا

همه گیری ویروس کووید ۱۹ در جهان، شرکت های سازنده دوربین های مداربسته را به این صرافت انداخته است که از دوربین های حرارتی برای تشخیص بیماران مبتلا استفاده کنند. این روش، در مقایسه با استفاده از تب سنج لیزری، مزیت های بالقوه ای دارد و می تواند از شیوع بیشتر بیماری کرونا جلوگیری نماید. با این همه، باید تست های لازم در این رابطه صورت بگیرد و دوربین های حرارتی مورد نظر از دقت تشخیص قابل قبولی برخوردار باشند.

داهوا، یکی از شرکت های پیش‌رو در زمینه ساخت تکنولوژی های جدید سیستم نظارت تصویری است؛ دوربین های حرارتی داهوا در چین برای تشخیص بیمارانی که دمای بدن شان بیشتر از حد معمول است، مورد استفاده قرار گرفته و نتایج آن اثربخش گزارش شده است. در ادامه به معرفی عملکرد سیستم مداربسته حرارتی داهوا در پیشگیری از گسترش بیماری کووید ۱۹ می پردازیم.

دوربین حرارتی داهوا، تشخیص دهنده تب بیماران

تب بالا از علائم بیماری کووید ۱۹ محسوب می شود.  یکی از راه هایی که می توان از گسترش بیماری کرونا در مکان های پر تجمع جلوگیری کرد استفاده از تب سنج هاست. برای تب سنجی به روش معمول، باید فردی دستگاه لیزری تب سنج را به مدت چند ثانیه و از فاصله ای نزدیک بر روی پیشانی بگیرد تا دمای بدن مشخص شود. این روش از این نظر که به نیروی انسانی محتاج است و فرد تب گیرنده باید در فاصله ای نزدیک باشد، خود می تواند به عاملی برای گسترش بیشتر بیماری تبدیل شود. به همین خاطر شرکت داهوا دوربین مداربسته حرارتی‌ را معرفی کرده است که قادر است در لحظه دمای بدن سه نفر را تشخیص دهد. گفته می شود این دوربین های هوشمند از فاصله تقریبی ۳ متری می توانند دمای بدن افراد را به دقت تشخیص دهند.

هر حرارتی که بیش از صفر درجه باشد امواج مادون قرمز منتشر می کند. کارکرد دوربین های حرارتی بدین گونه است که می توانند تفاوت دمای منتشر شده‌ی مادون قرمز از بدن افراد را تشخیص دهند. این دوربین های مدار بسته برای تشخیص دمای بدن به توقف افراد نیازی ندارند و در حرکت نیز به خوبی عمل می کنند. همچنین، دقت دستگاه دوربین مداربسته حرارتی داهوا ±۰٫۳ درجه سانتی گراد است که استاندارد بین المللی برای اندازه گیری دمای پوست محسوب می شود.

عملکرد دوربین حرارتی داهوا

از مزیت های استفاده از دوربین حرارتی، امکان بررسی تعداد نفرات بیشتر بدون نیاز به نزدیک شدنِ نیروی انسانی است. براساس محاسباتی که انجام گرفته است، تب سنجیِ دستیِ ۵ هزار نفر به وسیله ی حرارت سنج پیشانی، چیزی نزدیک به ۴ ساعت زمان می برد. همین کار با استفاده از دوربین حرارتی تنها نیم ساعت زمان خواهد برد.

دوربین های حرارتی داهوا ابتدا در شهر ووهان چین مورد آزمایش قرار گرفتند و سپس در سایر شهرهای چین و کشورهای دیگر، مثل انگلستان، نیز از آنها استفاده شده است. از این نوع دوربین مداربسته، برای تشخیص افراد دچار به تب در مجتمع های تجاری، بانک ها، وسایل حمل و نقل عمومی، فرودگاه ها، ترمینال ها و … استفاده می شود.