وبلاگ

دوربین مداربسته برای حیاط

دوربین مداربسته برای حیاط

انتخاب و خرید دوربین مداربسته باید متناسب با محل نصب آن انجام بگیرد تا از عملکرد مطلوبی برخوردار باشد. منازل مسکونی از مهم ترین اماکنی هستند که برای جلوگیری از سرقت به دوربین های مداربسته احتیاج دارند. برای اینکه پوشش امنیتی لازم برای فضای بیرونی خانه ها فراهم شود، دوربین های مداربسته را در حیاط و مشرف به در ورودی نصب می کنند تا نظارت کافی ایجاد شود. اما چه دوربین مداربسته ای برای نصب در حیاط مناسب است؟ در ادامه به ویژگی های دوربین مداربسته برای حیاط اشاره می کنیم.

دوربین مداربسته

ویژگی های دوربین مداربسته حیاط را بشناسیم

دوربین های مداربسته براساس محل نصب با امکانات مختلفی تولید می شوند تا برای فضای مورد نظر کارکرد مطلوبی داشته باشند.

حیاط از آسیب پذیرترین بخش های خانه است و اولین محلی که سارقین از آن برای ورود به فضای داخلی استفاده می کنند.

در نتیجه، برای ایجاد امنیت خانه، معمولا دوربین های مداربسته ای را برای تحت پوشش قرار دادن دیوارها و درب ورودی حیاط در نظر می گیرند.

دوربین مداربسته فضای باز

برای انتخاب دوربین حیاط پیش از هرچیز باید به دنبال دوربین های فضای باز (outdoor) باشیم که به طور خاص برای محیط های بیرونی طراحی شده اند. این نوع از دوربین ها در برابر شرایط جوی، گرما و سرما، وزش باد، باران و … تا اندازه زیادی مقاوم شده اند. البته برای تشخیص دقیق عملکرد دوربین در فضای باز، باید به طور خاص کیفیت دوربین را در این موارد بسنجید. برای مثال، برخی دوربین ها weatherproof هستند که در برابر تغییرات جوی مقاوم هستند در حالی که ممکن است ضد آب نباشند، پس اگر دوربین شما پوشش ندارد، به دنبال انواع waterproof‌ باشید.

دوربین های IP و امکانات ضروری برای پوشش فضای حیاط

دوربین های فضای باز به طور کلی در مدل ها و کیفیت های مختلفی عرضه می شوند. برای اینکه دردسر سیم کشی دوربین مداربسته را در حیاط نداشته باشید، بهتر است به سراغ دوربین های مداربسته تحت شبکه و انواع وایرلس بروید که بدون نیاز به کابل کشی در محیط نصب می شوند. این نوع از دوربین ها امروزه به قابلیت های کنترل از راه دور مجهز شده اند و هر کجا که باشید می توانید تصاویر و هشدارهای دوربین را بر روی گوشی همراه تان دریافت کنید و حتا به مکالمه از طریق دوربین بپردازید!

با این حال، امکان مکالمه دو طرفه برای دوربین هایی که در حیاط نصب می شوند به هیچ عنوان ضروری محسوب نمی شود و به جای آن، موارد دیگری نظیر سنسور تشخیص حرکت، دید در شب و لنز و میدان دید دوربین به مراتب مهم تر هستند.

اگر دوربین را در حیاط نصب می کنید، قطعا انتظار دارید دوربین مداربسته بتواند در شب تصاویر را به طرز قابل قبولی ثبت کند. از این رو، حتما از دوربینی استفاده کنید که قابلیت دید در شب، یا چیزی شبیه به آن را، داشته باشد. اکثر دوربین های امروزی به دید در شب مجهز شده اند ولی اگر به دنبال کیفیت بالاتر تصاویر در نور ضعیف هستید، مدل هایی با تعداد بیشتر LED مادون قرمز یا نمونه های استارلایت را انتخاب کنید.

عامل دیگر که باعث می شود تصاویر چه در شب و چه در روز کیفیت بالاتری داشته باشند، رزولوشن دوربین است. اگر فضای حیاط شما وسیع است و می خواهید دورترین نقاط نیز به وضوح قابل رویت باشند، دوربین های با رزولوشن ۱۰۸۰p با لنز عریض و قابلیت زوم را در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید