وبلاگ

دزدگیر اماکن و انواع آن

دزدگیر اماکن

دزدگیر اماکن امروزه نقش مهمی در کاهش سرقت و جرائم در اماکن خصوصی و سازمانی دارد. دزدگیر اماکن بر اساس امکانات و کیفیت ساخت و نیز کمپانی سازنده آن به دو دسته، دزدگیر خانگی و دزدگیر فروشگاهی تقسیم می شوند.

دزدگیر اماکن در دسته سیستم های اعلام سرقت قرار می گیرد، که عملکرد مخصوص به خود را دارد. عملکرد آن به صورتی است که گذر از یک حریم خصوصی مثل خانه ها، ادارات، سازمان ها، فروشگاهها و … را توسط سنسورهای مخصوص خود تشخیص داده و از طریق پخش صدای بلند آژیر در محیط و گرفتن تماس سریع، دیگران را مطلع می کند. دزدگیر اماکن وسیله ای بسیار مفید برای حفاظت از منازل، سازمانها و … می باشد. استقبال زیادی که از این سیستم شده است و هر روزه سیستم های مجهزتری توسط تولید کنندگان و برندهای سازنده آن به مشتریان معرفی می شود.

انواع دزدگیر اماکن

  • دزدگیرهای ساده همراه با آژیر و هشدار محلی
  • دزدگیرهای اماکن با سیستم آلارم از راه دور
  • دزدگیر اماکن با تلفن کننده سیمکارتی

تلفن کننده دزدگیرهای اماکن در دو نوع سیم کارتی و خط ثابت موجود هستند، که هر کدام مزایا و معایبی دارند. تلفن کننده های خط ثابت دزدگیر به خط ثابت تلفن محل وصل می شوند و در هنگام خطر به شماره ای که به حافظه آن داده شده تماس می گیرد و همچنین پیغام ضبط شده را پخش می کند. اما در صورت قطع سیم تلفن از خارج ساختمان توسط سارقان، دیگر تلفن کننده عمل نمی کند و فقط صدای آژیر در محل پخش می شود.
و اما تلفن کننده های سیم کارتی، علاوه بر تماس و پخش پیام در هنگاه خطر به شما پیامک هایی می دهد که گزارشاتی مثل فعال و غیر فعال شدن سیستم توسط کاربران دیگر، تحریک شدن سیستم در هنگام سرقت، قطع جریان برق شهری، و… را به شما اطلاع می دهد.
از طریق این تلفن کننده شما می توانید با ارسال پیامک از هر مکانی که هستید دزدگیر را فعال و یا غیر فعال کنید. شما می توانید با اپلیکیشن های مخصوص این کار را انجام دهید.

نکاتی برای خرید و نصب دزدگیر اماکن

نکته مهمی که پس از نصب دزدگیر بسیار اهمیت دارد، کنترل و نگه‌داری سیستم دزدگیر اماکن برای عملکرد درست و بدون خطا است.
دزدگیرها هم مثل تمام دستگاه های برقی و الکترونیکی احتمال خرابی دارد، و اگر این خرابی در زمان نامناسب باشد، مثل رفتن به سفر، احتمال سرقت را می تواند افزایش دهد. در ادامه به سه نکته مهم برای نصب و نگهداری دزدگیر اماکن می پردازیم.

۳ نکته مهم  برای نصب و نگه داری دزدگیر اماکن :

  1. پس ازنصب دزدگیر حتما دستگاه را چند بار تست کنید. بعد از نصب باید از عملکرد صحیح دستگاه به خصوص تلفن کننده اطمینان حاصل کنید. در آخر هم از نصاب دستگاه بخواهید تا نرم افزارهای دزدگیر اماکن را برای شما فعال کند.
  2. دزدگیر اماکن رابه طور دوره ای هر یک ماه یک بار و یا اینکه قبل از رفتن به سفر کنترل کنید. دزدگیر را توسط ریموت یا نرم افزار فعال کنید، بعد وارد خانه شوید تا دزدگیر فعال شود و آژیر بزند، و به شماره ذخیره شده، تماس گرفته و یا پیامک دهد. باطری داخل دستگاه دزدگیر اماکن، باید هر دو سال یکبار تعویض شود. باطری های دزدگیر اماکن غالبا هر دو سال یکبار فاسد می شوند و باید آنها را نو کنید.
  3. نصب دزدگیر را به شرکت های ارائه کننده سرویس نصب و راه اندازیبسپارید، تا اینکه با نصاب های متفرقه به صورت مستقیم کار کنید، زیرا شرکت ها وظیفه دارند که با ارائه گارانتی بهترین خدمات را به شما بدهند. توجه کنید که نصاب ها ممکن است برای خدمات پس از فروش، دست شما را خالی بگذارند زیرا کسی آنها را موظف به ارائه خدمات نمی کند. از شرکتی که دزدگیر اماکن شما را نصب می کند، بخواهید که بعد از کارشناسی کامل، کل سیستم را نصب کرده و در آخر باشما تسویه حساب کند. برخی از شرکت ها در ابتدا دزدگیر و لوازم آن را به شما می فروشند و شماره نصاب را به شما می دهند تا برای نصب و راه اندازی هماهنگ کنید، در این صورت نصاب دزدگیر اماکن شاید  از لحاظ هزینه و نوع کار کم کاری شما را اذیت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید