نماد سایت فروشگاه اینترنتی هوبانو

جلوگیری از نوسان برق دوربین مداربسته

جلوگیری از نوسان برق دوربین مداربسته

اولین قدم برای اینکه بتوانیم تجهیزات الکتریکی را سالم نگه داریم، این است که بتوانیم این وسایل را از آسیب‌های ناشی از نوسانات برق، محافظت کنیم. بخوبی میدانیم مشکلات ناشی از نوسانات برق احتمال دارد بسیار هزینه‎ بر باشد، بنابراین یادگیری روش های کاربردی جلوگیری از نوسان برق دوربین مداربسته ، بهترین کار ممکن می‌تواند باشد.

روش های کاربردی جلوگیری از نوسان برق دوربین مداربسته

نوسان برق می‌تواند برای تمامی صاحبان دوربین مداربسته اتفاق بیافتد. چرا که عوامل مختلف اجتناب ناپذیر بسیاری در این نوسانات دخیل هستند. در زیر به چند راهکار مهم، جهت جلوگیری از نوسان برق دوربین مدار بسته اشاره میکنیم:

نصب دوربین مداربسته بر روی صفحات غیرفلزی

رعد و برق از جمله حوادثی طبیعی است که به تجربه دیده ایم باعث آسیب رسانی به دستگاههای امنیتی شده است. احتمال اصابت رعدو برق به ساختمان، بالاتر از برخورد مستقیم این اشعه به دوربین مدار بسته است. زمانی که دستگاه دوربین مدار بسته بر روی سطوح فلزی ساختمان نصب میشود ریسک خطر بالا میرود. فلز رسانای بسیار قوی برای انتقال جریان برق است ، بنابراین احتمال دارد با اصابت اشعه رعد و برق مستقیما به دستگاه دوربین مدار بسته منتقل شده، وانرژی ناشی از آن دستگاه را به کل از کار بیندازد. در نتیجه بهتر است دوربین های مداربسته را بر روی سطوح فلزی نصب نکنید تا عایقی بین دوربین و ساختمان به وجود بیاید.

استفاده ازدستگاه محافظ برق

بخوبی میدانیم تمام لوازم الکترونیکی  که با منبع برق کار میکنند، ممکن است درمعرض خطر وقوع نوسانات برقی، افت ولتاژ و …باشند. برای این منظور، استفاده ازدستگاه محافظ برق با توجه به نیاز سیستم مداربسته، یکی از بهترین راههای محافظت دستگاه دوربین مدار بسته  در برابر نوسانات ناشی از منابع برق است. این نوسانات میتواند ناشی ازیک منبع طبیعی و یا به دلیل افت ولتاژ یا اختلاف پتانسیل شدید برق اتفاق بیافتد. دستگاه محافظ برق، ولتاژ با انرژی بیش از ۱۲۰ ولت و یا نوسان برق را تشخیص داده و با خنثی سازی و انتقال آن به زمین از طریق یک سیم متصل به زمین، از وسایل برقی محافظت می نماید.

چک کردن نحوه نصب استاندارد دوربین مدار بسته

 همانطور که گفته شد، برای تخلیه انرژی ناشی از حوادث طبیعی از جمله رعد و برق، بهتر است در هنگام نصب دوربین مدار بسته از اتصال آنها به زمین اطمینان پیدا کنید. مواقعی هم هست که اتصالات دوربین مداربسته به خوبی انجام نمی‌شود. مثلا سوکت‌ها درست جا زده نشده و یا پیچ ومهره های محل نصب شل هستند. در نتیجه به مرور زمان نوسانات برقی و یا قطع و وصل شدن‌های پیاپی جریان،‌ بر روی قطعات دوربین مداربسته تاثیر گذاشته و باعث خرابی دستگاه می‌شوند. بنابر این لازم است به هنگام نصب این موارد را مد نظر داشته باشید.

منبع تغذیه دوربین مداربسته

استفاده ازمنبع تغذیه مستقل و مطمعن

راهکار دیگر برای جلوگیری ازنوسان برق دوربین مداربسته تهیه منبع تغذیه بدون وقفه است. زیرا تغییرات ولتاژ می تواند باعث آسیب رساندن به دستگاه های ضبط کننده NVR یا DVR دوربین شود. در نتیجه اگر یک منبع تغذیه مستقل برای دوربین خود تهیه کنید دیگرنیازی به سیستم برق رسانی ساختمان نخواهد بود. منبع تغذیه مذکور، مستقیما انرژی برق مورد نیاز دوربین را تامین کرده و در صورت وجود نوسان برق، از دوربین مداربسته محافظت میکند.

 سخن آخر:

در پایان برای ایمنی بیشتر بهتر است از تجهیزات نصب استانداردی همچون داکت، باکس پلاستیکی برق یا لوله فلکسی برای سیستم دوربین مدار بسته خود استفاده کنید تا علاوه بر ایمنی، طول عمردوربین نیز افزایش پیدا کند و دیرتر دچار خرابی یا تعمیر شود. در حال حاظر، متخصصان هوبانو با استفاده از کامل ترین تجهیزات و با به کار گیری دانش خود برای نصب انواع سیستم های امنیتی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.