نماد سایت فروشگاه اینترنتی هوبانو

دوربین مداربسته برای کارخانه

دوربین مداربسته برای کارخانه

سیستم های مداربسته امروزه کاربردهای وسیعی یافته اند و در انواع سایت ها و اماکن حداقل چند دوربین مداربسته مشاهده می شود.یکی از محل هایی که سیستم مداربسته به طور گسترده مورد نیاز می باشد، در کارخانه های تولیدی است.در ادامه بیشتر به انواع و قیمت دوربین مداربسته برای کارخانه اشاره خواهیم کرد.

هرچند کاربرد اولیه و اصلی دوربین های مداربسته ایجاد امنیت است، اما از این سیستم های پیشرفته به منظورهای دیگری نیز ممکن است استفاده شود.

به ویژه در کارخانه ها و مراکز صنعتی، دوربین های مداربسته علاوه بر نقش حفاظتی و نظارتی، کاربردهای گسترده‌تری نیز پیدا کرده اند.

نظارت و کنترل اماکن صنعتی با دوربین های مداربسته

همان طور که عنوان شد، دوربین های مداربسته عمدتاً برای نقش نظارتی و جلوگیری از سرقت مورد استفاده هستند. در کارخانه های تولیدی انواع متریال های با ارزش اولیه مثل فولاد، مس، چوب و غیره ممکن استفاده شود، از این رو، برای حفاظت و پیشگیری از سرقت، نصب دوربین های مداربسته کاملا ضروری خواهد بود. به طور کلی، وجود دوربین های نظارتی خود می تواند عاملی تعیین کننده در کاهش دزدی و سرقت باشد، و در صورت وقوع چنین مواردی هم، سیستم نظارتی در شناسایی خاطیان و تهیه مدرک نقش مهمی دارد.

بدین منظور، سیستم های نظارت ویدئویی در مدل های آنالوگ و IP فراهم می باشند، که انواع تحت شبکه آن از کیفیت تصویر بالاتری برخوردار بوده و نصب و کنترل آنها نیز با سهولت بیشتری انجام می گیرد.

دوربین های تحت شبکه PTZ از نمونه های کاربردی برای نظارت در کارخانه هاست که زاویه دید آنها از راه دور و توسط اپراتور به آسانی قابل کنترل می باشد.

همچنین، کاربرد دیگری که برای دوربین های مداربسته در کارخانجات عنوان می شود، رصد پرسنل و کارکنان شرکت است. از این رو، از دوربین های مداربسته ممکن است در قسمت های مختلف کارخانه برای نظارت کارکنانی که با ماشین آلات سروکار دارند، برای ورودی ها، انبارها، بخش های مالی و … نیز نصب شوند.

مانیتور خط تولید و مونتاژ

یکی از کاربردهای سیستم های مداربسته در کارخانجات، مانیتور اتوماتیک خط تولید و کنترل کیفیت است. امروزه دوربین های صنعتی به فناوری هایی مجهز شده اند که این امکان را میسر می سازد در کم ترین زمان محصول از نظر پارامترهای مختلف بررسی شود تا از استانداردهای لازم برخوردار باشد. در واقع، به کمک دوربین های صنعتی می توان محصولات را از نظر کمیت و کیفیت کنترل کرد و بهره‌وری و دقتِ خط تولید را افزایش داد.

همچنین در برخی کارخانه ها برای مونتاژ محصولات از دستگاه ها و ماشین آلات خطرناکی استفاده می شود که بهتر است نیروی انسانی از راه دور با آنها سروکار داشته باشد. با دوربین های مداربسته با کیفیت می توان با فاصله مناسب بر عملکرد این دستگاه ها نظارت داشت و بدون خطر و آسیب فرآیند آنها را مدیریت کرد.

افزون بر این، از دوربین های حرارتی نیز در مراکز صنعتی استفاده می شود که با بررسی دمای دستگاه و با تشخیص افزایش گرما به کاربر هشدار می دهند تا اقدام به خاموش کردن آنها نماید.

بنابراین، نوع دوربین های مورد استفاده در کارخانه، با توجه به کاربرد مدنظر از آنها، تفاوت خواهد داشت و بدین منظور از انواع سیستم های مداربسته تجاری و صنعتی می توان استفاده کرد.

برخی از کاربردهای دوربین مداربسته در کارخانجات

  • حفظ امنیت و جلوگیری از سرقت
  • نظارت بر فرآیند تولید و ماشین آلات سنگین
  • نظارت و کنترل انبارهای کارخانه
  • نظارت بر ورود و خروج پرسنل
  • تست و بررسی کیفیت محصول
  • انجام فعالیت هایی که به دسترسی و تصمیم گیری از راه دور احتیاج دارند