نماد سایت فروشگاه اینترنتی هوبانو

فناوری های دوربین مداربسته داهوا

فناوری های دوربین مداربسته داهوا

داهوا از برندهای شناخته شده ای است که در حوزه ی تولید فناوری های نظارت تصویری فعالیت می‌کند و محصولات مختلفی را تاکنون به بازار عرضه کرده است.محصولات دوربین مداربسته داهوا با بهره گیری از به روز ترین تکنولوژی های دنیا ساخته شده اند. با ما همراه باشید تا با فناوری های دوربین مداربسته داهوا آشنا شویم.

امکانات مورد استفاده برای هر محصول داهوا طیف متنوعی از فناوری ها را در بر بگیرد که نام بردن از تمام آن ها در این مطلب میسر نخواهد بود، با این حال، در این جا سعی شده است به تعدادی از مهم‌ترین تکنولوژی های این برند اشاره شود.

محصولات شرکت داهوا

فناوری IVS دوربین های داهوا

فناوری IVS مخفف Intelligent Video Surveillance است که به معنای نظارت هوشمند ویدئویی می‌باشد. در واقع، این ویژگی نوعی الگوریتم پیشرفته است که امکان نظارت بهتر و هوشمندتر را برای دوربین های مداربسته فراهم می آورد. به کمک این فناوری، دوربین های داهوا می توانند چهره افراد را تشخیص دهند و سایر آنالیزهای محیطی را به انجام برسانند.

دوربین های سری ویزمایند داهوا

ویز مایند (WizMind) نام یک سری از محصولات شرکت داهوا است که با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی ساخته شده اند و قابلیت تشخیص انسان از وسیله نقلیه، تشخیص چهره، تعقیب خودکار، نقشه حرارتی، شمارش افراد و … را دارا می باشند.

تکنولوژی HDCVI

کلمه HDCVI مخفف High Definition Composite Video Interface است و استانداردی برای انتقال اطلاعات در مسافت های طولانی بر بستر کابل کواکسیال محسوب می شود. در این فناوری ۴ سیگنالِ ویدئوِ HD، آدیو، دیتا و برق از طریق یک کابل کواکسیال انتقال می یابد. این فناوری راهکاری بسیار خوب برای انتقال کم هزینه ی تصاویر با کیفیت بالا (HD و ۴K) است. از این گذشته، HDCVI DAC نیز دیگر تکنولوژی مورد استفاده در برخی مدل های دوربین داهوا است که با تمرکز بر انتقال صدای دیجیتال بر بستر کابل کواکسیال طراحی شده است.

تکنولوژی Starlight

Starlight‌ نام تکنولوژی پیشرفته ای است که برای دوربین امکان ضبط تصاویر در نور بسیار کم (کم تر از ۰٫۰۰۷ لوکس) را فراهم می سازد.

دوربین های Full Color

دوربین های Full Color نمونه ای خاص از دوربین های داهوا است که به منظور ثبت تصاویر با رنگ مطلوب در نور ضعیف ایجاد شده اند. به کمک این فناوری دوربین داهوا قادر خواهد بود در جاده های تاریک هم به خوبی وسایل نقلیه و افراد را تشخیص دهد. در این دوربین ها، دریچه‌ی لنز بازتر است و از سنسورهایی با کارایی بالاتر استفاده شده است.

تکنولوژی ePoE

این تکنولوژی پیشرفته نیز برای انتقال سیگنال های تصویر، صدا، برق و کنترل از طریق کابل کواکسیال یا کابل Cat5 در فاصله ۸۰۰ متر با سرعت ۱۰Mbps، یا ۳۰۰‌ متر با سرعت ۱۰۰Mbps است.

فناوری PoE 2.0

قابلیت PoE 2.0‌ در دوربین های داهوا برای انتقال بهینه ی اطلاعات و برق دوربین در مسافت های طولانی (۲۵۰ متر) ایجاد شده است و خود شامل امکاناتی نظیر پورت قرمز (red port) یا BT 90W، PoE Watchdog، ۶KV و … می باشد.

فناوری +H.265

این ویژگی، قابلیت دوربین مداربسته برای فشرده سازی تصاویر است که باعث می شود حجم اطلاعات به طرز قابل توجهی کاهش یابد و در فضای ذخیره سازی و پهنای باند مورد استفاده صرفه جویی شود.

فناوری Auto Tracking یا تعقیب خودکار

این قابلیت در دوربین های مداربسته داهوا باعث می شود که دستگاه دوربین بتواند به طور خودکار بر روی هدف زوم کرده و او را در تصویر دنبال کند.