وبلاگ

دوربین پلاک خوان داهوا

دوربین پلاک خوان داهوا

داهوا از شرکت های بزرگ در زمینه ی تولید دوربین ها و راه حل های نظارتی است که انواع محصولات آن در کشورهای مختلف دنیا به فروش می رسد. دوربین پلاک خوان داهوا نیز از انواع دوربین های هوشمند این شرکت است که برای کنترل ترافیک و خوانش پلاک در جاده و پارکینگ کاربرد دارند.

دوربین های پلاک خوان این امکان را دارند که به طور اتوماتیک پلاک ها را شناسایی کنند و تصویر برش خورده ی آن را ثبت نمایند. آنگاه اپراتور در صورت لزوم، در فهرست پلاک های ثبت شده جست و جو می نماید و تصاویر مربوط به یک زمان و تاریخ مشخص را به دست می آورد.

اسفاده از این نوع دوربین های مداربسته در سیستم های ترافیکی، باعث کاهش هزینه های نیروی انسانی شده، و کنترلِ هدفمند و بهینه‌ای را برای جاده ها و پارکینگ ها فراهم آورده است.

دوربین پلاک خوان، نظارتی کاربردی و خودکار

دوربین پلاک خوان

دوربین پلاک خوان داهوادر دوربین های پلاک خوان، الگوریتم LPR به کار رفته است که به سرعت و دقت بتوانند شماره پلاک ماشین ها را شناسایی کنند.

به طور کلی، ANPR فناوری‌ای به معنای تشخیص خودکار شماره پلاک است که از طریق بررسیِ کاراکترهایِ اپتیکال در تصویر انجام می شود.

در دوربین های پیشرفته ی داهوا از این فناوری استفاده می شود و قدرت تشخیص آنها بسیار بالا رفته است. دوربین های پلاک خوان در سیستم های هوشمند ترافیکی داهوا، قادرند که نوع و رنگ و سالِ پلاک و برند خودرو را تشخیص دهند، و افزون بر این، کمربند و تلفن همراه، چهره و سرعت را، بررسی نمایند.

این دوربین ها توانایی کنترل مانع را نیزبه طور اتوماتیک در اختیار دارند و از آنها، علاوه بر جاده ها، در ورودی و خروجی پارکینگ ها استفاده می شود.

از دوربین های پلاک خوان، برای انواع پارکینگ های عمومی، همچون پارکینگ رستوران و دانشگاه و هتل و فروشگاه می توان استفاده کرد و کنترلی هوشمند و به صرفه را فراهم آورد.

دوربین پلاک خوان ITC237-PW1B-IRZ داهوا

به طور مثال، دوربین مدل ITC237-PW1B-IRZ داهوا، از نمونه های پلاک خوان با رزولوشن تصویر ۲ مگا پیکسل Full HD است که از الگوریتم  LPR پشتیبانی می کند.

این دوربین برای پردازشِ تصویر از تکنولوژی WDR واقعی برخوردار است و در شرایط نوری گوناگون تصاویری واضح را در اختیار شما می گذارد.

لنز این دوربین به صورت موتورایز ۲.۷ تا ۱۲ میلی متر و با قابلیت دید در شب است که برای خواندن پلاک در فاصله ی ۳ تا ۸ متر ایده آل به شمار می رود.

این دوربین می تواند پلاک خودروها را در سرعت کم تر از ۴۰ کیلومتر با الگوریتم LPR شناسایی کند و از این لحاظ، برای ورودی پارکینگ ها انتخاب بسیار خوبی می باشد.

دوربین ITC237-PW1B-IRZ دارای درجه حفاظت IP67 و IK10 است که موجب عملکرد عالی در فضاهای بیرونی شده است و می تواند محدوده ی گسترده ی منفی چهل درجه تا مثبت شصت درجه سانتی گراد را تحمل کند.

این مدل به فهرست سفید نیز مجهز است و این قابلیت را دارد که مانع ترافیکی را در ورودی و خروجی پارکینگ ها کنترل نماید.

دوربین پلاک خوان داهوا، همچون بسیاری از دوربین های جدید داهوا، از فناوری ePoE‌ پشتیبانی می کند و در فواصل دور سیگنال های مختلف را با کیفیت عالی انتقال می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید