وبلاگ

گارانتی های مختلف دوربین مداربسته داهوا

گارانتی های مختلف دوربین مداربسته داهوا

شرکت داهوا Dahua‌ از بزرگ ترین شرکت های تولید کننده ی دوربین های مداربسته در دنیا می باشد که توانسته است محصولات مختلفی را در زمینه ی فناوری های مرتبط با کدینگ و آنالیز ویدیو، لنز، سنسور، انتقال و پردازش تصاویر به بازار عرضه کند.در این مقاله، با گارانتی های مختلف دوربین مداربسته داهوا آشنا خواهیم شد.

محصولات این شرکت در دسته های متنوعی بوده و عمدتا در چند سری مختلف موجود می باشند. علاوه بر این، خدمات پس از فروش قابل توجهی نیز برای رده های مختلف محصولات این شرکت ارائه می شود تا مشتریان با خیال راحت اقدام به خرید محصول مورد نظر خود نمایند.

در ایران نیز، دوربین ها و تجهیزات شرکت داهوا توسط نمایندگان اصلی با گارانتی به فروش می رسد. البته هر برچسب گارانتی که در بازار موجود است از اعتبار لازم برخوردار نیست و تنها نمایندگان معتبر داهوا محصولات خود را با گارانتی اصلی و قابل اطمینان توزیع می کنند.

شرکت داهوا، در قبال محصولات دارای گارانتی که توسط پخش کننده های معتبر عرضه شده باشند، مسئولیت خود می داند که در صورت بروز خرابی یا نقصان، با شرایط ذکر شده، محصول را بدون هزینه تعمیر یا تعویض کند.

گارانتی های شرکت داهوا

به طور کلی، محصولات اصلی شرکت داهوا که در آمریکا و کانادا توزیع شده اند دارای گارانتی های استاندارد و تمام ستاره (All-Star) می باشند. این گارانتی ها برای محصولات محتلف مدت زمان متفاوتی را در بر می گیرند و البته شامل قطعات قابل جا به جایی، مثل موتورها، فن ها، پره های تمیز کننده، یا حافظه های جداشدنی نمی شوند؛ برای این قطعات دوره ی گارانتی تنها یک سال است.

اما برای دوربین های مداربسته شرکت داهوا، از جمله دوربین های PTZ‌ و حرارتی، گارانتی استاندارد ۳ ساله و گارانتی تمام ستاره ۵ ساله است. همچنین، لوازم جانبی دوربین های مداربسته نیز، به جز منبع تغذیه، دارای گارانتی استاندارد ۳ ساله و گارانتی تمام ستاره ۵ ساله می باشند. برای منبع تغذیه، مدت گارانتی استاندارد و گارانتی تمام ستاره ۲ سال است.

در ایران، فراگستر به عنوان نماینده رسمی داهوا، دوربین ها و محصولات این شرکت را گارانتی می کند. مدت زمان گارانتی فراگستر برای برند داهوا ۲۵ ماه است و شامل تجهیزات جانبی از قبیل منبع تغذیه، کابل و غیره نمی شود. علاوه بر این، هزینه ی ارسال محصول به گارانتی نیز بر عهده ی مشتری می باشد.

گارانتی فراگستر برای دوربین های مداربسته داهوا، به مانند سایر گارانتی ها، تنها زمانی معتبر است که سریال مندرج بر روی برچسب گارانتی مخدوش یا ناخوانا نباشد. همچنین، این گارانتی شامل صدمات و ضایعات ناشی از نوسان برق و آب خوردگی، سقوط و ضربه، تغییر نرم افزار دستگاه یا استفاده از منابع تغذیه غیر استاندارد نمی شود.

البته فراگستر تنها شرکتی نیست که محصولات داهوا را با گارانتی عرضه می کند و شرکت های دیگری هم در ایران دوربین های داهوا را گارانتی کرده اند. با این حال، برخی از برچسب های گارانتی نیز تقلبی هستند و گارانتی اصلی داهوا محسوب نمی شوند. از این رو، بهتر است محصولات داهوا را از پخش کنندگان معتبر و با گارانتی های اصلی تهیه نمایید.

همچنین، با استفاده از شماره سریال دوربین می توانید اصلی بودن گارانتی تان را استعلام کنید و وضعیت و مدت زمان اعتبار آن را بررسی نمایید. بدین منظور، فقط کافی است شماره سریالی (Serial No یا S/N) که بر روی برچسب جعبه دوربین موجود است را در فیلد مخصوصی که برای این امر تدارک دیده شده وارد کنید تا اطلاعات لازم به شما پیام داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید