نماد سایت فروشگاه اینترنتی هوبانو

آیا از قابلیت های IVSS داهوا خبر دارید؟

قابلیت های IVSS داهوا

Dahua Deep-learning Powered NVR - IVSS (PRNewsfoto/Dahua Technology)

برند داهوا دومین شرکت سازنده دوربین‌های مداربسته جهان در سال ۲۰۱۵ معرفی شده است. داهوا به عنوان یک برند محبوب و برجسته جهانی، دارای امتیازات زیادی از جمله قابلیت IVSSاست. IVSSمخفف کلمه Intelligent Video Surveillance Servers system و به معنای سری سرور نظارت تصویری هوشمند در دوربین مداربسته داهوا است. ما در اینجا تنها به قابلیت های IVSS داهوا اشاره می کنیم:

  معرفی قابلیت های IVSS داهوا

شناسایی چهره

شناخت چهره از جمله سن، جنسیت و اینکه آیا فرد مورد نظر از عینک استفاده می کنند و یا اینکه چهره فرد دارای ریش و سیبیل است یا خیر، از دیگر امکانات این دوربین‌هاست. این دوربین‌ها حالات مختلف چهره مانند هیجان یا اضطراب را تشخیص داده و  آنها را در دیتابیس خود ضبط و ثبت می کند. تکنولوژیIVSS چهره های غریبه را تشخیص داده و حالات آن ها را شناسایی می‌کند. دوربین های داهوا برای محل های پر تردد که نیاز به کنترل ورود و خروج دارند، بسیار کاربردی هستند.

 آنالیز تغییرات محیط

دوربین های مداربسته ای که خاصیت IVSS دارند روشی پیشرفته برای تجزیه و آنالیز محیط دارند. قابلیت هایIVSS داهوا   علاوه بر ثبت سریع عکس چهره افراد و فرستادن این تصاویر به سرور، حواسشان به محیط هم هست. دوربین های مدار بسته داهوا از نوع PTZ  توانایی تمیز دادن تغییرات محیط را دارند. این دوربین‌ها در صورت مشاهده هر گونه تغییر، پیام هشدار ارسال می کنند که برای تشخیص کارهای خراب کارانه استفاده می شود.

پیاده سازی قوانین

قابلیت IVSS داهوا، رفتار انسانها و حرکات خودروها را بر مبنای قاعده‌ی خاصی ارزیابی و آنالیز می‌کند. بطوریکه با سیستم تشخیص و ثبت پلاک خودرو به قوانین راهنمایی و رانندگی کمک می‌کند. حتی در تشخیص پلاک از قسمت عقب خودرو، با اینکه نور چراغ های عقب کمتر است، مشکلی ندارد.

پشتیبانی از حافظه ضبط شده

دوربین امکان جست و جو در دیتابیس و تصاویر ذخیره شده ( بازپخش ) را دارد و می توانید جست و جو خود را بر مبنای ویژگی خاصی انجام دهید. قابلیت IVSS داهوا همچنین با فناوری فشرده سازی ویدیو، پهنای باند را تا ۹۹ درصد کاهش داده و هزینه های فضای ذخیره سازی را به حداقل ممکن می رساند.

تحلیل‌گر اقتصادی

شاید به نظر ادعای بی پایه و اساسی به نظر برسد، اما با کمی تامل، به کارایی این نوع امکان، بیشتر میتوان اتکا کرد. توانایی‌هایی مانند قابلیت شمارش افراد و شناسایی حرارت، توانایی‌های پیشرفته‌ای هستند که باعث بالا رفتن امنیت و در نتیجه پیشرفت کسب و کار می شوند. خاصیت IVSS تجزیه و تحلیل های هوشمندی از رفت و آمدهای روزانه، ماهانه، سالانه مکان به ما می‌دهد. برای مثال این گزارش‌های سودمند می‌تواند قفسه ها و مناطقی که بیشترین آمار بازدید را داشته‌اند، نشان دهد. در فروشگاهها سامانه شمارشگر IVSS با شناسایی افراد و تشخیص حرارت، باعث مشخص شدن محصولات پر طرفدار و به کار بستن راهکارهایی اساسی برای افزایش فروش می‌شود.

کنترل تردد

قابلیتIVSS  داهوا به الگوریتم‌های هوش مصنوعی مجهز است، بطوری که سیستم نظارت تصویری را بهینه و کارآمدتر و به نفع کاربران می سازد. با این تکنولوژی تجزیه و تحلیل کاربر نیز راحت‌تر میشود. به عنوان مثال : اگر در محل مورد نظر قسمتی وجود داشته باشد که افراد متفرقه اجازه ورود به محل را نداشته باشند و یا شخصی پرسه زنی کند، یا اینکه بدود را سریعا شناسایی می‌کند. در واقع قابلیتIVSS  داهوا  می تواند تعلل افراد در محوطه و یا تجمع در محیط و یا حتی پارک غیرمجاز خودروها را تشخیص و هشدارهای لازم را ارسال نماید.

مهم ترین فاکتورها به هنگام خرید یک دوربین مدار بسته :

رزولوشن و کیفیت تصویر بر حسب مگاپیکسل و انتقال داده ها : داشتن تصاویر واضح برای رویت جزئیات و سوژه های مورد نظر در محیط مورد نظر، یک امتیاز بالاست. در امر نظارت تصویری، قابلیت تصاویر با کیفیت، متناسب با شرایط محیط، برای بسیاری از مشتریان، اولویت اول است.
نوع لنز (Fixed یا  Varifocal): توان زوم دوربین مداربسته از مواردی است که متناسب با نیاز کاربر می تواند در انتخاب نوع دوربین دخیل باشد. به عنوان مثال در محیط وسیع که ارتفاع سقف زیاد است یا محیط سر پوشیده محصولی مورد نیازاست که بتواند محیط مورد نظر را پوشش دهد. دوربین انتخاب شده باید، قابلیت چرخش به صورت افقی و عمودی و قدرت زوم اپتیکال بالا را داشته باشد که بتواند بر روی سوژه مشکوک، عملیات بزرگ نمایی را انجام دهد.
گارانتی معتبر : به هنگام خرید، در صورت عدم توجه به گارانتی و خدمات پس از فروش، در صورت هر گونه اشکال می بایست هزینه های اضافی زیادی را صرف رفع مشکل نمود. با خرید محصولات امنیتی با گارانتی و ضمانت معتبر، علاوه بر تهیه محصول اصیل و با کیفیت، می‌توانید در خصوص تعمیر و خدمات پشتیبانی فنی نیز بهره ببرید.
۴٫      جنس بدنه: جنس بدنه دوربین های مداربسته باید با توجه به شرایط محیط انتخاب و خریداری شود. کیس های پلاستیکی هرچند می توانند طول عمر بالایی داشته باشند اما مقاومت های لازم مانند کیس فلزی را ندارند. اگر دوربین قرار است در محل نصب، در معرض آب، باران و برف، رطوبت، گرد و غبار و دماهای بسیار بالا و پایین، قرار بگیرد، بهتر است در هنگام خرید، به جنس بدنه توجه شود.

مسافت تحت پوشش دید در شب، سنسور تصویر، بسترکابل کشی، قیمت دوربین مدار بسته، قابلیت ها و ویژگی های کاربردی و پشتیبانی از این قابلیت‌ها  نیز از فاکتورهای بسیار مهمی هستند که در انتخاب یک دوربین امنیتی نقش بسزایی دارند.[A1]

[A1]آپدیت

 کلام آخر:

همانطور که در این مقاله شرح دادیم، فاکتورهای بسیاری در خرید دوربین مداربسته داهوا، تاثیر گذار هستند. پیشنهاد میکنیم که برای خرید محصولات نظارت تصویری، نیازهای خود را دسته بندی کرده و اولویت های خود را مشخص کنید تا بر مبنای آن‌ها، خرید آگاهانه و مناسبی داشته باشید. هوبانو با شماست تا راهنمای بهترین تصمیمات شما عزیزان باشد.