وبلاگ

انواع خروجی تصویر در دوربین های مداربسته

انواع خروجی تصویر در دوربین های مداربسته

در سیستم مداربسته، دستگاه ضبط DVR‌ یا NVR به عنوان مرکز کنترل نظارتی به شمار می رود و تمامی دوربین های مداربسته به آن متصل می شود. اگر به پشت یکی از این دستگاه ها نگاهی انداخته باشید، پورت های گوناگون ورودی و خروجی را مشاهده خواهید کرد که برای انتقال تصویر و صدا و … به کار می روند. هرچند این پورت ها در دستگاه های مختلف ممکن است با هم تفاوت هایی داشته باشند، اما عموما یک سری پورت های ثابت در تمامی آنها دیده می شود. در این مطلب قصد داریم انواع خروجی تصویر در دوربین های مداربسته را خدمت شما معرفی کنیم.

خروجی تصویر دوربین

اگر در سیستم مداربسته دوربین ها با کابل کواکسیال با DVR در ارتباط باشند، معمولا از طریق کانکتورهای BNC به دستگاه ضبط متصل می شوند. کانکتور BNC به عنوان خروجی دوربین و فیش ورودی دستگاه ضبط به شمار می رود. تعداد این ورودی ها در پشت DVR نشان دهنده ی تعداد کانال های دستگاه است.

خروجی تصویر BNC

خروجی تصویر BNC

خروجی ویدیویی BNC برای اتصال دستگاه ضبط به تلویزیون یا نمایشگر با استفاده از یک کابل BNC است. در این حالت، صفحه نمایشگر هم باید از اتصال BNC‌ یا ویدئو کامپوزیت پشتیبانی کند.این خروجی، یکی از انواع خروجی تصویر در دوربین های مداربسته می باشد.

خروجی CBVS

خروجی CBVS یک خروجی کامپوزیت آنالوگ است که از طریق کانکتور BNC فرستاده می شود. در واقع، این خروجی همان کابل زرد رنگ در مجموعه کابل های کامپوزیت محسوب می شود و توانایی انتقال تصویر و برق را دارد.

خروجی HDtvi

خروجی HDtvi

سیگنال های خروجی HDtvi، در بستر کابل کواکسیال، تصویر و صدا و داده را انتقال می دهند. به کمک این تکنولوژی، کیفیتِ انتقالِ تصاویرِ دوربین های آنالوگ افزایش یافته است.

خروجی BNC Spot out

خروجی Spot out از خروجی های ویدیویی BNC است که برای اتصال دستگاه ضبط به مانیتورهای Spot  به کار می رود. در خروجی Spot out‌، برخلاف خروجی معمولی BNC، از رابط کاربری DVR پشتیبانی نمی شود و امکان تعامل با دستگاه ضبط وجود ندارد. در واقع، در این خروجی امکان دسترسی به منوهای دستگاه فراهم نمی باشد و تنها می توان تصاویر دوربین ها را با تنظیمات انجام شده مشاهده نمود. خروجی Spot out را از طریق کانکتور BNC یا ورودی کامپوزیت با استفاده از آداپتور به مانیتورها و صفحه های نمایش مختلف می توان متصل نمود.

خروجی HDMI

پورت خروجی HDMI از دیگر پورت های مورد استفاده برای اتصال دستگاه های DVR‌ و NVR به تلویزیون، لپتاپ، مانیتور و … است. HDMI در سال ۲۰۰۳ عرضه شده و استاندارد جدیدی برای تبادل سیگنال های دیجیتال به شمار می رود. کابل HDMI برخلاف کابل VGA‌ قابلیت انتقال همزمان صدا و تصویر را با رزولوشن بالا میسر کرده است. به کمک این کابل می توان از طریق رابط کاربری محلی تنظیمات DVR را مدیریت کرد، تصاویر دوربین ها را به صورت زنده مشاهده نمود، و به بازبینی و جست و جو در میان تصاویر ضبط شده پرداخت.

خروجی VGA

خروجی VGA

VGA از رایج ترین پورت های خروجی تصویر برای اتصال دستگاه ضبط به مانیتور و … است که سیگنال ویدیویی آنالوگ را حمل می کند. کارکرد VGA مشابه با خروجی BNC‌ است با این تفاوت که از آن برای اتصال به دستگاه هایی که ورودی VGA دارند استفاده می شود. خروجی های VGA اولین بار در سال ۱۹۸۷ در کامپیوترهای شرکت IBM معرفی شدند. عیب کابل VGA  در این است که فقط می تواند تصویر را انتقال دهد و امکان تبادل صدا را ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید