وبلاگ

نکته ای که هر خریدار دوربین مداربسته ضدانفجار باید آن را بداند

دوربین مداربسته ضدانفجار

دوربین های مدار بسته ضد انفجار همان گونه که از اسم آن مشخص است طوری طراحی شده، که در مواجهه با سانحه انفجار، آسیب ندیده و محفظه تصاویر آن دچار اختلال نمی شود. دارا بودن این امکان در دوربین مداربسته ضدانفجار  سبب می‌شود که ما در عملیات‌ امداد رسانی و رصد دقیق صحنه وقوع انفجار، و وپیگیری‌های آتی، توانایی بازبینی و نظارت  محل حادثه را داشته باشیم. نوع خاصی از این دوربین ها دارای قابلیت عکس برداری به صورت نوری ، حرارتی یا به وسیله اشعه مادون قرمز را دارد.همراه ما باشید تا با قیمت دوربین مداربسته ضد انفجار  و ویژگی های آن آشنا شویم.

انفجار

علت اصلی وقوع حادثه

سه عامل در ایجاد حوادث ناگوار آتش سوزیهای، کوچک و بزرگ موثرند:

  1. گرما ( حرارت بالا، جرقه الکترونیکی، نوسان آنی برق و…)
  2. وجود مواد اشتعال زا، گاز، ذرات مشتعل و بخارهای شیمیایی
  3. وجود اکسیژن در محل اشتعال زا

وجود این سه عامل و عدم رعایت استانداردهای ایمنی سبب  وقوع انفجارمیگردد. در چنین مواردی باید دوربین مدار بسته مطابق با قوانین و استانداردهای موجود طراحی گردد تا اطمینان حاصل شود که انفجار در آنها رخ نمی دهد. برای نمونه مثلا بدنه سیستم نظارت تصویری را  ضد انفجار می سازند. رایج ترین نوع دوربین مدار بسته ضد انفجار نوع ضد حریق آن است.

امتیازات دوربین مداربسته ضدانفجار :

تکنولوژی دید در شب

این نوع دوربیها قادرند در حداقل نور، تصاویری واضح به رنگهای واقعی ضبط نمایند. این سیستم های امنیتی با لنزهای ۲ و ۴ مگاپیکسلی حتی میتوانند نویز مزاحم و غیر ضروری محیط را کاهش داده و در مواردی از بین ببرند.

فشرده سازی تصاویر

وجود امتیاز فشرده سازی تصویر در دوربین مدار بسته ضد انفجار باعث کاهش چشمگیری در نرخ بیت ریت شده و فضای پهنای باند را اشغال نمی کند. به عبارتی با این تکنولوژی رمز گذاری در هزینه فضای ذخیره سازی صرفه جویی می شود.

مقاومت بالا

جنس محفظه دوربین مداربسته ضد انفجار از استیل یا فولاد ضد زنگ است. ضخامت استاندارد دیواره دستگاه، استحکام بالای به این سیستم نظارتی بخشیده، بطوری که در برابر قدرت انفجار تغییر شکل نمی یابد و شکل ظاهری اولیه خود را از دست نمی دهد.

کاربرد رایج

دوربین های مدار بسته ضد انفجار به طور گسترده ای در پالایشگاه های نفت، کارخانه های مواد شیمیایی، موسسات گاز، ایستگاه های پمپ بنزین، کارخانه جات تولید فولاد، پترو شیمی و … مورد استفاده قرار می گیرند.

تنوع طراحی

با وجود محدودیت ساخت استاندارد، جنس این دوربین های امنیتی تنها از فولاد ضد زنگ ساخته نمی شود. گاها جنس مفصل های اتصال دهنده این دستگاهها از نوعی ماده سیمانی تولید می شود که در برابر شعله های آتش مقاوم هستند. صفحات مجاور دوربین های مدار بسته ضد انفجار بصورت سیلندری نیز طراحی میشود.

کنترل از راه دور

صاحبان این دوربینها می توانند دوربین های مدار بسته خود را از راه دور کنترل نمایند و در صورت نیاز تغییراتی در تنظیمات دوربین مدار بسته خود انجام دهند و هر گونه مشکلی را به سرعت بر طرف نمایند.

عملکرد دوربین مدار بسته ضد انفجار

دوربین های مدار بسته ضد انفجارمجهز به سنسورهای نشت گاز یا حسگر‌های حرارتی، ایمنی مجموعه را تا حد زیادی بالا میبرند. این دوربین ها حرارت را تشخیص داده و قبل از وقوع حادثه هشدار می دهند. زمانهایی هست که اتصال روکش یک سیم که از انظار به دور است توسط این سیستم امنیتی حس می شود. این سنسورها با بالا رفتن حرارت محیط شروع به زنگ خطر میکنند و صاحب مجموعه را وادار به کنترل اجباری میکنند. دوربین های مداربسته مجهز به لنز‌های ترمال، حتی مکان دقیق درجه حرارت را تشخیص داده و شناسایی میکنند.

سخن آخر

فروشگاه اینترنتی هو بانو به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در زمینه سیستم های حفاظتی آماده ارائه خدمات فروش، نصب، اجرا و مشاوره در زمینه انواع دوربین های مدار بسته ضد انفجار در سطح کشور و در تهران و حومه می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی لازم با بخش فروش و بازرگانی هو بانو تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید