وبلاگ

محافظت از فیلم های دوربین مداربسته

محافظت از فیلم های دوربین مداربسته

دوربین های مدار بسته می توانند از وقوع جرم و حوادث پیشگیری کنند. بنابراین این دوربین ‌ها می ‌توانند نقش پررنگی را در حفاظت از اموال و جان انسان ها ایفا نمایند. تصاویر فیلم های ذخیره شده در دوربین مداربسته اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا برخی از این تصاویر اثبات کننده جرم و جنایت ها هستند. اما بهتر است بدانید که رعایت اصول مناسب و استاندارد نصب دوربین مداربسته، می تواند در حفاظت از این دوربین  و دستگاه های ذخیره سازی آن، نقش داشته باشند. در ادامه همراه ما باشید تا مطالب بیشتری درباره محافظت از فیلم های دوربین مداربسته در اختیار شما قرار دهیم:

راهکارهای محافظت از فیلم های دوربین مداربسته

برخی راهکارها وجود دارند که می‌توانند به شما برای محافظت از فیلم های دوربین مداربسته کمک کنند. این اقدامات کارهای دشواری نیستند، شما تنها باید کارهای زیر را انجام دهید:

۱٫     تغییر رمزهای عبور

داشتن یک رمز عبور قوی اهمیت بسیار زیادی دارد. اما شما باید این رمز عبور را طوری انتخاب کنید که آن را فراموش نکنید. بهترین راهکار برای اطمینان از اینکه هیچ کس نمی تواند به رمز عبور شما دسترسی داشته باشد، این است که شما مرتب رمز عبور خود را تغییر دهید. این تغییر منظم رمز عبور، می تواند بهترین گام موثر برای محافظت از فیلم های دوربین مداربسته شما باشد. اما بهتر است توجه کنید که از هیچ یک از اطلاعات شخصی خود در این گذرواژه یا پسورد استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است دیگران بتوانند آن ها را حدس بزنند. بهترین رمز عبور، رمزی است که از ترکیب اعداد، حروف و کاراکترهای خاص تشکیل شده باشد.

۲٫     پیش بینی خطرات غیر ضروری

بهتر است این موضوع را بدانید که ذخیره سازی ابری، همیشه یک راه کار مناسب جهت ذخیره سازی اطلاعات مهم و شخصی نخواهد بود. اگر شما به فیلم های امنیتی خود اجازه دهید به فضای ابری دسترسی یابند، ممکن است خطرات متعددی برای شما به وجود آید. زیرا ممکن است فیلم های شما در مقابل هک شدن اطلاعات تجاری یا شخصیتان آسیب پذیرتر شوند. شما باید از دسترسی محدود افراد به فیلم های ذخیره شده روی دوربین مداربسته خود و دستگاه رکوردر اطمینان حاصل کنید.

کسب این اطمینان موجب می شود که شما بتوانید کنترل کنید که چه افرادی می توانند فیلم های ضبط شده شما را مشاهده کنند. این در صورتی است که افراد کمی از سیستم دوربین مدار بسته خود حفاظت می کنند. عدم غفلت از فیلم های دوربین مداربسته اهمیت بسیار زیادی دارد.

۳٫      سیستم دوربین مداربسته را بروز نگه دارید

شما باید از نرم افزار سیستم دوربین مداربسته خود به خوبی محافظت کنید و هرگز اطلاعات آن را در اختیار کسی قرار ندهید. این اقدام برای محافظت از فیلم های شخصی شما، بسیار مهم است. با قدیمی شدن نرم افزار دستگاه های DVR   و NVR آسیب پذیری آن ها نیز، افزایش می یابد. در کل امکان فاش شدن اطلاعات مربوط به سیستم های قدیمی، بیشتر است. بنابراین شما باید تلاش کنید تا همواره سیستم دوربین مدار بسته خود را بروز نگه دارید. اگر شما از سیستم انتقال تصویر روی لپ تاپ، موبایل و یا کامپیوتر خود استفاده می‌کنید، سعی کنید که از آخرین نسخه نرم افزار برای انتقال تصاویر خود استفاده نمایید.

برخی دیگر از این راهکارهای موثر شامل موارد زیر می‌‌ شوند:

  • محافظت از دوربین مداربسته در مقابل رعد و برق
  • از نصب صحیح دوربین مدار بسته و اتصال آن به زمین اطمینان حاصل کنید.
  • دوربین مداربسته خود را روی فلش نصب نکنید.
  • برای دوربین خود از یک محافظ استفاده کنید تا از آن در برابر نوسانات ولتاژ محافظت کند.
  • از یک منبع تغذیه بدون وقفه استفاده کنید.

مدت زمان نگهداری فیلم ها توسط دوربین مدار بسته

یکی از متداول ترین پرسش هایی که برای اکثر افراد مطرح می ‌شود، این است که دوربین مداربسته تا چند روز می تواند فیلم ها را نگهداری کنند؟ در پاسخ به این پرسش باید مطرح کنیم که ظرفیت ذخیره سازی تصویر در دوربین مدار بسته به عوامل مختلفی بستگی دارد. این دوربین ها می توانند فیلم ها را از یک روز تا چندین ماه نگهداری کنند و مدت زمان آن در دوربین های مختلف کاملا متغیر است. این موضوع به هزینه ای که شما هنگام خرید دوربین مداربسته پرداخت می کنید، بستگی دارد. به عنوان مثال اگر رزولوشن دوربین شما بالا باشد، مدت زمان کمتری می تواند فیلم ها را نگهداری کند. اما اگر حجم و تعداد هارد دیسک مورد استفاده در دوربین مداربسته بیشتر باشد، مدت زمان ضبط دوربین افزایش خواهد یافت.

تا چه زمانی باید از تصاویر ضبط شده در دوربین مداربسته نگهداری کنیم؟

یکی دیگر از پرسش های متداول دیگری که برای افراد زیادی مطرح می شود، مدت زمان نگهداری از فیلم های دوربین مدار بسته است. به طور کلی زمانی که حجم تصاویر ضبط شده بدون رویداد و تکراری افزایش یابد، می توان آن ها را از روی هارد دیسک پاک کرد. اما این اقدام به نوع مشاغل مختلف نیز بستگی دارد. زیرا به دلیل برخی مسائل امنیتی بهتر است هر کدام از مشاغلی که در کسب و کار خود از سیستم مدار بسته استفاده می کنند، نگهداری از تصاویر ضبط شده در سیستم مداربسته خود را مطابق آیین ‌نامه تعیین شده از جانب صنف خود رعایت کنند.

 به عنوان مثال در یک ایستگاه پمپ بنزین، تصاویر دوربین مداربسته باید حداقل تا دو ماه نگهداری شوند. طلافروشان باید فیلم های ضبط شده دوربین مداربسته خود را تا شش ماه نگهداری کنند. کلیه این اقدامات در هزینه های سیستم دوربین مداربسته تاثیر خواهد گذاشت. اما اگر دوربین مداربسته شما دارای کاربری مسکونی است، می توانید این تصاویر را به مدت ۲ هفته الی یک ماهه نگه داری کنید. برخی مشاغل دیگر مانند مغازه ها حداقل دو ماه و برای کارخانجات نگهداری این تصاویر به مدت یک الی سه ماه است.

سخن پایانی

امروزه استفاده از دوربین های مداربسته اهمیت بسیار زیادی یافته است. زیرا با نصب این دوربین ها می توان از امنیت حاکم در ساختمان، محیط کار یا منزل خود اطمینان حاصل کرد. اما نصب یک دوربین مداربسته زمانی کاربرد دارد که فیلم ها و تصاویر ضبط شده در آن به خوبی محافظت شده و در حافظه آن ذخیره شده باشد. در این صورت در زمان بروز هرگونه مشکل یا سرقتی می توان به فیلم های ضبط شده در روی دوربین مداربسته خود مراجعه کنید. در غیر این صورت بهتر است بدانید که دوربین مداربسته شما، چندان کاربرد نخواهد داشت. پس بهتر است از همین حالا به تصاویر ضبط شده در دوربین مداربسته خود اهمیت دهید  و از آن ها محافظت کنید. امیدواریم مطالب مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید