نماد سایت فروشگاه اینترنتی هوبانو

دوربین های مداربسته تحت شبکه

دوربین های مداربسته تحت شبکه

در دوربین مدار بسته تحت شبکه انتقال تصویر و صدا با استفاده از پروتکل شبکه انجام می شود و نیاز به کابل وجود ندارد. در واقع بهره مندی از تکنولوژی روز دنیا در طراحی دوربین های مداربسته تحت شبکه به گونه ای است که عمل پردازش تصاویر توسط خود دوربین انجام شود و به نوعی نقش یک سیستم کامپیوتر کوچک را دارد که بدون نیاز به کابل کار می کند. این دوربین ها تحت برند های مختلف به بازار عرضه شده است که به دلیل کاربردها و مزایای آن از محبوبیت بالایی برخوردار است. در این مطلب درباره تاریخچه، مزایا و قیمت این نوع دروبین ها مواردی عنوان شده است.

تاریخچه تولید دوربین مدار بسته تحت شبکه

بر خلاف گذشته که تمامی دوربین ها با استفاده از کابل و به صورت آنالوگ، کار انتقال تصاویر را انجام می دادند این دوربین ها بدون نیاز به کابل و تحت تکنولوژی شبکه و اینترنت قابلیت انتقال تصاویر را دارند.

دوربین های مداربسته تحت شبکه اولین بار توسط کمپانی axis در سال ۱۹۹۶ تولید و به بازار عرضه شد. بعد از آن شرکت های دیگر با توجه به استاندارد های مورد نظر خود به ارائه انواع مختلفی از دوربین های مدار بسته تحت شبکه پرداختند و امروزه این دوربین ها در کیفیت های بالا و کاربرد های بسیار بهینه در بازار وجود دارد.

در اوایل ارائه این نوع دوربین ها به بازار اینترنت از سرعت و پهنای باند کنونی برخوردار نبود. لذا انتقال تصاویر با سرعت پایین تری انجام می شد. اما امروزه با افزایش سرعت اینترنت و ظرفیت آن، انتقال تصاویر با سرعت بالا و کیفیت عالی در لحظه امکان پذیر است.

در بعضی از دوربین های مداربسته تحت شبکه، ذخیره تصاویر توسط یک دستگاه مرکزی انجام می شود و در بعضی دیگر ذخیره تصاویر با استفاده از رم دوربین و بدون نیاز به دستگاه مرکزی امکان پذیر است. تجهیز این دوربین ها به رم داخلی امکان ذخیره بهینه تصاویر را فراهم نموده است.

مزایای دوربین مدار بسته تحت شبکه

این دوربین ها از مزایای متعددی برخوردار هستند و همین امر باعث افزایش استقبال و کاربرد آن ها شده است. در ادامه به بارز ترین مزایا این دوربین ها اشاره می کنیم :

قیمت دوربین های تحت شبکه

این دوربین ها با توجه به کیفیت، نوع و برندی که برخوردار هستند، دارای قیمت های مختلفی هستند. اما به طور کلی قیمت این دوربین ها از دوربین های  آنالوگ بالاتر است و این امر هم به دلیل مزایا و قابلیت های این نوع دوربین ها نسبت به دوربین های انالوگ می باشد. از جمله این قابلیت ها، پردازش تصاویر در خود دوربین را می توان نام برد.  برای استعلام قیمت می توانید به سایت آنلاین ارائه این محصول مراجعه نماید. خرید مستقیم از سایت می تواند در کاهش قیمت نهایی موثر باشد.

سخن آخر

دوربین های مداربسته تحت شبکه تحول عظیمی در بازار سیستم های حفاظتی و امنیتی ایجاد کرده است. تنوع دوربین های مداربسته تحت شبکه در کیفیت تصاویر و رمز گذاری و .. باعث شده جایگاه ویژه ای در بازار سیستم های حفاظتی داشته باشند و بتوانند به راحتی جایگزین خوبی برای دوربین های آنالوگ شوند. این دوربین ها در طیف وسیعی از ۰٫۳ تا ۲۹ مگا پیکسل وجود دارد که قادر است برای کاربرد های متنوع مورد استفاده قرار بگیرد.