نماد سایت فروشگاه اینترنتی هوبانو

استفاده از دوربین مداربسته مناسب برای زمستان

استفاده از دوربین مداربسته مناسب برای زمستان

فصل زمستان، در برخی مناطق، به معنای هوای بی اندازه سرد و یخبندان است. دوربین های مداربسته مورد استفاده در چنین مناطقی، باید به گونه ای باشند که تحملِ سرمایِ شدید هوا را داشته باشند. شرایط محیطی، یعنی سطح روشنایی، دمای هوا، زاویه تابش آفتاب، بارش برف و باران، و مواردی از این دست، در عملکرد دوربین فضای باز بسیار تأثیرگذار است. از این رو، برخی دوربین ها در برابر سرمای زمستان عملکرد بهتری دارند و دوربین‌ مداربسته را باید متناسب با شرایط محیطی خریداری کرد.در این مقاله ، مروری بر استفاده از دوربین مداربسته مناسب برای زمستان خواهیم داشت.

دوربین فضای باز (outdoor)

دوربین ها را براساس محیطی که نصب می شوند به دو نوع دوربین های مناسب برای فضای داخلی (indoor) و دوربین های مناسب برای فضای خارجی (outdoor) تقسیم می کنند. برای خرید دوربین هایی که در معرض گرد و غبار و باران قرار می گیرند، باید از انواع دوربین outdoor‌ استفاده کرد، چون این دوربین ها در مقابل عوامل محیطی تا حد زیادی مقاومت یافته اند.

دما و شرایط آب و هوایی منطقه نصب دوربین را در نظر بگیرید

پیش از هر چیز باید میزان برودت هوا در محل نصب دوربین مشخص شود. از آن جا که هر چه استقامتِ دوربین بیشتر باشد، قیمتِ دوربین نیز بالاتر می رود، در شرایطی دوربین هایِ با استقامت بالا را خریداری کنید که در محل نصب، زمستان های بسیار سردی در پیش داشته باشید. البته با توجه به گرمایشِ زمین، گاهی در بعضی مناطق شاهد سرمای پیش بینی نشده هستیم، پس اگر احتمال می دهید در زمستان هوا بسیار سرد شود، ریسک نکنید و انواع مقاومت تر دوربین را تهیه نمایید.

در محل هایی که با کاهش شدید دما مواجه هستید، حتماً دوربین هایی را خریداری کنید که تحمل این شرایط آب و هوایی را داشته باشند. برخی از انواع دوربین مداربسته در دمای منفی ۱۰ درجه سانتی گراد به خوبی عمل می کنند و برخی دیگر تا منفی ۳۰ و ۴۰ درجه سانتی گراد نیز استقامت خوبی دارند.

دمای عملیاتی دوربین را بررسی کنید

معمولاً دمای مناسب برای عملکرد صحیح دوربین مداربسته در کاتالوگ دستگاه دوربین اعلام می شود. بنابراین، پیش از خرید دوربین، مشخصاتِ دستگاه را بررسی کنید و با در نظر داشتن دمای عملیاتی دوربین اقدام به خرید دوربین مناسب نمایید.

به استاندارد IP‌ دوربین توجه داشته باشید

دوربین های مداربسته را، براساس استقامت در برابر عوامل محیطی، با معیارِ حفاظتِ IP درجه بندی می کنند. این معیار برای تجهیزات الکتریکی استفاده می شود و میزان حفاظتِ دستگاه را در برابر عواملی مثل گرد و خاک یا نفوذ آب نشان می دهد. در این معیار، توان دستگاه دوربین مداربسته در برابر گرد و خاک را با اعداد ۱ تا ۶ نشان می دهند، که عدد ۶ بهترین عملکرد است؛ قدرت دوربین در مقابل مایعات نیز، با اعداد ۱ تا ۸ رده بندی می‌شود، که عدد ۸ به معنای دوام طولانی مدت در شرایط خیس و مرطوب است.

این معیار برای بسیاری از دوربین های جدید درج شده است. دوربین هایی که اخیراً وارد بازار شده اند معمولاً حداقل استاندارد IP66 را دارا می باشند. دوربین هایی که از استانداردهای IP67 و IP68 برخوردار باشند، بهترین عملکرد را در برابر نفوذ آب خواهند داشت.