نماد سایت فروشگاه اینترنتی هوبانو

دوربین مداربسته بیسیم

دوربین مداربسته بیسیم

امروزه انواع مختلفی از دوربین های مداربسته در بازار وجود دارد، که هر کدام ویژگی ها و کاربرد های مخصوص به خود را دارد. اگر در جستجوی آن هستید که یک دوربین مداربسته را آسان و به دور از مشکلاتی مانند سیم کشی و غیره که به همراه دارد را نصب کنید، در این میان دوربین مداربسته بیسیم که به آن دوربین های WiFi  نیز گفته می شود انتخاب مناسبی می باشد.

انواع دوربین مداربسته بیسیم

دوربین های  wifi  دارای دو زیر مجموعه است :

این دوربین ها توسط  تکنولوژی wifi به یک اکسس پوینت wireless اتصال پیدا می‌کنند و عکس ها  را در شبکه نشان می دهند. فضای  ذخیره سازی  تصویرها در این ‌نوع‌‌ از دوربین ها کارت حافظه است که درون این دوربین ها جای گرفته است.

این دوربین ها به صورت بیسیم به یک دستگاه مرکزی بیسیم متصل می شوند. ولی فضای ذخیره سازی عکس ها در این مدل دوربین، هارد دیسک است که درون دستگاه مرکزی بیسیم قرار گرفته است.

سابقه ظهور  دوربین های مداربسته WiFi  در ایران

در چند سال اخیر به دلایل مختلفی مانند کم هزینه بودن و نصب سریع دوربین های مداربسته بیسیم، تبدیل به پرطرفدارترین دوربین های موجود در بازار شده است و توانسته بخش عمده ای از بازار فروش دوربین را برای خود کند.

دلایل برتری دوربین مداربسته بیسیم

دوربین مداربسته بیسیم به شما این امکان را می‌ دهد که بدون نیاز داشتن به لوازم جانبی، آداپتور، فیش، دستگاه ظبط تصویر و …   به سهولت و به دور از به هدر رفتن زمان دوربین مداربسته خود را در فضای مورد نظر اعم از و محل  کار، خانه و … نصب کنید و تصاویر آن را  در هر جای دنیا که هستید مشاهده کنید. علاوه بر این موارد دوربین wifi این امکان را به شما می دهد که بتوانید با محیط اطراف صحبت کنید و یا صدا های وجود در محیط را بشنوید. در مکان هایی که امکان سیم کشی وجود ندارد، این دوربین بهترین گزینه برای نصب می باشد.

دلایل تفاوت قیمت دوربین های مختلف مداربسته بیسیم

قیمت دوربین مداربسته بی سیم به ویژگی های گوناگون آن مانند  چیپست تصویر, چیپست WiFi , اپلیکیشن, گارانتی محصولات, خدمات و پشتیبانی محصول, نوع حافظه قابل پشتیبانی, نوع دوربین مداربسته بیسیم, متحرک یا ثایت بودن, انتقال صدای دو طرفه, راهنمای ویدئوی نصب به زبان فارسی و غیره بستگی دارد. بنابراین قبل از آنکه محصول مورد نظر را خریداری کنید باید به پارامتر های بالا توجه لازم را داشته باشید. چرا که بعد از خرید برای نصب آن به مشکلاتی بر می خورید  و در این صورت شما نمی توانید از محصول خود استفاده لازم را ببرید. همچنین دوربین مداربسته بیسیم از نظر کارکرد دارای انواع مختلفی مانند ثابت و گردان هستند.

فرکانس کاری دوربین‌های مداربسته بی سیم (Wireless security camera)

دوربین مداربسته بیسیم یا دوربین WiFi مانند  مودم‌ های بی‌سیم، معمولا از ۱۳ کانال برای شبکه وایرلس خود استفاده می‌کنند.  از بهترین کانال در میان  این کانال‌ها، کانال ۱٫۶و ۱۱ است که به آن کانال تمیز می گویند. به غیر از مودم‌ وایرلس و دوربین های مداربسته وایرلس, دستگاه‌های دیگری از جمله  تلفن‌های بی‌سیم یا موس و کیبورد های وایرلس وغیره  بر روی موج ۲٫۴ گیگاهرتز کار می‌کنند و بیشتر اوقات  فرکانس آنها روی کانال‌های ۱٫۶و ۱۱ نمی باشد ، به همین دلیل است که  این کانال‌ها به کانال تمیز CLEAN CHANNEL معروف می باشند .

یکی از تفاوت های  باند فرکانسی ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتز در رابطه با  دوربین مداربسته بیسیم (۸۰۲٫۱۱N) است.

اختلاف های زیادی  در تکنولوژی ۸۰۲٫۱۱n  در میان باندهای فرکانسی ۲٫۴ گیگا هرتز و ۵ گیگاهرتز می باشد. در ادامه  مهمترین های  آن ها را بررسی می کنیم و در آخر متوجه می شویم که کدام یک از  باندهای فرکانسی  ۲٫۴ گیگاهرتز و یا ۵٫ گیگا هرتز برایتان مناسب تر است.

رنج فرکانسی دوربین مداربسته بیسیم

همانطور که می دانید در ارتباط بیسیم ( WIFI ) هر اندازه که  فرکانس زیادتر شود، برد کمتر شده و مناطق کمتری را زیر پوشش خود قرار می دهد. مهمترین دلیل این امر  این است که فرکانس های بالا نمی توانند به آسانی از جسم های  جامد مثل  دیوار عبور کنند. اما در‌ فرکانس های پایین این کار راحتر صورت میگیرد و عبور آن از اجسام جامد راحت تر است. در نهایت  شما در ۲٫۴ برد زیاد تری نسبت به ۵ گیگاهرتز دارید. در واقع ۲٫۴ گیگاهرتز ضریب نفوذ بیشتری در اجسام سخت دارد و می توانند از آن بگذرنند. شما موج های  دیتا و تصویر دوربین مداربسته بیسیم را در مدت زمان بیشتری با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز دریافت می کنید.

برد ارسال اطلاعات

زمانیکه اجسام و یا موانعی در مسیر فرستادن اطلاعات در دوربین‌های مداربسته بی سیم وجود نداشته باشد، آنها بهترین نوع عملکرد را خواهند داشت. در فضا های بیرونی مانند محیط های  آزاد و بدون سربسته، معمولا  برد دوربین‌های بیسیم  بین ۷۰ تا ۱۴۰ متر خواهد بود. بهتر است بدانید که هر گونه مانعی  مثل  دیوار، شیشه درخت و … بر روی این برد تأثیر بسزایی گذاشته و باعث کند شدن آن می شود.

سخن آخر

دوربین های مداربسته بیسیم به دلیل آنکه نیاز به کابل و سایر تجهیزات دوربین های کابلی را ندارد، از قیمت مناسب تری برخوردار است. همچنین این نوع دوربین ها را می توان به راحتی جابجا کرده و در محل دیگری نصب نمود. به طور کلی برای خرید هر نوع دوربین ابتدا محل مورد نظر خود را برای نصب دوربین بررسی کرده و سپس با به دست آوردن اطلاعات لازم درباره عملکرد دوربین های مختلف، اقدام تهیه مناسب ترین نوع آن برای خود نمایید.