وبلاگ

قیمت دوربین مداربسته

قیمت دوربین مداربسته

همه چیز در مورد قیمت دوربین مدار بسته در تهران و انواع آن

معمولا برای نظارت داشتن بر کلیه اماکن داخلی و خارجی از دوربین های مدار بسته استفاده می کنند. این دوربین ها با توجه به شرایط و محیط می تواند انواع مختلفی داشته باشد. یکی از وسایل اصلی دوربین های مدار بسته ضبط کردن تصاویر و فیلم و ارسال برای دستگاه DVR  و یاNVR است. دوربین های مداربسته، عموما به صورت دوربین های ویدئویی و یا دوربین های دیجیتال در دسترس هستند. قیمت دوربین مداربسته در تهران با توجه به ویژگی ها و کارایی های  آن می تواند بسیار متفاوت باشد. اگر شما هم قصد دارید که یکی از انواع دوربین های مداربسته را خریداری کنید، با ما همراه شوید. زیرا ما در این مطلب قصد داریم شما را با انواع دوربین های مداربسته و قیمت آشنا کنیم.

مشاهده برخی از دوربین های مداربسته

  انواع دوربین مدار بسته و قیمت آن ها بر اساس تکنولوژی ساخت

  • دوربین مداربسته آنالوگ معمولی :

می توان گفت که دوربین های مدار بسته آنالوگ، از اولین تولید ها و اولین نسل دوربین مدار بسته می باشد.  جالب است بدانید با گذشت چندین سال از تولید آن، هنوز جز پر فروش ترین دوربین ها محسوب می شود. دلیل این امر آن است که دوربین های آنالوگ دارای سیستم کوچک هستند که باعث شده کار نصب آن ها آسان گردد. به همین علت معمولا کاربران خانگی و یا حتی کسانی که کسب و کار های کوچک دارنند از این نوع دوربین استفاده می کنند. دوربین مداربسته آنالوگ، تصاویر را به صورت آنالوگ ارسال می کند، بنابراین دارای کیفیت کمتری نسبت به دیگر انواع دوربین ها دارد. حداکثر رزولوشن آن ۵۸۲*۹۶۰ است. بنابراین قیمت این مدل از دوربین کمتر از سایر دوربین ها است.

  • دوربین مداربسته تحت شبکه :

این دوربین به نام دوربین های IP و یا دوربین اینترنتی نیز در بازار معروف است. دوربین مدار بسته تحت شبکه به شما این امکان را می دهد که از طریق اینترنت، به صورت آنلاین تصاویر را دریافت و مشاهده و یا ارسال کنید. به عنوان مثال اگر شما می خواهید محل کار و یا منزل خود را به صورت آنلاین مشاهده کنید، این دوربین پیشنهاد بسیار خوبی است. اما در مقابل برای نصب آن نیاز به تجهیزات بیشتری دارید. قیمت این نوع از دوربین ها از نوع آنالوگ معمولی بیشتر می باشد.

انواع دوربین مداربسته و قیمت آن ها  بر اساس ظاهر و عملکرد

دوربین های مداربسته در این بخش به دو مجموعه زیر تقسیم بندی می شوند:

دوربین مداربسته ثابت ( Fixed ):  از این دوربین ها معمولا در مکان هایی استفاده می کنند که نیاز به یک زاویه دید داشته باشد، چرا که همانطور که از نامش پیداست، این دوربین ها در یک جای ثابت نصب می شوند. اما گاهی اوقات با تعویض لنز می توانید زاویه دید آن را تغییر دهید. قیمت این نوع از دوربین ها با توجه به برندی که دارند، متفاوت است.

  • دوربین های مدار بسته متحرک ( PTZ )

این دوربین ها را می توان هم در جهت افقی و هم در جهت عمودی به صورت دستی و یا اتوماتیک به حرکت در آورد. در واقع تنظیم کردن آن در هر دو جهت باعثِ نظارت بیشتری بر روی مکان ها می شود. بنابراین دوربین مدار بسته متحرک، به همراه این ویژگی و ‌قابلیت ها دارای قیمت بالاتری نسبت به دوربین های مداربسته ثابت است.

همانطور که مشاهده کردید دوربین های مداربسته دارای تنوع مختلفی است که ما در بالا به تعداد اندکی از آن ها اشاره کردیم.

نکاتی مربوط به قیمت دوربین مداربسته در تهران و خرید آن

احتمالا شما هم می خواهید قبل از خرید بدانید که دوربین مدنظرتان چه ویژگی ها ،کارایی ها و از همه مهمتر چه قیمتی دارد. بنابراین قبل از هر کاری، بهتر است لیستی از نیاز های خود از دوربین را یادداشت کنید تا بتوانید در هنگام خرید، بهترین انتخاب را داشته باشید. همانطور که می دانید با پیشرفته تر شدن و بیشتر شدن آپشن های هر دوربین، بر قیمت آن نیز افزوده می شود. لازم به ذکر است که هر دوربینی که گرانتر باشد، دلیل بر بهتر بودن آن نیست. از این رو دوربینی مناسب است که بتواند دقیقا نیاز های شما را در محیط برطرف کند. در زیر ما تعدادی از سوالاتی را آورده ایم که می تواند به شما در هنگام خرید کمک کرده و باعث عدم هزینه بی مورد خواهد شد:

  • آیا می خواهید بر رفت و آمد های محل کار خود نظارت داشته باشید؟
  • آیا می خواهید چهره افراد را شناسایی کند و یا کالا های آن ها را ببیند؟
  • برای فضاهای داخلی نیاز است و یا برای فضاهای خارجی؟
  • آیا می خواهید دوربین شما این ویژگی را داشته باشد که تصاویر را از طریق اینترنت ارسال کنید یا خیر؟
  • محل مورد نظر شما نیاز به چند دوربین مداربسته دارد؟
  • میزان قیمت و بودجه ای که برای دوربین ها در نظر گرفته اید چقدر است؟

نکته پایانی

در پایان باید عنوان گردد که علاوه بر مواردی که در بالا گفته شد، انتخاب برند و یا شرکت می تواند تاثیری بسزایی در قیمت دوربین مداربسته در تهران را داشته باشد. متاسفانه مارک های تقلبی در بازار زیاد شده است. سعی کنید دوربین های خود را از شرکت های معتبر خریداری کنید، چرا که علاوه بر کیفیت بهتر، دارای گارانتی نیز هستند.

One thought on “قیمت دوربین مداربسته

دیدگاهتان را بنویسید