وبلاگ

کاربرد فیبر نوری در دوربین مداربسته

کاربرد فیبر نوری در دوربین مداربسته

فیبر نوری روشی پر سرعت برای انتقال تصویر در دوربین مدار بسته است. برای اینکه کیفیت تصویر در دوربین مدار بسته بالا باشد باید سرعت تبادل دیتا بالا باشد. فیبر نوری یکی از پرسرعترین روشهای انتقال دیتا با سیگنالهای نوری در مسافتهای طولانی است. کاربرد فیبر نوری تنها به دوربین مدار بسته خلاصه نمیشود بلکه در سیستم های مخابراتی ، اینترنتی و شبکه های کامپیوتری نیز کاربرد فراوان دارد.در اینجا قصد داریم نگاهی کوتاه بر کاربرد فیبر نوری در دوربین مداربسته داشته باشیم.عاملی که تاثیر زیادی را برروی قیمت دوربین مداربسته دارد.

انوع فیبرنوری و کاربرد آن

کابل فیبر نوری از یک دسته از الیاف نازک کنار هم تشکیل شده است که کار تبادل دیتا را انجام می دهند ودردو نوع عمده  به بازارعرضه شده اند، فیبرنوری چند­حالته وفیبر نوری تک­ حالته. مهمترین عاملی که باید در اتنخاب  نوع فیبر نوری درنظر بگیریم فاصله است.

فیبر چندحالته برای فاصله های ۳۰۰  و ۴۰۰ متر مناسب است و معمولا برای انتقال سیگنال­‌ها بین اتاق­‌های مخابراتی داخل یک اداره یا ساختمان یا محوطه کاری استفاده می­‌شوند. فیبرهای چندحالته بیشتر کاربرد امنیتی دارند و در دوربین های مدار بسته ای که، از ال­ ای ­دی ارزان یا لیزرهای مقرون­ به­ صرفه بهره می‌­برند، استفاده می شوند. محدودیت کابل کشی فیبرنوری مالتی مود تقریبا ۴ کیلومتر و نیم است. اما اگر فاصله ی کابل کشی طولانی باشد، باید ازفیبر تک حالته استفاده کرد. حالت سینگل مود هنگامی که فاصله از ۵۵۰ متر بیشتر باشد انتخاب مناسبی است. این نوع فیبر نوری گاها در فاصله های ۸۰ کیلومتر با پهنای باند گسترده نیز، جواب داده است.

 ناگفته نماند که کاربرد فیبرنوری در دوربین مدار بسته برای پروژه های نظارت شهری و جاده ای بهتر و مناسب تر است. در راهنمایی و رانندگی دوربین های مدار بسته در فواصل طولانی نسبت به یکدیگر و نسبت به محل ذخیره سازی داده قرار گرفته اند.  بنا براین  فیبر نوری در عدم نیاز به تجهیزات گران تقویت سیگنال و امکان انتقال و پردازش حجم بالایی از داده ها،  بسیار کار آمدتر عمل خواهد کرد.

فیبر نوری

امتیازات کاربرد فیبر نوری در دوربین مدار بسته

  • انتقال حجم اطلاعات در دوربین هایی که از فیبر نوری استفاده میکنند بیشتراز دوربین هایی است که از سیم مسی استفاده کرده اند.
  • کاربرد فیبر نوری در دوربین مدار بسته باعث میشود در مقایسه با دوربین هایی که با سیم مسی کار میکنند، میزان کاهش سیگنال کمتری داشته باشد.
  • قطر فیبرهای نوری بسیار باریک تر از سیم های مسی است.
  • کاربرد فیبر نوری در دوربین مدار بسته احتمال آتش گرفتگی را به صفر می رساند. چرا که هیچ نوع جریان الکتریسیته ای از درون آنها عبور نمی کند.
  • دوربین مدار بسته ای که به فیبر نوری مجهز است سبکتر از دوربینهایی است که از سیم مسی استفاده میکنند.
  • فیبر نوری در دوربین مدار بسته نویز ایجاد نمیکند چرا که تداخلی بین سیم های نازک آن وجود ندارد.

معایب فیبر نوری در دوربین مدار بسته

  • استفاده از فیبر نوری در دوربین مدار بسته در شبکه های بزرگ کارایی دارد و برای شبکه های کوچک بسیار پرهزینه است.
  • دوربین هایی که با فیبر نوری کار میکنند گرانتر از دوربین های مدار بسته ای هستند که با سیم مسی کار میکنند.
  • برای تجهیز فیبر نوری در دوربین مدار بسته نیاز به یک متخصص خبره در این زمینه داریم. اما در نصب دوربین هایی که با سیم‌های مسی کار میکنند، آماتورها هم می‌توانند این کار را انجام دهند.
  • نصب و تجهیز کردن فیبر نوری در دوربین مدار بسته نیاز به دقت فراوان دارد، چنانچه سیم ها بیش از حد خم شوند، فیبر نوریدر داخل دوربین می شکنند و دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

 (سخن آخر)

در مقاله فوق کاربرد فیبر نوری در دوربین مدار بسته مورد بحث قرار گرفت و از آن به عنوان بهترین روش در راستای استفاده موثر از فناوری‌های امروزی یاد شد. برای مشاوره در خرید جدیدترین تکنولوژی دوربین مدار بسته مجهز به فیبر نوری، از کارشناسان ما در فروشگاه اینترنتی هوبانو راهنمایی خواسته و بر روی لینک مربوطه کلیک فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید