نماد سایت فروشگاه اینترنتی هوبانو

ترفندهای بالا بردن کیفیت دوربین مداربسته

ترفندهای بالا بردن کیفیت دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته از تجهیزات ضروری برای بهبود امنیت در امکان عمومی و خصوصی است. با این حال، دوربین مداربسته زمانی می توانند عملکرد مناسبی داشته باشند که از کیفیت بالایی برخوردار باشد. برای بالا بردن کیفیت دوربین، چندین روش وجود دارد که می‌توانید با بهره گرفتن از آنها سیستم مداربسته‌ی خود را ارتقاء دهید. در ادامه به ترفندهای بالا بردن کیفیت دوربین مداربسته اشاره خواهیم کرد.

موانع ایجاد تصویر مناسب برای دوربین را برطرف کنید

گاهی پیش می آید دوربین مداربسته کیفیت قابل قبولی دارد، ولی عوامل بازدارنده موجب کاهش کیفیت مناسب می شود. برای مثال، اگر تأمین برق دوربین به درستی انجام نشده باشد، اختلالات ریز و درشتی ممکن است در تصویر دوربین به وجود بیاید. در نتیجه، همواره باید کابل کشی و نصب دوربین را به صورت اصولی انجام داد تا از نویز بر روی تصویر پیشگیری شود.

به طور خلاصه، موارد زیر می تواند در تصاویر دوربین مداربسته شما اختلال ایجاد کند. پس اگر هر کدام از این موارد در سیستم مداربسته شما رعایت نشده است، جهت برطرف نمودن آنها اقدام نمایید تا تصاویر با کیفیت تری در اختیار داشته باشید.

  • جنس نامناسب کابل و فاصله زیاد آن معمولا کیفیت تصویر را کاهش می دهد.
  • لنز دوربین مداربسته اگر از نوع مناسب نباشد یا کثیف و آلوده شده باشد، تصاویر با کیفیت نامطلوبی ضبط می شود.
  • لنز دوربین اگر قابلیت زوم نداشته باشد، جزئیات تصویر به صورت قابل قبول ثبت نمی شود.
  • ضعیف بودن سیگنال وای فای برای دوربین های بدون سیم، می تواند در کیفیت تصویر ارسال شده اخلال ایجاد کند.
  • گاهی نیز ممکن است دوربین کیفیت خوبی داشته باشد، اما مانیتور شما قابلیت نمایش رزولوشن را نداشته باشد.
دوربین مداربسته

بهبود کیفیت تصویر دوربین

برای برطرف کردن موارد بالا در ترفندهای بالا بردن کیفیت دوربین مداربسته ، باید یک سری نکات را در نظر داشته باشید. مثلا اینکه چه دوربین در چه جایی نصب می شود در کیفیت نهایی تصویر بسیار اثرگذار است. بنابراین، همیشه دوربین خود را متناسب با محل نصب انتخاب کنید.

رزولوشن دوربین از مهم ترین عوامل در کیفیت تصویر نهایی است. هرچند برای بهوبود این مورد کار چندان زیادی نمی توانید انجام دهید، اما با برخی روش ها می توانید از بالاترین کیفیت رزولوشن موجود بهره مند شوید.

برای اینکه دوربین شما با بالاترین رزولوشن تصویربرداری کند، توجه کنید دستگاه ضبط از بالاترین رزولوشن دوربین پشتیبانی داشته باشد.

عامل دیگر، زاویه قرار گرفتن دوربین است. اگر دوربین در برخی زمان ها در مقابل تابش مستقیم آفتاب باشد، کیفیت تصویر پایین می آید. از این رو، زاویه دید دوربین را درست قرار دهید یا از سایه بان استفاده کنید.

به طور کلی، سعی کنید برای دوربین پوشش مناسب را فراهم کنید. دوربین هایی که در فضای باز قرار می گیرند به خصوص باید از عوامل آلودگی به دور باشند. در نتیجه، پوشش مناسب را برای دوربین ایجاد کنید تا از کثیف شدن لنز جلوگیری شود.

برای ثبت با کیفیت تصویر در شب نیز می توانید از دوربین های با لنز IR استفاده کنید. البته اگر می خواهید دوربین هم در روز و هم در شب عملکرد مطلوبی داشته باشد، از دوربین با فیلتر IR-Cut استفاده کنید یا دید در شب را طوری تنظیم کنید که با غروب آفتاب فعال شود.

همچنین، می توانید از نرم افزار های اصلاح تصویر نیز استفاده نمایید. برای مثال، نرم افزار video cleaner می تواند وضوح تصاویر ثبت شده را بالا ببرد و امکان بررسی جزئیات را در تصویر فراهم آورد.

در نهایت، سعی کنید با تنظیمات دوربین آشنا شوید و آن را با توجه به شرایط محیطی محل نصب، در بهترین حالت ممکن قرار دهید.