نماد سایت فروشگاه اینترنتی هوبانو

چگونه با وارد کردن رمز پیش فرض سیستم های دوربین مداربسته آن را فعال سازیم ؟

رمز پیش فرض سیستم های دوربین مداربسته

رمز پیش فرض سیستم های دوربین مداربسته ، کدهای امنیتی جهت محافظت از اطلاعات دستگاه می باشند. در دنیای مجازی بدلیل امکان سوء استفاده از اطلاعات، تعریف رمز بر روی تجهیزات، فایل ها، نرم افزارها، حسابهای کاربری و … یکی از ضرورتهای بسیار مهم است. دوربین های مدار بسته با توجه به اینکه از طریق فضای اینترنتی اقدام به ارسال یا دریافت اطلاعات می نمایند لذا همواره در معرض دزدی اطلاعات قرار دارند. با رمزگذاری توسط رمز پیش فرض سیستم های دوربین مداربسته، دارندگان این تجهیزات می توانند خیال نسبتاً آسوده تری نسبت به امنیت اطلاعات خود داشته باشند. ما در این مقاله سعی خواهیم کرد تا روش رمزگذاری بر روی چهار برند معتبر از دوربین های مدار بسته بشرح زیر را با شما درمیان بگذاریم:

  • هایک ویژن (Hik Vision)
  • هایلوک (Hi Look)
  • داهوا (Dahua)
  • اکتیو (Actvie)

رمزهای پیش فرض سیستم های دوربین مداربسته:

کارخانه های سازنده دوربین های مدار بسته رمزهای پیش فرضی را در سیستم های خود تعریف می نمایند. جدول ذیل این رمزهای پیش فرض برای مدل های فوق الذکر را ارائه کرده است:

نام برند Username password IP Address
هایک ویژن (مدل های قدیمی) Admin HIK12345/12345 ۱۹۲٫۰٫۰٫۶۴
هایک ویژن (مدل های جدید)
هایلوک
داهوا سطح کاربری ارشد Admin admin ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱۰۸
سطح کاربری مدیریتی ۸۸۸۸۸۸ ۸۸۸۸۸۸
سطح کاربری محدود ۶۶۶۶۶۶ ۶۶۶۶۶۶
سطح کاربری مخفی default default
داهوا
اکتیو Admin / admin ۱۲۳۴۵ / ۱۲۳۴۵۶ ۱۹۲٫۱۶۸٫۰٫۱۰۰
  • هایک ویژن:

    این شرکت تا چند سال اخیر (برای مدلهای قدیمی)، رمز پیش فرض بشرح جدول فوق تعریف نموده بود. اما با توجه به اینکه در بسیاری از موارد، مالکان تجهیزات اقدام به تغییر رمز پیش فرض نمی کردند، لذا هکرها براحتی به تصاویر ضبط شده دسترسی پیدا کرده و سوء استفاده می کردند. بنابراین شرکت هایک ویژن بمنظور رفع این مشکل اقدام به حذف رمزهای پیش فرض در مدل های جدید خود نمود. لذا خریداران لازم است تا هنگام نصب دوربین ها، اقدام به تعریف یوزر و پسورد اختصاصی برای خود نمایند. پسوردهای تعریف شده باید ترکیبی از حروف و اعداد باشند تا از ضریب امنیتی بالاتری برخوردار شوند.

    نکته بسیار مهم در مورد پسورد دوربین های تحت شبکه این است که، در مرحله پایانی نصب و راه اندازی NVR می توانید، چک باکس پسورد دوربین را فعال نماید و برای آن پسورد بسازید. اما وقتی دوربین IP برای اولین بار مستقیما به NVRهای POE متصل می شوند، همان پسوردی که برای NVR تعریف شده، به صورت اتوماتیک بر روی دوربینها نیز ست می شود. در غیر این صورت باید به بخش تنظیمات NVR بروید وبا زدن تیک پسورد ، یک پسورد جدید بسازید.

    هایلوک:

    شرکت هایلوک بمنظور افزایش امنیت تجهیزات خود هیچ رمزی را به عنوان رمز پیش فرض  سیستم های دوربین مداربسته تعریف نکرده است. بنابراین همانند شرکت هایک ویژن، نصب و راه اندازی دوربین های خود را منوط به تعریف یوزر و پسورد اولیه نموده تا سیستمهای خود را تا حد ممکن از هک شدن مصون نماید.

    داهوا:

    این شرکت نیز بمانند دو شرکت قبلی، در مدل های قبلی خود اقدام به تعیین رمز پیش فرض بر روی سیستم های دوربین مداربسته در چهار سطح نموده بود.

    • سطح ارشد: در این سطح امکان دسترسی به حافظه دوربین از طریق رابط محلی و مرورگر وب میسر است.
    • سطح مدیریتی: دسترسی (در حد مدیریت محلی) به حافظه دوربین فقط از طریق مانیتوری است که به دستگاه دوربین متصل است.
    • سطح محدود: دارای دسترسی محدودی است و بیشتر امکان تنظیمات محدود را دارد و ممکن است هیچ دسترسی به حافظه نداشته باشد.
    • سطح مخفی: کاربری در این سطح بدون امکان اعمال تغییرات، فقط در حد مخفی و دیداری است.

     

    کلام آخر

    فروشگاه اینترنتی هوبانو اینجاست تا جوابگوی سوالات شما در زمینه رمز پیش فرض  سیستم های دوربین مداربسته باشد.