نماد سایت فروشگاه اینترنتی هوبانو

انواع دوربین های مداربسته

انواع دوربین های مداربسته

دوربین مداربسته به انگلیسی  CCTV یا Closed Circuit Television می‌باشد. دوربین مداربسته از ارکان مهم یک سیستم حفاظتی و نظارت تصویری می‌باشد.  وظیفه اصلی دوربین مداربسته دریافت کردن تصاویر محیط و ارسال آن برای دستگاه‌های ضبط DVR یا NVR  جهت ضبط و ذخیره‌سازی می‌باشد. شما می توانید بر اساس مکان و موقعیتی که دارید، نوع مناسبی از دوربین مداربسته را انتخاب و خریداری کنید. انواع دوربین مدار بسته موجودی که در بازار وجود دارد به سه دسته دوربین مداربسته آنالوگ، دیجیتال HD و تحت شبکه IP محدود می‌شوند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی آنها بپردازیم.

دوربین مدار بسته Pin Hole 

این دوربین دارای ابعاد کوچکی می‌باشد. و نیز دارای لنز ثابت و میکروفن جهت دریافت کردن صدا. دوربین پین هل که دوربین لنز سوزنی هم به آن گفته می‌شود. این دوربین حجم کم دارد و لنز کوچکی دارد و این امکان را به ما می‌دهد که از پشت یک سوراخ ۳ میلیمتری ، بصورت مخفی تصویر بگیریم. البته این دوربین کیفیت بالایی ندارد و بیشتر برای مکان‌های کوچک و دارای نور مخفی نصب و راه اندازی می‌شود .

دوربین های دام ( گنبدی ) Dome Type

دوربین‌های دام یا به آن گنبدی شکل هم گفته می‌شود، اغلب روی سقف نصب می‌شود. کاور گنبدی شکل ، ظاهری زیبا به این دوربین می‌دهد که در محیط های داخلی اداری و تجاری مورد توجه قرار می‌گیرد و از آن استفاده می‌کنند. در سال‌های قبل این نوع دوربین‌ها از تکنولوژی خاص و بالایی بهره نمی‌بردند، ولی امروزه در نمونه‌های جدید آن تمام قابلیت‌ها و تکنولوژی‌های یک دوربین box type با ظاهری زیباتر به آن اضافه شده که به این دوربین جایگاه بخصوصی را در سیستم‌های نظارت تصویری داده است.

فست دام Fast Dome

به دلیل قابلیت‌های بالای این دوربین آن را از نوع‌های دیگر دوربین مداربسته متمایز کرده است .
PTZاین دوربین‌ها قابلیت حرکت‌های افقی، عمودی و نیز زوم اپتیک و دیجیتال را هم به‌صورت کنترل دستی و هم اتوماتیک دارند. این دوربین قابلیت دنبال کردن سوژه به‌صورت خودکار را نیز دارد، که در بعضی از مدل‌های پیشرفته آن موجود می‌باشد. سرعت چرخش بالای دوربین ( تا ۱۰۰ درجه در ثانیه ) و زوم اپتیکال آن باعث شده است تا در مناطق حساس، سوله ها، فضاهای باز و همین‌طور برای کنترل ترافیک، بهترین انتخاب باشد.

دوربین های صنعتی Box Type

دوربین های box type که در بازار، صنعتی به آن گفته می‌شود شکلی مکعب مستطیلی دارد و به دلیل دارا بودن قابلیت نصب لنزهای گوناگون Fix ، Varifocal ، Motorize ، Auto Iris و نیز ست شدن آن با انواع پایه و کاورهای خاص ، می‌تواند در تمام مکان‌های مسکونی، اداری، تجاری و یا صنعتی نصب و راه اندازی شود .
این دوربین دارای تکنولوژی آشکارسازی  (Charge Couple Device) است. دوربین‌هایی که آشکار ساز آنها از نوع CCD است که دارای وضوح و شفافیت بالا می‌باشد. انواع مختلف دیگر این دوربین، دارای قابلیت‌هایی مثل تنظیمات خودکار و دستی نور و رنگ نیز می‌باشند.

دوربین مدار بسته دیجیتال یا دوربین آی پی یا تحت شبکه IP Camera
دوربین‌های مبتنی بر” آی پی “یا همان (IP Camera) که مستقیم به شبکه‌های اینترنت (Ethernet Network)  و یا شبکه‌ای با پهنای باند خانگی متصل می‌شوند و تصاویر ویدئویی را به صورت زنده از اینترنت به مقصد انتقال می‌دهند. در ضمن نسخه‌های Wi-fi این نوع دوربین‌ها نیز در دسترس هستند، که در هر جایی و در مدت زمان کم نصب و راه‌اندازی می‌شوند.