وبلاگ

تجهیزات لازم برای نصب دوربین های مداربسته ip

تجهیزات لازم برای نصب دوربین های مداربسته ip

دوربین های تحت شبکه یا ip ، نسل جدید دوربین های مداربسته با کیفیتی بالاتر نسبت به انواع آنالوگ است. این دوربین ها برای نصب به تجهیزات مخصوص خود نیاز دارند و راه اندازی آنها نیز نسبت به دوربین های آنالوگ متفاوت می باشد. به طور کلی، دوربین های ip بر روی بستر شبکه راه اندازی می شوند و به دستگاه ضبط NVR یا سرور انتقال احتیاج دارند. در این مطلب، با تجهیزات لازم برای نصب دوربین های مداربسته ip آشنا می شویم.

نصب دوربین مداربسته

چه تجهیزاتی برای نصب دوربین شبکه مورد نیاز است؟

برای نصب دوربین های شبکه، تجهیزات گوناگونی ممکن است مورد نیاز باشد که در ادامه به تفکیک آنها را بررسی می کنیم.

دستگاه NVR

برای تجزیه و تحلیل و ذخیره سازی تصاویر دوربین های مداربسته، به دستگاه های ضبط مناسب نیاز است. در سیستم های تحت شبکه، از دستگاه NVR استفاده می شود که مدل آن به نوع و تعداد دوربین و پهنای باند شبکه بستگی دارد.

هارد دیسک

در شبکه هایی که تصاویر به میزان زیاد ذخیره سازی می شوند، حتما لازم است از هارد دیسک هایی با ظرفیت مناسب استفاده شود. از این رو، هارد دیسک یکی از تجهیزات مهم برای راه اندازی دوربین مداربسته است.

کابل شبکه

برای انتقال اطلاعات و اتصال دوربین به دستگاه NVR یا دستگاه سوئیچ، از کابل های شبکه استفاده می شود. کابل های شبکه در مدل های مختلفی موجود هستند که با توجه به شرایط و نیاز پروژه انتخاب می شوند. در سیستم های نظارت تصویری تحت شبکه، معمولا کابل های SFTP یا کابل های Cat5 و Cat6‌ مورد استفاده می باشند.

سوکت شبکه

اتصال کابل ها به دوربین و دستگاه ضبط از طریق سوئیچ انجام می گیرد. بنابراین، برای اجرا و راه اندازی دوربین های مداربسته، باید به تعداد پورت های مورد استفاده، سوکت شبکه فراهم باشد. برای نصب سوکت ها نیز احتمالا ابزاری مانند آچار پرس‌زن لازم خواهد بود.

پچ پنل

پچ پنل از تجهیزات رایج برای راه اندازی شبکه است که در مدل های ۲۴‌ پورت، ۴۸ پورت و … موجود است. کاربرد پج پنل، افزایش سرعت و نظم بخشیدن به کابل های شبکه است.

منبع تغذیه دوربین مداربسته

منبع تغذیه

تمامی دوربین های مداربسته، چه آنالوگ باشند و چه ip، باید انرژی خود را تأمین کنند. در سیستم های تحت شبکه، معمولا برق دوربین از طریق سوئیچ POE تأمین می شود که وظیفه‌ی انتقال اطلاعات دوربین را هم بر عهده دارد. با این حال، اگر فاصله‌ی دوربین‌ها تا دستگاه ضبط زیاد باشد، بهتر است از آداپتورهای جداگانه برای هر دوربین استفاده شود.

سایر تجهیزات لازم برای نصب دوربین های مداربسته ip

علاوه بر مواردی که در بالا به آنها اشاره شد، تجهیزات دیگری نیز در نصب دوربین های ip معمولا استفاده می شوند. به طور کلی، برای کابل کشی ممکن است به ابزارهایی نظیر دریل برای سوراخ کردن، استریپر برای لخت کردن سیم ها، داکت، لوله فلکس و … احتیاج باشد.

طبیعتا، تجهیزات دیگری همچون پیچ گوشتی، رولپلاک، چسب برق، متر، چهارپایه و غیره نیز برای راه اندازی سیستم نظارتی لازم خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید