وبلاگ

انتخاب دوربین مداربسته مناسب تابستان

انتخاب دوربین مداربسته مناسب تابستان

دوربین مداربسته مناسب تابستان از هر نوع سیستم نظارتی و از هر برند  تجهیزات امنیتی می تواند باشد، مهم این است که بسته به مکان مورد استفاده و شرایط جوی منطقه کارآیی درستی داشته باشد.  بر روی دوربین های امنیتی زمستانه یا تابستانه بودن آنها قید نشده ، اما شما میتوانید با مشاهده مشخصات فنی وکارایی هر محصول ، برتد متناسب با نیاز شرایط جوی خود آنتخاب نمایید. با ما باشید تا در این مجموعه، گذری بر انتخاب دوربین مداربسته مناسب تابستان داشته باشیم.

اهمیت دوربین های مدار بسته در فصل تایستان

کشور زیبای ما ایران دارای فصل های متنوع و زیباست ، که در هر فصل ، دارای آب و هوا و شرایط جوی متفاوتی است . همچنین در بعضی از شهرها تابستان های فوق العاده گرم و زمستان با سرمای طاقت فرسا را شاهد هستیم .  اهمیت دوربین های مداربسته و سیستم های حفاظتی ، در امنیت و نظارت مکان های عمومی و شخصی بر کسی پوشیده نیست . اما یکی از معضلاتی که در استفاده از دوربین های مداربسته برای محیط های بیرونی وجود دارد ، شرایط جوی و آب هوایی متفاوت است . برای حل این مشکلات ، پیشرفت و گسترش فناوری تنوع زیادی در انواع دوربین های مدار بسته و سیستم های حفاظتی به وجود آورده است که اهمیت دقت در انتخاب دوربین مداربسته را دوچندان می کند . فصل تابستان نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای انتخاب دوربین مداربسته مناسب تابستان باید به نکاتی که در ادامه ذکر می شود توجه کرد.

دوربین مداربسته مناسب فصل تابستان

اولین چیزی که از فصل تابستان به ذهن می‌آید گرمای لذت بخش و تفریح و تفرج های تابستانی است . اما گرمای بیش از حد برای سیستم های حفاظتی یک عامل بازدارنده و  مختل کننده است .  مهم ترین موضوع در انتخاب دوربین مداربسته مناسب فصل تابستان ، توجه به دمای کاری و  توان مقاومت حراری در دمای بالا ست .قبل از انتخاب دوربین مداربسته مناسب تابستان و برای محیط های خارجی ، باید اطلاعات دقیقی از بیشترین و کمترین  دمای چند سال اخیر منطقه داشته باشید  تا دوربین مداربسته ایی را انتخاب کنید که مقاومت در این بازه دمایی را داشته باشد.

ارتباط انتخاب دوربین مداربسته  مناسب تابستان  با مشخصات فنی کالا:

دمای کاری دوربین مداربسته ، در مشخصات فنی آن قید شده است، معمولا هر برندی ، دوربین های خود را در آزمایشگاه های پیشرفته تست و بررسی می کند تا مشخصات دقیقی از محصولات خود ارائه دهد. معمولا بیشتر برندهای معتبر دوربین مداربسته دمای کاری حدود منفی ۳۰ درجه سانتی گراد تا ۶۰ دیجه سانتی گراد را دارا هستند . البته به دلیل اینکه دوربین های مداربسته طراحی های متفاوتی دارند دمای کاری متفاوتی هم دارند .بنابراین برای بررسی آن ، مراجعه به مشخصات فنی آنها لازم است.اما در شرایط جوی فوق العاده گرم ممکن است این دمای کاری کافی نبوده و نیاز به  دوربین مداربسته با قابلیت مقاوت در دمای بالا باشد . هر چه این قابلیت بر قیمت یک دوربین مداربسته تاثیر بسازایی دارد ، اما اگر محیط نصب ما، از مناطق گرمسیر است ، انتخاب دوربین مداربسته  مناسب تابستان  با این قابلیت بسیار مهم است .

در انتخاب دوربین مداربسته  مناسب تابستان  به چه نکاتی توجه کنیم

در شرایطی که گرما بسیار زیاد بوده در حدی که گاها از دمای کاری دوربین مدار بسته هم فراتر می رود استفاده از کاور مجهز به فن خنک کننده توصیه می شود . این کاورها با توجه به توان خنک کنندگی و حفاظتی که نسبت به  شرایط مختلف آب و هوایی دارند از هم تفکیک می شوند و به قیمت های مختلف به فروش می رسند. علاوه خود دوربین مداربسته در تابستان سایر تجهیزات مرتبط با آن مانند DVR یا NVR و کابل ها نیز باید از گرمای بیش از حد حفاظت شود . باید اطمینان حاصل کرد که اتاق NVR و DVR  دارای تهویه و گردش هوای مناسب باشد .

نصب دوربین مدار بسته در فصل تابستان

مساله دیگری که در انتخاب دوربین مدار بسته مناسب تابستان وجود دارد این است که دوربین مداربسته با تابش مستقیم آفتاب و نور زیاد بتوان  تصویر با کیفیت مناسب ارائه کند . حدالمقدور محل نصب باید درسایه باشد یا از کاور های سایه بان استفاده شود  تا دوربین مداربسته هم از گرمای زیاد محافظ شود و هم نور خورشید مستقیما به لنز دوربین تابیده نشود تا تصویر با کیفیت و نور مناسب دریافت شود. شدت و میزان نور نیز در همه محیط ها با هم متفاوت بوده و نیاز است تا در هنگام نصب دوربین مدار بسته نوری انتخاب شود که با نوع دوربین مطابقت و سازگاری داشته باشد.

استاندارد IP و IK  در دوربین مدار بسته

IK یک استاندارد بین المللی (مطابق استاندارد الکتریکی EN 62262) به منظور  مشخص کردن میزان مقاومت فیزیکی تجهیزات است. پیش از معرفی استاندارد IK، میزان مقاومت فیزیکی تجهیزات توسط استاندارد IP مشخص می شد .از نکات قابل توجه برای انتخاب دوربین در فصل تابستان وجود سایر عوامل جوی مانند وزش باد های شدید و گرد و غبار است. اکثر تجهیزات الکترونیکی نسبت به گرد و غبار حساسیت بالایی دارند و نفوذ گرد و غبار به دوربین مداربسته در تابستان بسیار بیشتر خواهد بود . دوربین های مداربسته ای اخیرا وارد بازار شده اند  که از حداقل استاندارد IP66 ، IP67 و استاندارد های IK پشتیبانی می کند و در برابر نفوذ رطوبت، باران وگرد و غبار مقاوم هستند.

سایر عوامل خارجی و محیطی

وجود گرد و غبار روی لنز دوربین مداربسته تصویر را تار و یا به کلی مخدوش می کند و دوربین مداربسته در تابستان  نیازمند  سرویس های متعدد  خواهد بود . در شرایطی که دسترسی به  دوربین مداربسته مشکل باشد به عنوان مثال در ارتفاع زیاد نصب شده باشد همین سرویس و تمیزکردن ساده  هزینه و درد سرهای زیادی به همراه دارد . هم دوربین های مداربسته و هم کاورهایی موجود هستندکه میتوانند گردوغبار روی لنز را با قابلیت هایی نظیر وایپر (Wiper)به طور خودکار تمیز کنند. حشرات و بخصوص عنکبوت ها نیز علاقه زیادی به لانه سازی بر روی دوربین ها دارند ! قابلیت دفع حشرات نیز برای برخی دوربین ها در نظر گرفته شده است . وزش باد های شدید و یا وجود حیوانات و پرندگان میتواند باعث تغییر زاویه دید دوربین شود . استحکام دوربین مداربسته ، قابلیت حرکت و اصلاح زوایه تصویر بهترین راه حل برای این مشکل است .

سخن پایانی

در این مقاله، توضیح مختصری در خصوص انتخاب دوربین مداربسته مناسب تابستان و  شرایط سخت جوی را شرح دادیم. همانگونه که دوربین مداربسته کمک به امنیت محیط شما می کند ، شما هم باید شرایط مساعدی را برای افزایش طول عمر دوربین ها و سایر تجهیزات نظارتی فراهم آورید تا بتوانند استفاده بهینه و طولانی مدت از آن ها داشته باشد . جهت مشاهده قیمت و مشاوره در این زمینه با ما تماس بگیرید. با فروشگاه اینترنتی هوبانو بهترین لحظات خود را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید