وبلاگ

 تجهیزات مورد نیاز برای نصب دوربین تحت شبکه

 تجهیزات مورد نیاز برای نصب دوربین تحت شبکه

دوربین تحت شبکه، یک نوع دوربین مداربسته می باشد که بر خلاف دوربین هایی که اطلاعات شان از طریق کابل انتقال می یابد، انتقال اطلاعات این نوع دوربین از طریق پروتکل شبکه صورت می گیرد. در واقع دوربین های IP جدیدترین نسل از دوربین های تحت شبکه بوده و نیز نوعی از دوربین های مداربسته پس از دوربین های تحت شبکه آنالوگ می باشند.

لازم به ذکر است که در سالیان گذشته برای سیستم های حفاظتی فقط از دوربین های مداربسته آنالوگ استفاده می کردند. اما در طی چند سال اخیر و با توجه به تنوع و کارآیی زیاد دوربین های مداربسته تحت شبکه در زمینه رمز گذاری ها،  کیفیت تصویر و سایر موارد مشابه، این نوع دوربین توانسته رضایت مشتریان را به خود جلب کند و جای دوربین های آنالوگ را بگیرد.

انواع دوربین تحت شبکه

کیفیت و کارآیی این نوع دوربین ها بسیار بیشتر از دوربین های مداربسته آنالوگ می باشد و بالاترین کیفیت تصویر را به شما ارائه می دهند. در واقع دوربین تحت شبکه می تواند پردازش تصاویر را در خود دوربین انجام دهد و به نوعی یک کامپیوتر کوچک محسوب می شود.

در حال حاضر این نوع دوربین ها از ۰٫۳تا ۲۹ مگاپیکسل دربازار موجود می باشند. در واقع دوربین مداربسته تحت شبکه مانند یک تلفن همراه دارای قابلیت جابه جایی و صدای دو طرفه از طریق شبکه می باشد و مدیر مجموعه می تواند به وسیله دوربین های آی پی با کارمندان ارتباط بگیرد.

این نوع دوربین ها از لحاظ ثبت و ذخیره تصاویر به دو دسته تقسیم بندی می شوند. دسته اول دوربین هایی هستند که نیاز به سیستم مرکزی nvr دارند. اما بسیاری از این دوربین ها دارای رم بوده و می توانند بدون نیاز به سیستم nvr تصاویر را در رم خود ذخیره نمایند.

  تجهیزاتی که برای نصب دوربین تحت شبکه مورد نیاز است

در اقدام اول باید یک دوربین مداربسته متناسب با نوع کار و با توجه به نیاز و شرایط کاربری خود تهیه کنید. برای نصب و پیاده سازی دوربین تحت شبکه به تجهیزاتی نیاز است که به شرح زیر می باشد:

  1. دستگاه VNR: با در نظر گرفتن کیفیت دوربین و پهنای باند باید جهت ذخیره و مشاهده تصاویر یک دستگاه VNR متناسب با نوع کارمان تهیه کنیم.
  2. هارد دیسک: به منظور ذخیره تصاویر به یک یا چند هارد دیسک با ظرفیت بالا نیاز داریم. توصیه می شود هنگام خرید، به تعداد دوربین ها و کیفیت آن ها  توجه کنید.
  3. کابل شبکه: هنگام خرید کابل شبکه باید به نوع دوربین و پهنای باند مورد نیاز آن توجه کنید و کابل را متناسب با دوربین مداربسته خریداری نمایید. در واقع کابل شبکه تصاویر را به دستگاه VNRمنتقل می کند و در صورتی که نوع و پهنای باند مناسب باشد، می توان در صورت نیاز از شبکه موجود نیز استفاده نمود.  اگر دوربین های مدار بسته به صورت POE باشد این کابل انرژی برق مورد نیاز دوربین ها را تامین می کند.
  4. اتصالات شبکه: به منظور اتصال کابل شبکه دستگاه NVR و دوربین مداربسته IP به یک سوکت شبکه احتیاج داریم. باید به اندازه تعداد پورت ها سوکت شبکه جهت اتصالات تهیه کنیم.
  5. لوازم جانبی نصب: می توان جهت پنهان کردن کابل ها و تجهیزات برقی و رعایت اصول استاندارد و نصب دوربین های مداربسته از وسایلی مانند راکت برق، باکس پلاستیکی،  لوله فلکسی و… استفاده نمود.

تجهیزات منبع تغذیه و کابل برق دوربین مداربسته

در واقع برای تامین برق مورد نیاز دوربین های مداربسته، چند حالت وجود دارد که هر کدام از آن ها تجهیزات متناسب با آن را می طلبد:

  • تامین برق دوربین به حالتPOE:

در این حالت برای انتقال انرژی برق مورد نیاز دوربین ها به کابل جداگانه احتیاجی نیست و انرژی برق از طریق کابل شبکه نیز به دوربین انتقال می یابد. همچنین در صورتی که دوربین یا خود سوییچ به صورت POEنباشند می توانید از راهکارهایی که در بالا به آن اشاره شد استفاده نمایید.

  • تامین برق دوربین از طریق منبع تغذیه:

 اگر قصد دارید به دلایل مختلف انرژی برق مورد نیاز دوربین را به صورت مجزا تأمین کنید،  به غیر از تجهیزاتی که به آن اشاره کردیم به لوازم دیگری نیز احتیاج است که در ادامه به آن اشاره شده است:

  • کابل برق دوربین مدار بسته:

اگر می خواهید انرژی برق مورد نیاز دوربین را به صورت جداگانه تامین نمایید، باید برای تغذیه هر دوربین کابل برق جداگانه به متراژ مورد نیاز تهیه نمایید.

  • منبع تغذیه یا آداپتور:

جهت تامین برق مورد نیاز دوربین های تحت شبکه باید برای هر دوربین یک آداپتور داشته باشید. همچنین می توانید برای تامین انرژی برق از یک منبع تغذیه مرکزی استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید