وبلاگ

خرید دوربین مداربسته مسکونی

خرید دوربین مداربسته مسکونی

دوربین مداربسته ابزاری نظارتی است که برای بهبود امنیت منازل مسکونی نیز قابل استفاده می باشد. برای انسان امروزی، خانه جایگاه امن است و به هیچ عنوان دوست ندارد تهدیدی متوجه محل سکونت اش باشد. بنابراین، مالکین آپارتمان ها و ساختمان های مسکونی هم در زمره خریداران سیستم های مداربسته قرار گرفته اند. با این حال، انتخاب یک دوربین مداربسته خانگی کمی با سایر دوربین های حفاظتی تفاوت دارد، و در این رابطه مواردی مثل قیمت دوربین و محل نصب اهمیت بیشتری پیدا می کند. در ادامه بیشتر به انواع ویژگی های مناسب برای خرید دوربین مداربسته مسکونی می پردازیم.

دوربین های مقرون به صرفه خانگی برای فضای داخل

منازل مسکونی معمولا به نظارت ۲۴ ساعته نیاز دارند و از این نظر دوربین مداربسته باید کم ترین هزینه را در پی داشته باشد. برای مثال، برای دوربین پارکینگ که در قسمت مسقف قرار دارد و شرایط نوری آن چندان تغییر نمی کند لازم نیست حتما دوربین بالاترین رزولوشن و وضوح تصویر را داشته باشد. معمولا یک پردازنده پرسرعت با رزولوشن ۲ مگاپیکسل برای پارکینگ و راه پله و درب آسانسور کفایت می کند.

برای انتخاب یک دوربین ارزان خانگی، نمونه هایی شبیه به دوربین های وب کم نیز در بازار موجود است که با کم ترین هزینه امکانات قابل توجهی را در اختیار شما می گذارند. در این مدل ها، امکانات دستگاه بستگی به نوع دوربین دارد و نمونه های مختلفی را در بر می گیرند. به طور کلی از این دوربین ها برای نگهبانی از خانه، به عنوان دوربین پرستار بچه یا دوربین نگهداری از حیوانات و … می توان استفاده کرد.

دوربین مداربسته مناسب برای فضای باز مسکونی

دوربین مداربسته مسکونی

از انواع متداول دوربین فضای باز، دوربین های دام یا گنبدی است که از میدان دید بالایی برخوردار می باشند و مزیت آنها در این است که زاویه فیلم برداری‌شان از بیرون چندان مشخص نمی باشد.

دوربین های دام به صورت دوربین های بی سیم نیز موجود هستند که موجب شده است در کم ترین زمان و بدون دردسرهای سیم‌کشی و سوراخکاری قابل نصب باشند.

دوربین های مسکونی محیط خارجی (outdoor) معمولا از نمونه های داخلی (indoor) گران تر هستند، چون طراحی آنها به گونه ای است که در برابر شرایط محیطی مقاومت دارند.

با این حال، در بین دوربین های فضای باز هم نمونه های آنالوگ عموما از دوربین های شبکه ارزان تر هستند. علاوه بر این، دوربین هایی که دارای حافظه داخلی باشند نیز هزینه های شما را بسیار کاهش می دهند، چون دیگر نیازی نیست دستگاه رکوردر جدا برای دوربین خریداری شود.

با دوربین های مموری خور بدون سیم شما می توانید پس از نصب به راحتی تصاویر زنده را بر روی لپتاپ یا تلفن همراه خود مشاهده نمایید. البته عیب دوربین های مموری خور محدودیت ظرفیت آنها برای ذخیره سازی تصویر است که به همین جهت بهتر است از نمونه های دارای سنسور تشخیص حرکت استفاده کنید تا تنها در صورت وجود حرکت اقدام به ضبط نمایند.

از سوی دیگر، همیشه خریداران خانگی سیستم های نظارتی به دنبال ارزان ترین دوربین ها نیستند و گاهی امکانات دوربین در ارجحیت است. در زمینه ساخت دوربین های امنیتی، شرکت های بزرگی مثل گوگل و اَپل نیز وارد شده اند و دوربین های مجهزی را عرضه کرده اند. دوربین Google Nest Cam Outdoor از جدیدترین نمونه این دوربین هاست که برای فضای بیرونی ساخته شده است و کاملا در مقابل شرایط آب و هوایی مقاوم می باشد. این دوربین تصاویر را با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل ثبت می کند و می تواند بین انسان و اشیاء متحرک تفاوت قائل شود.

دیدگاهتان را بنویسید