وبلاگ

تفاوت‌های دوربین مدار بسته داهوا و هایک ویژن

تفاوت‌های دوربین مدار بسته داهوا و هایک ویژن

امروزه خرید و نصب دوربین‌های مدار بسته در محل کار و زندگی تبدیل به یکی از کارهای مهم و حیاتی شده است. دو برند داهوا و هایک ویژن، از برندهای معروف و مطرح دوربین مدار بسته در جهان هستند. در این مطلب به تفاوت‌های دوربین مداربسته داهوا و هایک ویژن می‌پردازیم و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم تا نتیجه بگیریم که کدامیک نسبت به دیگری برتری دارد. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

دوربین مدار بسته داهوا و هایک ویژن

ابتدا و پیش از اینکه این دو دوربین مدار بسته را باهم مقایسه کنیم، خلاصه‌ای از تاریخچه هر یک را با هم مطالعه می‌کنیم.

داهوا یکی از شرکت‌های چینی تولید کننده دوربین مداربسته است. این برند در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد. داهوا نیز مانند بسیاری از برندهای دیگر، هزینه‌های بسیاری برای ارتقاء برند و محصولات خود کرده است. برند داهوا برای ارتقاء کیفیت تصویر در دوربین‌های آنالوگ خود، از تکنولوژی منحصربفرد HD-CVI بهره می‌برد.

برند هایک ویژن نیز مانند برند داهوا، یک شرکت چینی تولید کننده دوربین مدار بسته است. باید گفت برند هایک ویژن نسبت به داهوا قدیمی‌تر بوده و در سال ۲۰۰۱ تاسیس شده است. هایک ویژن علاوه بر دوربین‌های آنالوگ، دوربین‌های تحت شبکه را نیز تولید می‌کند. همچنین مانند داهوا برای ارتقاء کیفیت تصویر دوربین‌های آنالوگ خود، تکنولوژی HD-CVI را بکار می‌برد.

مقایسه دوربین مدار بسته هایک ویژن و داهوا

در این قسمت از تفاوت‌های دوربین مدار بسته داهوا و هایک ویژن ،  این دو برند جهانی را از چهار لحاظ مقایسه می‌کنیم تا با مطالعه آن‌ها تفاوت‌های این دو برند را متوجه شوید:

۱- تفاوت‌ها در مقدار فروش جهانی: باید گفت برند هایک ویژن در سال ۲۰۱۷ با فروش ۴٫۳۷۱ میلیون دلار، رتبه اول جهان را از آن خود کرد. برند داهوا نیز در آن سال با فروش ۲٫۶۸۰ میلیون دلار یک پله پایین‌تر، یعنی رتبه دوم جهان را کسب نمود. در همان سال (۲۰۱۷) نیز برند هایک ویژن ۱۷% فروش دوربین‌های IP را از آن خود کرده است. در حالی که داهوا فقط ۵٫۵% از فروش این دوربین‌ها را از آن خود کرده است.

به طور کلی برخی محصولات و خدمات هایک ویژن نسبت به داهوا با کیفیت‌تر و بهتر است.

۲- تفاوت‌ها در کیفیت ساخت: همانطور که در بالا اشاره شد، کیفیت ساخت محصولات هایک ویژن بهتر از داهوا است. اگر به صورت درصدی بخواهیم مشخص کنیم، کیفیت محصولات هایک ویژن ۱۵ الی ۲۰ درصد بهتر از محصولات مشابه برند داهوا است.

۳- تفاوت‌ها در رزومه کاری: در بخش سوم تفاوت‌ها، یعنی رزومه کاری هر یک از این دو برند، باید گفت هایک ویژن رزومه کاری قوی‌تری نسبت به داهوا دارد. هایک ویژن تقریبا دو برابر داهوا در اماکن بیشتری در جهان مورد استفاده قرار گرفته است. اماکنی که از امنیت بالایی برخوردار هستند؛ مانند فرودگاه‌های بزرگ، سازمان‌ها، مراکز اداری و…

۴- تفاوت‌ها در قیمت: اگر اولویت شما قیمت محصولات است، برند داهوا را پیشنهاد می‌دهیم زیرا محصولات مشابه برند هایک ویژن ۱۵ الی ۲۰ درصد گران‌تر است. اما اگر اولویت شما قیمت نیست و کیفیت برایتان مهم‌تر است، همانطور که از مطالب بالا نیز متوجه شدید، محصولات هایک ویژن کیفیت بالاتری نسبت به داهوا دارند.

در آخر باید گفت که به طور کلی، شما برای انتخاب و خرید دوربین‌های مدار بسته، باید این را در نظر بگیرید که قیمت یا کیفیت برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار است و سپس اقدام به خرید کنید تا انتخاب صحیحی داشته باشید و بعدها منجر به پشیمانی نشود. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید