وبلاگ

جلوگیری از سرقت دزدگیر اماکن

جلوگیری از سرقت دزدگیر اماکن

امنیت خانه و محل کار از مهم ترین مسائلی است که باید در اولویت قرار گیرد. برای اینکه سرقت از اماکن به حداقل برسد، راهکارهای مختلفی را می توان به کار گرفت. در این میان، دزدگیرهای اماکن در جلوگیری از سرقت نقشی تعیین کننده دارند. اما عملکرد دزدگیر در پیشگیری از سرقت چگونه است؟ برای افزایش امنیت دزدگیر و دوربین مداربسته در فضای باز چه راهکارهایی وجود دارد؟ چگونه می توان از امنیت دزدگیرها مطمئن شد؟در این مقاله با ما همراه باشید تا راه های جلوگیری از سرقت دزدگیر اماکن را مرور کنیم.

نکاتی برای بهبود عملکرد دوربین مداربسته و پیشگیری از سرقت

نکاتی برای بهبود عملکرد دوربین مداربسته و پیشگیری از سرقت

دزدگیرها و دوربین های مداربسته از بهترین امکاناتِ موجود برای پیشگیری و حفاظت از اماکن در برابر سرقت است. اما برای اینکه دزدگیر بهترین عملکرد ممکن را در جلوگیری از سرقت داشته باشد، باید به برخی نکات توجه کرد تا بالاترین سطح امنیت ایجاد شود.

دزدگیرها را معمولاً برای حراست و پایش ساختمان ها و مناطق حساس به سیستم هایِ دوربین مداربسته مجهز می کنند. دوربین مداربسته چشم ناظری است که سارقان را از ارتکاب جرم و ورود غیر مجاز بر حذر می دارد. برای اینکه دوربین مداربسته سیستم دزدگیر حفاظت لازم را پدید آورد، لازم است آن را در جای مناسب نصب کنید. محل نصب دوربین مداربسته باید به اندازه کافی بلند و در ارتفاع باشد که از دسترس و آسیب سارقان در امان بماند. مسلماً هیچ دزدی با نردبان به دزدی نمی آید، پس دوربین‌تان را هر چه بیشتر دور از دسترس نصب کنید؛ البته به کیفیتِ تصویر دوربین نیز توجه داشته باشید. اگر دوربین‌تان چندان کیفیت تصویر بالایی ندارد، فاصله مناسبی را که تصویر در وضوح کامل است پیدا کنید؛ یا دوربین تان را عوض کنید و مدلی را خریداری کنید که از فواصل دور هم تصاویر را با وضوح ثبت کند.

اگر در محیطی دوربین را نصب می کنید که احتمال می دهید در معرض آسیب باشد، محفظه ای ایمن برای حفاظت از دوربین فراهم کنید. چنین محفظه ای باید دوربین را از ضربات و آسیب هایِ سارقان دور نگه دارد و در برابر شرایط محیطی مثل باد و باران نیز امنیت دوربین را تأمین کند. همچنین، دوربین هایی را خریداری کنید که تیره رنگ باشند و بتوان آنها را در محیط پیرامون پنهان کرد.

راهکارهایی برای افزایش امنیت دزدگیر اماکن

علاوه بر امنیت دوربین های مداربسته، سیستم های دزدگیر امروزی به صورت های دیگری نیز ممکن است دچار آسیب شوند و نتوانند عملکرد مناسب را در جلوگیری از سرقت داشته باشند. سارقان به دنبال شگردهای جدید برای نفوذ به سیستم‌ های امنیتی هستند و از روش هایی که می توانند کنترل دزدگیرها را در دست بگیرند، هک کردن سیستم دزدگیر اماکن است.

برای اینکه سیستم امنیتی خود را از هر جهت ایمن کرده باشید، سعی کنید حتماً نکات زیر را رعایت کنید تا از هک و سرقت ایمن شوید.

پسوردتان را عوض کنید

با استفاده از پسورد پیش فرض هکرها به راحتی می توانند کنترل دوربین را در اختیار بگیرند. پسورد سیستم امنیتی را هر چند مدت یک بار عوض کنید.

دزدگیری را خریداری کنید که سیگنال‌ها را کدگذاری کند

در هنگام خرید دزدگیر، سیستمی را انتخاب کنید که سیگنال‌ها را کدگذاری کند. سیستم‌های بدون کدگذاری ممکن است به آسانی هک شوند.

از ضد پارازیت سیگنال (anti-jammer) استفاده کنید

یکی از راه هایی که هکرها ممکن است دزدگیر را هک کنند، از طریق تداخل های سیگنالی است. با استفاده از برنامه های ضد پارازیت که بر روی گوشی همراه قابل نصب است، می توانید اختلال‌هایِ سیگنال را که ممکن است ناشی از هک باشد تشخیص دهید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید