وبلاگ

دوربین مداربسته لامپی

دوربین مداربسته لامپی چیست و کارکرد آن چگونه است؟!

دوربین مداربسته لامپی در  بیشتر اماکن برای نظارت بر مکان های  داخلی و خارجی قابلیت استفاده را دارند،  و بر اساس شرایط محیط  که در آن نصب خواهند شد انواع مختلفی خواهند داشت. این دوربین ‌ها می‌توانند در دو نوع دوربین ‌های ویدئویی یا دوربین ‌های دیجیتال تقسیم شوند.  مهندس آلمانی به نام والتر بروش اولین بار  دوربین مداربسته را اختراع کرد و رونمایی از دوربین مدار بسته در سال ۱۹۱۳  در مکان های عمومی امریکا اتفاق افتاد .

اولین نوع دوربین مداربسته لامپی و ویژگی های آن

همچنین اولین دوربین در سال ۱۹۴۲ برای  ارتش آلمان به دلیل نظارت بر عملکرد شلیک موشک V2 در جایگاه پرتاب آن موشک نصب گردید. چند سال بعد در اروپا سیستم‌ دوربین مداربسته لامپی تجاری به بازار عرضه شد و به نام Vericon معروف گردید. جالب ترین نکنه این است که استفاده از این دوربین‌ها  مدار بسته لامپی نیازی به  گرفتن مجوز دولتی نداشت.

اولین دوربین مداربسته که زیر نظرشبکه قرار داشت در سال ۱۹۹۶ توسط شرکت Aixx با بهرگیری نرم‌افزارهایی به نام لینوکس (Linux) تولید و به بازار داخلی امریکا عرضه شد. این دوربین‌ براساس استانداردهای روز دنیا که به نام های  HTTP و RTSP  معروف هستند طراحی شده بودند، و از افزونه  IP برای ارسال تصاویر بر اساس اطلاعات (Data) نامیده می شد، استفاده می کردند.

این دوربین ها با استفاده از امکاناتی که دارد برای  ثبت اطلاعات تصویریک محیط، امکان پیگیری قانونی  شخصی یا قضایی را بعد از اتفاق یک جرم  در آن محیط را محیا خواهند کرد.

در زمان حال  استفاده از تصاویری که دوربین مداربسته در سطح شهر ثبت خواهد کرد، به بعضی از روند پیگیری، و کاری پلیس و سازمان های امنیتی کمک زیادی خواهد کرد، و باعث ایجاد یک امنیت نسبی شده است.

داشتن یک تصویر از محل وقوع جرم، اجرای روند پیگیری آن سریع تر و یا افراد متخلف را بهتر شناسایی خواهد کرد، و امکان جلب این مجرمین را بهتر ایجاد می کند. در این و تمام جهان تصاویری که توسط دوربین های مداربسته ضبط شده است به عنوان یک مدرک کاملا معتبر و قضایی  خواهد بود می توان  به راحتی به آن استناد کرد.

ساختار دوربین مداربسته لامپی

دوربین های مداربسته همگی دارای یک ساختار یک شکل خواهند بود که عبارت اند از:

بدنه دوربین ها : که قاب اصلی و قاب بیرونی آن خواهند بود و بر اساس  نصب آن  به فضای مورد استفاده  انتخاب می‌ شوند.
بخش‌های الکترونیکی دوربین:سنسور، بورد اصلی، کانکتور و بورد تغذیه، لامپ ها، همگی بخش های الکتریکی یک دوربین را شامل خواهند شد.
لنز دوربین: لنز دوربین  دوربین مداربسته لامپی در انواع مختلفی موجود هستند که امکان تغییر فاصله محیط و تصوری را و در نتیجه زاویه دید دوربین را از تمای  فاصله ها حتی دور و نزیدک ایجاد می کند. این لنزها نیز معمولاً دارای فوکوس خودکار خواهند بود.

خرید دوربین مداربسته لامپی

این دوربین ها به دلیل استفاده زیادی که در فضای داخلی و خارجی خواهند داشت در جهان محبوبت داشته و یک نوع امنیت برا مکان هایی که از  آن استفاده می کنند خواهند بود. بدین دلیل تمامی ساختمان ها اعم از تجاری ، اداری، مسکونی و تمامی جاده ها بزرگ راه ها، فرودگاه ها نیازمند این دوربین مدار بسته هستند، نیاز شدید جامعه امروز به دوربین های مداربسته لامپی باعث شده تا خرید آن روز به روز افزایش پیدا کند، و تولید کنندگان زیادی با طراحی های مختلف از دوربین مداربسته لامپی در سطح جهانی به وجود آیند.

تمامی تولید کنندگان به دلیل فروش بالاتر در این بازار رقابتی در تلاش هستند تا با استفاده از بهترین نوع متریال در ساخت دوربین ها اقدام کرده، و محصولاتی با کیفیتی بالاتر به بازار داخلی و خارجی عرضه کنند.

انواع دوربین مداربسته از نظر شکل ظاهری

دوربین Dome: این اصلاح به معنی گنبد خواهد بود، و شکل بدنه این دوربین به شکل کند است، به همین دلیل این اسم ره برای آن انتخاب کرده اند، کارایی این دوربین برای نصب در زیر سقف ها خواهد بود.
دوربینbox: این دوربین به شکل بدنه مستطیلی پلاستی هستند که لنز آنها به صورت جداگانه برو روی آن نصب خواهد شد.
دوربینbullet: این دوربین ها به شکل یک استوانه و یا گلوله خواهند بود، و جنسی فلزی دارند.
دوربین مینیاتوری: این دوربین ها بسیار کوچک هستند و دوربین های مخفی نیز نامگذاری شده اند.

بهترین  برندهای دوربین مدار بسته لامپی :

  1. دوربین لامپی ICSEE
  2. دوربین لامپی وای فای مدل KX08 Fisheye
  1. دوربین مدار بسته وایفای لامپی V380Pro
  2. دوربین مدار بسته لامپی WiFi BulB HD COOPER
  1. دوربین مداربسته پانوراما لامپی ۱.۳MP
  1. دوربین مدار بسته لامپی ویسونیک(VISONIC BULB CAMERA)
  1. دوربین لامپی چشم ماهی VR
  2. دوربین مدار بسته تحت شبکه۳۶۰ درجه پاناروما واچ داگ مدل WD-IP360bl1
  3. دوربین مداربسته تحت شبکه لامپی پاناروما hitron

مزایای دوربین های مداربسته لامپی:

  • این دوربین ها دارای لنز واید با وسعت دید ۳۶۰ درجه هستند و می توانند تصاویر پانورامائی ۳۶۰ درجه ای تولید نمایند. این ویژگی باعث می شود تا با نصب یک دوربین در ارتفاع و جایگاهی مناسب، امکان کنترل و رصد کردن کل فضایی که برد دید دوربین اجازه می دهد را بدست آورد.
  • دوربین مدار بسته لامپی، دارای کارت SD هستند که تصاویر و صدا بر روی آنها ضبط می شوند و لذا نیازی به تجهیزات ضبط کننده ای از قبیل DVR یا NVR ندارند.
  • حافظه کارت SD این دوربین ها از ۳۲ گیگابایت تا ۱۲۸ گیگابایت را شامل می شوند.
  • دوربین مدار بسته لامپی ،دارای امکان دید در شب هستند.
  • کیفیت تصاویراین دوربین ها بسیار بالاست و در دو کیفیت اچ دی و فول اچ دی تولید می شوند.
  • دوربین های مدار بسته لامپی می توانند هرگونه حرکتی را تشخیص و نسبت به آن واکنش نشان دهند.
  • با توجه به امکان اتصال به اینترنت، این دوربین ها، توان انتقال تصاویر از راه دور به موبایل را دارند .
  • در دوربین های مدار بسته لامپی اسپیکرها و میکروفن هایی تعبیه شده که امکان برقراری ارتباط صوتی دو طرفه را دارند.
  • نصب این دوربین ها بسیار آسان است.
  • نیازی به سیم کشی مجزا ندارند و از همان سیمهای برق مربوط به لامپها استفاده می کنند.
  • در دوربین مدار بسته لامپی علاوه بر امکان استفاده از اینترنت برای ارسال تصاویر، از طریق هات اسپات نیز (بدون اینترنت) امکان ارسال تصاویر وجود دارد.
  • قیمت این دوربین ها در مقایسه با بسیاری از انواع دیگر، ارزان است.
  • تصاویر ارسالی بطور همزمان در دوربین مدار بسته لامپی توسط چندین گیرنده امکانپذیر می باشد.
  • این دوربین ها امکان فعالیت در دو محیط IOS و Android را دارند.
  • در دوربین ها ی مدار بسته لامپی بمنظور تامین اینترنت، هیچ نیازی به کابل کشی نیست و براحتی می توان از طریق یک دستگاه مودم جداگانه وای فای بصورت وایرلس به شبکه متصل شد. در برخی از مدلها، محلی برای نصب سیمکارت در نظر گرفته شده که براحتی امکان تامین اینترنت را دارد.

One thought on “دوربین مداربسته لامپی

دیدگاهتان را بنویسید