نماد سایت فروشگاه اینترنتی هوبانو

مزیت نقشه حرارتی در دوربین مداربسته

نقشه حرارتی در دوربین مداربسته

نقشه حرارتی در دوربین مداربسته یا Heat map چیست؟ پیشرفت در تکنولوژی دوربین‌های تحت شبکه موجب شده است تا این دوربین‌های مداربسته نقشی فراتر از نظارت در زندگی ما داشته باشند. این تکنولوژی جدید با قابلیت نقشه حرارتی، نقاط پر ازدحام و کم رفت و آمد را به صورت چگالی گرمایی با کمک رنگ‌های مختلف نشان می‎دهد. در واقع این الگو دوربین‌ها را به ابزاری جهت تجزیه و تحلیل رفتار مشتری و درک الگوهای رفتاری آنها در هنگام ورود به یک مرکز تجاری تبدیل نموده است. با ما همراه باشید تا با طریقه عملکرد  Heatmapو مزیت نقشه حرارتی دوربین مدار بسته آشنا شوید.

کاربرد نقشه حرارتی در دوربین مداربسته

کارکرد نقشه حرارتی در دوربین مداربسته به این صورت هست که الگوی حرکت افراد را در یک زمان مشخص ضبط کرده و نقاط پر رفت و آمد را به صورت چگالی گرمایی با کمک رنگ های مختلف نشان می دهد. در این دوربین ها مکان هایی که به رنگ قرمزدیده می‌شوند نشان دهنده این هستند که اشخاص بیشتری در آنجا تردد کرده‌ اند. از قابلیت Heat Map می توان برای استفاده در مکان‌هایی مثل فروشگاه ها، سوپر مارکت ها، مغازه ها و… استفاده می‌شود. با مطالعه رفتار مشتریان از طریق نقشه حرارتی دوربین مدار بسته به راحتی می توان فهمید که مشتریان کدام محل از فروشگاه را، بیشتر بازدید می کنند و در چه زمان بیشتر به آن مکان تمایل دارند. به این ترتیب نقشه گرمایی می تواند کمک بزرگی در فروش بیشتر محصولات از نظر نحوه چیدمان کالا داشته باشد. چر اکه با ارائه اطلاعات دقیق از میزان تردد مشتریان و الگوی رفتاری آنها، به بهبود مدیریت و ارائه خدمات به مشتریان نقش بسزایی میتواند داشته باشد.

مزایت‌های نقشه حرارتی در دوربین مداربسته

عملکرد تکنولوژی نقشه حرارتی در دوربین های مداربسته
نحوه عملکرد نقشه حرارتی در دوربین مدار بسته  به این ترتیب است که مسیر حرکتی و رفتاری مشتریان در طول یک زمان مشخص در فضای تحت پوشش توسط دوربین ثبت می شود. از الگوریتم های پیشرفته پردازش در نرم افزار این تکنولوژی استفاده شده که با تبدیل به یک الگوی رفتاری به صورت نمودار زمانی و آمار مکانی نمایش داده می‌شود. در این نمودار طیف رنگی تعبیه شده است. هر کدام از رنگ ها با توجه به پارامترهای تعریف شده در نرم افزارمعنای ویژه ای دارند. مثلا رنگ قرمز نشان می دهد که تراکم جمعیت و بازدید در آن نقطه بیشتر از جاهای دیگر است. رنگ آبی هم نشان می دهد در آن نقاط کمترین بازدیدها صورت گرفته است.

امتیاز دیگر نقشه حرارتی در دوربین های مداربسته

در این قابلیت علاوه بر نمایش آماری به صورت نقشه، نمودارهای روزانه، هفتگی و ماهانه نیز برنامه ریزی شده است. نمودار روزانه نشان دهنده تراکم جمعیت در هر ساعت است. در حالی که نمودار هفتگی و ماهانه تراکم جمعیت در هر روز از هفته  را نشان می دهد. به این ترتیب با اعداد به دست آمده مشخص می شود نیروها در چه ساعاتی در چه روزهایی در هفته و در چه مکان‌هایی بیشتر حضور داشته اند. همچنین می توان تعیین کرد، چیدمان محصولات در قسمت های مختلف فروشگاه درکدام حالت کارآمدتر است.

نکته در مورد  Heat Map

تست میزان باز خورد مشتریان از یک تابلو آگیهی با بنر تبلیغاتی

اگر می خواهید میزان تاثیر گذاری یک بیلبورد تبلیغاتی را در فروشگاه خود ارزیابی نمایید، می توانید از نقشه حرارتی کمک بگیرید. شما می توانید میزان توقف و تعداد افرادی که مقابل بیلبورد تبلیغاتی شما توقف می کنند را به صورت آماری به دست آورید. .هر چه رنگ نقشه بیشتر به قرمزی بزند یعنی اینکه آگهی مورد نظر تاثیر بیشتری روی افراد داشته است. در مورد اجناس جدید فروشگاه نیز با یک بررسی یک  هفته ای از میزان استقبال نسبی مشتریان نسبت به یک جنس اطلاع خواهید داشت.

سخن آخر:

دوربین‌های مداربسته در انواع و کاربردهای مختلف در بازار موجود هستند. برای مکان‌هایی که رفتار مشتری اهمیت بسزایی دارد، بهتر است که از دوربین‌Heat map ، استفاده کنید. این کار، باعث می‌شود برآورد  درستی بر کسب‌وکار خود داشته باشید و بتوانید با یک تحلیل مناسب، مدیریت بهتری داشته و سود خود را افزایش دهید.