وبلاگ

نحوه بازبینی فیلم های دوربین مداربسته

نحوه بازبینی فیلم های دوربین مداربسته

در حال حاظربرای بازبینی فیلم های دوربین مداربسته ازطریق دو نوع دستگاه DVR و NVR قادر به مشاهده تصاویر هستیم. گاهی بعضی اتفاقات باعث اختلال در پخش، پاک شدن و یا از بین رفتن کل این ویدیوها می شود. در این مقاله قصد داریم برخی از این دلایل و راه حل های پیشگیری از این حوادث را بررسی کرده باشیم.

چه چیزی باعث می‌شود که فیلم‌های دوربین مداربسته از بین برود؟

دلایل مختلفی برای از بین رفتن ویدیواین دوربین ها می‌تواند باشد. نمونه ای از این دلایل عبارتند از:

  • یکی از این دلایل می تواند مربوط به مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری دستگاه باشد. مواردی وجود دارد که امکان دارد نرم افزار این سیستم ها را دچار اختلال کند. یا ایراد یک قطعه سخت افزاری منجر به از بین رفتن این تصاویر شود.
  • ظرفیت هارد دیسک داخلی جهت ذخیره اطلاعات بسیار مهم است. امکان دارد طول فیلم های ذخیره شده زیادتر ازظرفیت باشد و دوربین نیاز به پاکسازی داشته باشد.
  • علت بعدی از بین رفتن فیلم امنیتی دوربین ممکن است به دلیل سیم کشی اتصالات آن از جمله منبع تغذیه یا کابل کشی یا مشکلات مربوط به قطع و وصل شدن به اینترنت باشد.
  • عامل بعدی مربوط به خطای انسانی است. به عبارت دیگر، مواقعی پیش می آید که کاربر نا خواسته و به اشتباه فایلی را پاک می کند که چند ثانیه بعد به بودن آن نیاز پیدا می‌کند.
  • تنظیم زمان پاک شدن فیلم دوربین مدار بسته علت مهی است که کاربر به طور مثال یک پریود زمانی خاص مثلا ۳۰ روز یا ۳ ماهه به دستگاه می دهد در حالی که در انتظار احیای ویدیو ۴ ماه پیش را دارد.
  • و در نهایت اینکه این پاک شدن ممکن است به دلیل نقص دید مادون قرمز شب ، کهنه شدن سیستم عامل قدیمی، از بین رفتن سیگنال رادیویی یا اختلال در هارد دیسک باشد.

 چگونه فیلم های دوربین مداربسته را باز بینی کنیم؟

یک راه عمومی برای چک کردن برنامه دستگاه DVRکه تقریبا در همه دستگاهها موجود است به روش زیر است.

۱- برای چک کردن ویدیو دوربین مدار بسته ابتدا، وارد منوی نرم افزار DVR شده و نام کاربری و رمز آن را وارد نمایید. حال ممکن است کاربر هیچ رمز و پسوردی برای این منظور انتخاب نکرده باشد. سپس بر روی گزینه “بازبینی” یا “playback” کلیک کنید.

۲- برای اینکه بتونید تاریخ مورد نظر را انتخاب نمایید کنار تصویر یک تقویم مشاهده می نمایید. تاریخ مورد نظر را پیدا کرده و بر روی روز مورد نظر کلیک کنید.

۳- برای اینکه به حافظه دوربین دسترسی پیدا کنید، بعد از انتخاب روز دقیق بازبینی به مرحله انتخاب ساعت بروید. با انتخاب Start time   ویا و End time زمان شروع یا زمان پایان لحظه ای که می‌خواهیم فیلم آن را ببینیم تنظیم می‌شود .با این امکانات می توان نوار را جلو یا عقب کرده و به تصویر مورد نظر دسترسی پیدا کرد.

پیشنهادات بازبینی فیلم در دوربین های مداربسته

روش های مختلف در مورد چگونگی بازیابی این فیلم های وجود دارد ک به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.

الف ) بازیابی فیلم ها از طریق (Backup)

فیلم های گمشده از طریق پشتیبان گیری قابل بازیابی هستند. پس دقت کنید هنگام تنطیمات بعد نصب حتما نسخه  پشتیبان تصاویر را در یک درایو خارجی محفوظ کنید. یا “رایانش ابری” روش مطمعنی است که هم فضای دستگاه شما را خالی می کند و هم امکان دسترسی به آن را در هر فضا و هر دستگاهی فراهم می‌سازد.

ب) بازیابی تصادفی فیلم های حذف شده

دیسک درایو را امتحان کنید. برای این منظور کافی است کارت اس دی را از با استفاده از پوز به کامپیوتر خود وصل کنید. دیسک درایو قابل جابجایی قادر به بازیابی داده ها از دستگاه های مختلف ذخیره سازی رسانه دیجیتال هستند.

ج ) استفاده از نرم افزار های بازیابی تصاویر

اگر با استفاده ازپشتیبان گیری نتوانستید به فیلم مورد نظر دست پیدا کنید ، نرم افزار Stellar Photo Recovery را امتحان کنید. این نرم افزارمی‌ تواند به شما کمک کند تا این ویدیو های از دست رفته را بازیابی کنید.

د) چک کردن تصاویر از طریق تلفن همراه

یکی ازبهترین روشهای بازبینی فیلم های دوربین مداربسته ، چک کردن آنها از راه دور است. این نوع استفاده برای شغلهای حساس مثل اشیاء عتیقه یا جواهر فروشی ها بسیار حائز اهمیت است. برای مشاهده  این تصاویر بر روی گوشی هوشمند، نرم‌افزارهای متعددی وجود دارد که با نصب آنها به راحتی قادر به کنترل محل مورد نظر خواهید بود.

ه) بررسی کانال‌های مرتبط به دستگاه DVR

دستگاه‌های DVR کانال‌های متعددی دارند که می‌تواند به چند دوربین  دیگرمتصل شود. وقتی میخواهید فیلمی را بازبینی کنید لازم است به سراغ کانال مربوطه بروید. مثلا اگر یک دوربین در فضای بیرونی محوطه و دیگری در سالن کنفرانس نصب شده است  و قصد بازبینی اتفاقات بیرون از جلسه  را دارید باید به کانال مرتبط با این دوربین در DVR بروید.

ر) بازیابی فیلم های DVR / NVR

این روش آخرین روشی است که در صورت عدم موفقیت همه موارد انجام می شود. البته اگر به دستگاههای DVR / NVR آسیبی وارد نشده باشد. در غیر این صورت ، ممکن است فیلم ها در یک مرکز بازیابی قابل بازیابی شوند. مرکز بازیابی اطلاعات با اطمینان بیشتری قادر به بازیابی داده ها از هارد دیسک های خارجی یا داخلی آسیب دیده هستند.

 

فرمت فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین مداربسته

برای بازبینی ویدیو دوربین مداربسته  فرمت فیلم های دخیره شده را حتما در نظر داشته باشید. هر فرمتی با یک پلیر  خاص قابل بازبینی است. فرمت این تصاویر عبارتند از

Avi

 avi فرمت چندرسانه ای پشتیبانی شده توسط مایکروسافت است . فایل هایavi  در اکثر پخش کننده های رسانه ای قابل مشاهده هستند.

dav

فرمت dav بصورت پیش فرض توسط دستگاههای  DVR / NVR ایجاد می شود. برای این فایل از پخش کننده ویدیویی Lorex استفاده کنید.

Asf
فرمت  asf برای هر دو سیستم عامل ویندوز و مک قابل دسترس است. برای باز کردن این فایل از یک پخش کننده رسانه ای  مانند VLC Media Player استفاده کنید.

چند توصیه مهم دربازیابی ویدوها:

  • سعی کنید بی علت هارد دیسک را از دستگاه DVR خارج نکنید.
  • به پرسه زمانی نگه داری فیلم ها دقت کنید.
  • مراقب نوسانات ناگهانی ولتاژی باشید.

سخن آخر :

فروشگاه اینترنتی هوبانو با سالها تجربه در صنعت سیستم های امنیتی , حفاظتی و دوربین های مدار بسته، دارای تمامی مجوز های لازم در این زمینه  می باشد. جهت دریافت مشاوره با ما تماس گرفته و از مشاوره و بازدید کارشناسی ما بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید