نماد سایت فروشگاه اینترنتی هوبانو

محل مناسب نصب دوربین مدار بسته در خانه و محل کار

محل مناسب نصب دوربین مدار بسته در خانه و محل کار

کارایی دوربین‌های مدار بسته تا حد زیادی وابسته به این است که دوربین در محل درست خود نصب شود. اینکه از چه نوع دوربین و چه سیستم امنیتی‌ای‌ استفاده می‌کنیم بسیار مهم است، اما اینکه این دوربین در کجا قرار بگیرد تا بهترین عملکرد را داشته باشد، مسئله‌ای است که نیازمند توجه ویژه است. در این مطلب بهترین مکان‌ها برای قرار‌گرفتن دوربین مداربسته به شما معرفی خواهد شد تا امنیت خانه و محل کارتان کاملا تامین شود.

جانمایی صحیح دوربین در بیرون و درون محل مورد نظر، نیازمند یک راهبرد حساب شده است. شاید بگویید بی شمار دوربین در جاهای مختلف ساختمان می توان نصب کرد تا امنیت همه ی مناطق تحت کنترل باشد؛ اما این کار، افزون بر این که باعث جلب توجه بیش از اندازه نسبت به محل کار و خانه شما می شود، هزینه گزافی در بر خواهد داشت که لزوما بهترین راه حل ممکن نخواهد بود.

پیش از هر چیز، برای انتخاب محل مناسب برای نصب دوربین مداربسته، چند نکته را در نظر داشته باشید.

۱. سابقه ورود غیرمجاز و مناطق حساس را شناسایی کنید.

اگر پیش از این در محل مورد نظر شما سرقت یا ورود غیر مجازی انجام گرفته است آن را بررسی کنید تا نقطه ضعف امنیتی مشخص شود. مناطق آسیب‌پذیر ملک را بشناسید تا بتوانید بهترین ترفندهای امنیتی را به کار بگیرید.

۲. دوربین را متناسب با محل نصب خریداری کنید.

دوربین‌های امنیتی با قابلیت‌های گوناگون تولید می شوند. ویژگی‌های دوربین‌های مختلف را بشناسید و در این زمینه انتخابی هوشمندانه داشته باشید. مثلا برای نصب دوربین در فضای باز، اگر دوربین قابلیت دید در شب داشته باشد و منطقه وسیع‌تری را در حوزه‌ی دید خود قرار دهد، کارآمدتر است.

۳. دوربین را در ارتفاع مناسب نصب کنید.

معمولا بهتر است دوربین در ارتفاع خیلی زیاد نصب نشود. اگر دوربین در ارتفاع بسیار بلند نصب شود، چهره‌ها در سایه قرار گرفته و تشخیص سخت خواهد شد. از طرف دیگر، اگر دوربین خیلی پایین باشد، در دسترس و در معرض آسیب قرار می‌گیرد. با توجه به کیفیت دوربین،  آن را در ارتفاع مناسب قرار دهید.

۴.به جهت تابش خورشید توجه کنید.

نور مستقیم باعث کنتراست شدید و از دست‌رفتن جزئیات تصویر می شود. با توجه به حرکت خورشید، دوربین را در زاویه‌ای قرار دهید که بیشترین دید ممکن فراهم باشد.

۵. پنهان یا قابل رویت بودن دوربین را مشخص کنید.

با اینکه آشکاربودن دوربین ممکن است سارقان را از دزدی منصرف کند، اما همین امر دوربین را در معرض آسیب و صدمه عمدی قرار می‌دهد. برخی برای حل این مسئله یک دوربین‌ بدلی را در دیدرس می‌گذارند، اما دوربینی پنهان همان ناحیه را پشتیبانی می‌کند؛ یا می‌توان از یک دوربین برای پشتیبانی دوربین دیگر استفاده کرد. اگر دوربین در دیدرس است، بهتر است برای امنیت بیشتر آن را درون حفاظ قرار دهید.

محل‌های حساس برای نصب دوربین مداربسته

در ورودی

بنا به آمار بیشترین میزان نفوذ از طریق در ورودی است. به همین خاطر دوربین حتما باید در محلی نصب شود که این منطقه را تحت پوشش داشته باشد.

در پشتی و جانبی

درهای پشتی و جانبی از سایر نقاط آسیب‌پذیر ساختمان است. بهترین حالت این است که تمام ورودی‌ها توسط یک دوربین جداگانه پوشش داده شود.

گاراژ

مهم نیست در گاراژ چیز با ارزشی دارید یا نه، سارقان از این محل برای ورود مجرمانه استفاده می‌کنند. دوربین را در نقطه‌ای از گاراژ نصب کنید که درب بیرونی را پوشش دهد.

راه‌پله‌ها و راه‌روها

در داخل ساختمان، جا‌به‌جایی و رفت‌و‌آمد از اتاقی به اتاق دیگر از طریق راه‌پله‌ و راه‌رو انجام می‌شود. پس لازم است برای این نواحی دوربین جداگانه در‌نظر گرفت.