نماد سایت فروشگاه اینترنتی هوبانو

۷ فاکتور شگفت انگیز درمورد خرید دوربین مداربسته حرارتی

دوربین مداربسته حرارتی

دوربین مداربسته حرارتی یا گرمایی نوعی از دوربین های مدار بسته هستند که از دور شدت حرارت جسم را تشخیص می دهند. تصاویر این دوربین ها به جای استفاده از کانون نوری از دمای اجسام  و حرارت  محیط ساخته شده اند. به عبارتی  این دستگاهها، کاربری های مرتبط با ردیابی و تشخیص دارند. هزینه نصب سنگینی دارند و بیشتر در محل هایی با حساسیت امنیتی  بالا مثل محیط های نظامی برای تشخیص ابزار آلات جنگی کاربرد دارند. امروزه از دوربین های مدار بسته حرارتی برای  رد یابی حرارت بدن افراد در تشخیص بیماری کرونا نیز استفاده میشود.

ارزیابی دوربین مدار بسته حرارتی

 دوربین مدار بسته حرارتی برای تشخیص موجودات زنده از بی جان از فواصل دور دست، تشخیص مکان محرک در شرایط آب و هوایی مختلف و دست یافتن به اطلاعات حرارتی محیط استفاده میشود. اما این دوربین ها  علاوه بر گران بودن، به خاطر رزولوشن پایینی که دارند تصویر با کیقیتی ندارند و هویت فرد را تشخیص نمی دهند.

دوربین حرارتی

فاکتور های مفید در خرید دوربین مدار بسته حرارتی:

  • فاکتور رنج

یکی ازفاکتورهای مهم در خرید دوربین مدار بسته حرارتی دامنه حرارتی دستگاه است. در اماکن و کارخانه های صنعتی دوربین مداربسته را بر دامنه دمایی کالیبره میکننند تا دما را اندازه گیری نمایند.

  • کنتراست حرارتی

این فاکتور معیار سنجش تابش حرارتی در تصویر خروجی است. واحد اندازه گیری آن میلی کلوین است. کنتراست حرارتی بر کیفیت تصویر و دقت و حساسیت اندازه گیری دما تاثیر گذار است و هرقدر بالا باشد وضوح تصویر دوربین مدار بسته حرارتی نیز بالا می رود.

  • میدان دید

میدان دید فضایی است که در دید دوربین مدار بسته حرارتی بر روی لنز دوربین تنظیم و با واحد درجه اندازه گیری می شود. هرچه زاویه دید بیشتر شود به طور قطع کیفیت و قیمت کالا نیز بالاتر خواهد بود. در هنگام انتخاب دوربین مداربسته حرارتی، می بایست به مسافت ارائه تصویر با وضوح بالا و یا حداقل نور مورد نیاز برای ارائه ی تصاویر رنگی در شب ها نیز، توجه لازم را داشته باشیم.

  • بی سیم یا باسیم بودن دوربین

از فاکتورهای دیگر اینکه، در دوربین مدار بسته حرارتی بی سیم یا باسیم بودن دوربین برقیمت دستگاه تاثیرگذار است. دوربین‌های بی‌سیم یا وایرلس برای محیط‌های کوچک به خاطر برد ۳۰ متری مناسبترند.

  • رزولوشن

فاکتور بعدی رزولوشن بالاست که باعث وضوح بیشتر تصویر می شود. اگر از دوربین مدار بسته حرارتی برای کارهای روز مره و در فضای کوچک استفاده میکنید بالا بودن رزولوشن زیاد مهم نیست. ولی چنانچه  قصد دارید برای فضاهای فاصله دور مثل کنترل ترافیک جاده ای این دوربین را تهیه نمایید رزولوشن بالارا در نظر داشته باشید.

  • برند و گارانتی معتبر

متاسفانه در حال حاضر به علت بالا بودن نرخ ارز، اکثر واردات دوربین مدار بسته حرارتی بی کیفیت بوده و تنها به سفارش  واردکننده، نام برند  بر‌روی آن‌ها درج می‌شود. همیشه به هنگام خرید سعی کنید از برندهای معتبر بین المللی انتخاب نمایید. ترندهای معروف و معتبری چون تیاندی، داهوا، هایک ویژن و هایلوک  بسیار قابل اعتمادند. برند های معتبر گارانتی معتبری نیز دارند که در صورت عملکرد نادرست یا عیب محصول، بدون پرداخت هزینه های بالا، توسط آن شرکت معتبر، عیب یابی وگارانتی می شوند.

  • جنس بدنه

خرید دوربین مداربسته حرارتی با جنس بدنه مرغوب، یکی از فاکتورهای مهم در سیستم های نظارت تصویری است. دوربین باید دارای بدنه مقاوم در مقابل ضربه، رطوبت، باران، برف و گرد و غبار باشد.

پیشنهاد:

در این مقاله ما چند پارامتر مهم در مورد انتخاب یک دوربین مداربسته حرارتی را برای شما عنوان کردیم که با مطالعه آن میتوانید یک انتخاب کارشناسی شده داشته باشید. فروشگاه اینترنتی هو بانو درکنار شماست تا در انتخاب بهترین ها یارای شما باشد.