وبلاگ

دوربین مداربسته چشم ماهی

دوربین مداربسته چشم ماهی

ایجاد امنیت و نظارت کافی از اولویت ها برای اماکن عمومی و خصوصی است. امروزه راهکارهای امنیتی برای نظارت همه جانبه بسیار گسترده است و دوربین های مداربسته نیز به امکانات روز مجهز شده اند. از نمونه دوربین هایی که برای نظارت پانورامیک استفاده می شود، دوربین مداربسته چشم ماهی با زاویه دید ۳۶۰ درجه است که  محدوده ای وسیع را تحت پوشش قرار می دهد. این دوربین همانند دوربین های معمولی است و اندازه ای کوچک دارد اما لنز آن به صورت واید فیش آی است که نظارتی کامل و سرتاسری را ایجاد می کند.

دوربین مداربسته چشم ماهی چه ویژگی هایی دارد؟

دوربین چشم ماهی

پیش از اینکه درباره ی خصوصیات دوربین مداربسته فیش آی صحبت کنیم، باید به این نکته اشاره داشته باشیم که این نوع دوربین در واقع به دلیل لنز چشم ماهی خود به این نام شناخته می شود و این لنز در سایر انواع مدل های دوربین مداربسته نیز ممکن است به کار رفته باشد. با این حال، نوع مرسوم دوربین چشم ماهی دارای خصوصیاتی است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

نظارت با زاویه دید باز

دوربین های چشم ماهی تصاویر پانورامیک را با کیفیت فول اچ دی ۳۶۰ درجه یا ۱۸۰ درجه در اختیار ما می گذارند. در این دوربین ها از لنز واید چشم ماهی استفاده می شود که عدسی آن محدب بوده و زاویه دید گسترده ای را تحت پوشش خود قرار می دهد. البته به دلیل محدب بودنِ این لنز، خطوط تصاویر مقداری در گوشه ها دارای انحنا می باشد.

دید در شب

دوربین چشم ماهی معمولا به قابلیت دید در شب نیز مجهز است و در محیط های تاریک هم می تواند تصاویر را با وضوح قابل قبولی ثبت نماید.

کارت حافظه داخلی تا ۶۴ گیگابایت

این دوربین دارای کارت حافظه داخلی تا ظرفیت ۶۴ گیگابایت است و از امکان ذخیره سازی تصاویر در این حافظه جانبی برخوردار است.

ارتباط Wifi

دوربین مداربسته چشم ماهی از انواع دوربین های IP است که از طریق وای فای بر روی گوشی همراه قابل ارتباط می باشد و می توان ویدیوهای ضبط شده را بدون نیاز به خارج کردن کارت حافظه مشاهده نمود.

انتقال صدای دو طرفه

از دیگر ویژگی های دوربین فیش آی، امکان انتقال صدای دو طرفه است که می توان از آن برای تماس صوتی و تصویر استفاده کرد.

قابلیت تشخیص حرکت

از قابلیت های ویژه برخی انواع دوربین چشم ماهی سنسور تشخیص حرکت است که باعث می شود دوربین تنها زمانی به کار بیفتد که حرکتی در محیط روی داده باشد. این ویژگی سبب کاهش چشمگیر حجم مورد استفاده از کارت حافظه می شود.

 نصب آسان

دوربین چشم ماهی نصب پیچیده ای ندارد و خودتان هم می توانید آن را در محل به آسانی نصب کنید.

مناسب برای موقعیت های مختلف

طراحی دوربین چشم ماهی به گونه است که اندازه چندان بزرگی ندارد، و از این رو، از آن در موقعیت های مختلف داخلی و خارجی استفاده می شود. دوربین چشم ماهی، به ویژه در سقف اتاق قابل نصب است و تمام محیط را تحت پوشش قرار می‌دهد. با این حال، نمونه هایی که در سقف نصب می شوند، به دلیل انحنای تصویر و زاویه بالا ممکن است در برخی اتاق ها از وضوح کافی برخوردار نباشند.

مناسب برای استفاده در محیط خارجی

از دوربین های چشم ماهی برای محیط های خارجی نیز در انواع دوربین گنبدی استفاده می شود که نظارت کامل پانورامیک را ایجاد کرده و در مقابل گرد و خاک و باد و باران مقاوم شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید