وبلاگ

نصب دوربین مداربسته در آسانسور

نصب دوربین مداربسته در آسانسور

یکی از مناطقی که در ساختمان ها ممکن است نیاز به نصب دوربین مداربسته داشته باشد آسانسور است.آسانسور محل ورود و رفت و آمد در داخل ساختمان است و همان‌طور که شما از آسانسور برای جا‌‌به‌جایی استفاده می‌کنید، سارقان نیز ممکن است از این ابزار برای تردد استفاده کنند. از این رو، باید پوشش نظارتی لازم برای آن فراهم شود.البته نصب دوربین مداربسته در آسانسور فعالیت پیچیده ای است و برای انجام آن باید به برخی نکات توجه داشت.

نصب دوربین مداربسته با سیم در آسانسور

برای آسانسورها، هم از دوربین های مداربسته باسیم آنالوگ و هم از دوربین های بدون سیم IP استفاده می شود. اما چالش اصلی در این قسمت اتصال دوربین به دستگاه ضبط است. از آنجا که آسانسورها دائما در حال حرکت هستند، نصب دوربین های باسیم در این بخش کمی دشوارتر است.

برای نصب دوربین باسیم در آسانسور، مشکلات مختلفی وجود خواهد داشت، از جمله اینکه اگر کابل دوربین از کنار کابل برق سه فاز عبور کند احتمال نویزدار شدنِ تصویر بسیار بالا می رود. علاوه بر این، به دلیل حرکت مداوم آسانسور، کابل های مورد استفاده نیز به مرور زمان دچار آسیب شده و لازم است تعویض شوند.

معمولا برای راه‌اندازی این گونه از دوربین ها، باید از شرکت آسانسور بخواهید که سیم دوربین تان را از طریق تراول کابل عبور دهد یا خودتان مجبور هستید تراول کابل جدیدی نصب کنید.

با این حال، هر روشی که برای نصب دوربین های سیم دار به کار ببرید، احتمال خرابی و ایجاد نویز در آن بالا خواهد بود و در نتیجه بهتر است برای این بخش از ساختمان به فکر دوربین های بدون سیم باشید.

نصب دوربین مداربسته با سیم در آسانسور

برای آسانسورها، هم از دوربین های مداربسته باسیم آنالوگ و هم از دوربین های بدون سیم IP استفاده می شود. اما چالش

نصب دوربین مداربسته بودن سیم در آسانسور

دوربین های بدون سیم تحت شبکه، برای نصب در آسانسور، انتخاب مناسب تری هستند. با این وجود، هرچند که نصب این مدل از دوربین ها در مقایسه با دوربین های باسیم دردسر کم تری دارد، ولی باز هم به دلیل متحرک بودن کابین، با چالش هایی همراه خواهد بود.

به طور کلی، دوربین های مداربسته تحت شبکه باید برق خود را تأمین کرده و به فرستنده‌ وایرلس وصل شوند. فرستنده معمولا در بالای آسانسور نصب می شود و اطلاعات دوربین را به گیرنده که در بالای شافتِ آسانسور نصب شده است، انتقال می دهد.

انتخاب فرستنده‌ی مورد استفاده در آسانسور بسیار مهم است، چون اگر از کیفیت مناسب برخوردار نباشد، ممکن است در اثر حرکت کابین، در نمایشِ تصاویر دوربین اختلال ایجاد شود.

مزیت دوربین های تحت شبکه این است که به راحتی با سایر سیستم های نظارتی موجود در ساختمان هماهنگ می شوند و از راه دور و به‌وسیله‌ی موبایل نیز قابل دسترس می باشند.

دوربین های مناسب برای نصب در آسانسور

نکته دیگری که در نصب دوربین مداربسته در آسانسور وجود دارد، انتخاب نوع و قیمت دوربین مداربسته است. از آنجا که معمولا کابین آسانسور فضای کوچکی دارد، برای اینکه تصاویر از وضوح مطلوب برخوردار باشند، بهتر است از دوربین هایی با لنز کم‌تر از ۳ میلی متر و رزولوشن تصویر بالا استفاده شود.

همچنین، دوربین داخل آسانسور ممکن است هدف دستکاری و تخریب قرار بگیرد. از این رو، بهتر است از دوربین های مقاوم ضد ضربه یا دوربین های مخفی استفاده شود که در معرض آسیب قرار نداشته باشند. البته وجود دوربین در آسانسور باید از طریق برچسبی یا نشانی اعلام شود.

افزون بر این، دوربین ها را معمولا در بالای آسانسور و با زاویه ۴۵ درجه نصب می کنند تا تمام محوطه‌ی کابین را پوشش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید