وبلاگ

تشخیص عبور از خط در دوربین های مدار بسته

تشخیص عبور از خط در دوربین های مدار بسته

حاصل پیشرفت نرم‌ افزار های تحلیل ویدیو در این سال ها تشخیصف عبور از خط در دوربین های مدار بسته است. قابلیت های بسیار زیادی در دوربین های مدار بسته ایجاد شده است که یکی از آن ها این موضوع می باشد. مواجه شدن با همچین قابلیتی برای نظارت و امنیت بسیار پر اهمیت است. دوربین های مداربسته جدید طوری طراحی شده اند که می‌ توانند به خوبی نیاز مشتریان را پاسخ گو باشند. قابلیت های زیادی که در این دوربین ها موجود است هرکدام برای مکان و زمان خاصی قابل استفاده هستند. اما تشخیص عبور از خط برای بسیاری از مکان‌ ها به کار برده می شود. همچنین با استفاده از این دوربین ها می توان متوجه شد که اشخاص غیر مجاز وارد منطقه ای می شوند یا خیر، که این بسیار برای برخی افراد و موسسه ها قابل اهمیت است. به همین دلیل قابلیت تشخیص عبور از خط برای برخی دوربین ها ایجاد شد تا کار برای مشتریان راحت شود. در ادامه درباره عملکرد این ویژگی مهم دوربین های مدار بسته

عمل کرد سیستم تشخیص عبور از خط در دوربین های مدار بسته

برای استفاده از این ویژگی باید ابتدا در مکانی که قرار است تحت کنترل باشد خطی فرضی کشیده شود. این قابلیت باعث می شود سیستم را طوری تنظیم کرد که زمانی که فردی می خواهد از خط فرضی رد شود، عبور و مرورش کاملا ضبط شود. و یا می توان سیستم را طوری تنظیم کرد که هنگام عبور افراد غیر مجاز از خط فرضی آلارم آن به صدا در آید. بسیاری از دوربین ها قابلیت پشتیبانی از خط فرضی را دارند و حساسیت آن ها را به گونه ای می توان تنظیم کرد که در مواقع لزوم تحریک شوند.

در ادامه باید بگوییم تنظیم دوربین برای تشخیص عبور از خط می‌ تواند هر موجود و سوژه ای را در نظر بگیرد. حتی در مواقعی که ممکن است یک حیوان و یا … از خط فرضی عبور کند نیز کارایی دارد. همچنین می توان دوربین را طوری تنظیم کرد که خط را به صورت دو طرفه تشخیص دهد و هنگام عبور و مرور تکان بخورد. در واقع این ویژگی در دوربین‌ های پیشرفته نام مخصوصی دارد که به آن لاین کروسینگ گفته می شود. گاهی اوقات می توان دوربین را فقط برای عبور از خط فرضی و گاهی اوقات نیز برای خروج از آن تنظیم کرد. همچنین استفاده از این قابلیت در مکان های باز و بسته نیز امکان پذیر است. منظور از فضا های بسته اتاق ها و سالن هایی است که عبور و مرور در آن باید با احتیاط صورت بگیرد. همچنین استفاده از این قابلیت برای پارکینگ ها، واحد های تجاری، واحد های مسکونی، برای پارک خودرو ها در فضا های مختلف و همچنین برای محل هایی که تردد در آن ها کم است و باید کنترل شوند امکان پذیر است. در واقع باید بگوییم این سیستم امنیت بسیار بالایی دارد و نگرانی های اشخاصی را که از آن استفاده می‌ کند را از بین می برد.

فناوری تشخیص عبور از خط در دوربین های مدار بسته

این فناوری بسیار پیشرفته است و سیستم امنیتی را بیش از حد بالا می برد. می توان گفت اکثر دوربین های مدار بسته پیشرفته از این نوع تکنولوژی بهره مند هستند و کیفیت بسیار بالایی نیز دارند. این دوربین ها بسیار به روز هستند و باید گفت به نسبت دوربین های ساده تر قیمت نسبتا بالا تری دارند. این قابلیت در واقع راهکاری است که امنیت را افزایش می دهد. در حال حاضر این فناوری بسیاری از مصرف کنندگان را به سمت خود کشانده است و رضایت آن ها را جلب کرده است. در حقیقت یکی از مزایای تشخیص عبور از خط در دوربین های مدار بسته این است که دیگر شما لازم نیست به صورت شبانه روز فیلم های دوربین ها را مشاهده کنید. همچنین این روش با استفاده از این فناوری در نهایت بسیار مقرون به صرفه تر است. چرا که ممکن است در هنگام خرید دوربینی با این قابلیت هزینه بیشتری را پرداخت نمایید، اما باید در نظر گرفت در هنگام استفاده از این دوربین با وجود این قابلیت و با افزایش امنیت هزینه های شما بسیار پایین می آید.

سخن پایانی

در آخر باید گفته شود وجود این قابلیت در دوربین های مداربسته دنیای جدیدی را برای حفظ حریم در عبور و مرور ایجاد کرد. این قابلیت بسیار پر اهمیت است و مشتریان بسیار زیادی را به خود جذب کرده است و در برند های بسیار معتبری از انواع دوربین های مدار بسته مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید