وبلاگ

تصمیمات اشتباه در انتخاب دوربین مدار بسته

تصمیمات اشتباه در انتخاب دوربین مدار بسته

امروزه استفاده از دوربین مدار بسته دربیشتر ساختمانها شایع شده است. این دوربینها بغیر از ایجاد امنیت کاربردهای بسیار زیادی دیگری هم دارند، بطوری که به یکی از تجهیزات ضروری در هر ساختمان تبدیل شده اند. اما دوربین‌های مداربسته مانند هر وسایل دیگری انواع مختلفی دارد که بعضی از آن‌ها با کیفیت‌تر اما بعضی دیگر کیفیت پایین تری دارد. حتما هنگام خرید دوربین مداربسته با مشکل تنوع بسیار زیاد در برندهای دوربین مداربسته، کارایی ها و قیمتهای مختلف مواجه شدید. در خرید دوربین مداربسته  به دلیل عدم آگاهی چند اشتباه رایج وجود دارد. در این مقاله قصد داریم چند نکته  از تصمیمات اشتباه در انتخاب دوربین مداربسته را بیان کنیم که پیش از خرید دوربین مداربسته اگر آن‌ها را رعایت کنید ، باعث می شود تا تصمیم و انتخاب بهتری داشته باشید.

تصمیمات اشتباه در انتخاب دوربین مدار بسته

در بررسی‌های به‌عمل‌آمده مشخص‌شده است برخی از مشتریان در هنگام انتخاب دوربین مداربسته دچار اشتباهاتی می‌شوند. شناسایی این اشتباهات به شما در انتخاب محصول مناسب کمک می‌کند که از آنها اجتناب نمایید. نمونه ای از اشتباهات فاحش در هنگام انتخاب دوربین مداربسته عبارتند از:

۱-     با پرداخت هزینه کم برای دوربین مدار بسته کم کیفیت برنده شده اید

یکی از اشتباهات رایج در خرید دوربین مدار بسته این است که بسیاری از مردم به منظور صرفه جویی در هزینه، تن به خرید دوربین های مداربسته ارزان قیمت می دهند. هرچند در لحظه خرید حس برنده بودن دارید ولی این امر می تواند ایده بسیار اشتباهی باشد. اولین فاکتور برای حفظ امنیت در سیستم های امنیتی عملکرد درست این تجهیزات است. به عبارتی اگر سیستم شما از کیفیت لازم برخوردار نباشد، نخواهید توانست تصویری با کیفیت ضبط کنید. در نتیجه ایمنی ملک یا ساختمان شما از لحاظ امنیتی در معرض ریسک قرار خواهد گرفت. لذا، هرگز اشتباه نکنید که یک دوربین ارزان می‌تواند کارآیی دوربین های با کیفیت را داشته باشد.

۲-     دوربین مداربسته بی سیم اصلا سیم ندارد

یکی از اشتباهات رایج در رابطه به دوربین های مدار بسته این است که  افراد به اشتباه بر این باورند که دوربین مداربسته بی سیم اصلا سیم ندارد. در حالی که برای تامین برق دوربین بی سیم، به یک سیم کشی مناسب به نزدیک ترین منبع برق نیاز است. همچنین برای تامین برق این دوربین‌ها نباید باطری به کار بریم. چرا که باطری هر چند قوی هم باشد، چند روز طول می کشد تا دوربین مداربسته را شارژ کند و پس از چند روز هم باید آن را تعویض کرد. از طرفی بسیاری از افراد فکر می‌کنند که اگر دوربین مداربسته بی سیمی را در محیطی باز قرار دهند، می‌توانند تمام محیط را پوشش دهند. این در حالی است که برد دوربین مداربسته بی سیم در نهایت ۵۰ متر است و در فضاهای بسته به ازای هر دیوار برد آن ۱۵ متر کاهش پیدا می کند.

۳-     انتخاب تجهیزات نظارتی غلط

برای انتخاب دوربین مداربسته مناسب، به دنبال یک شرکت معتبر و مشهور باشید. یک گام مهم در انتخاب می‌تواند مربوط به مدل و برند محصولات امنیتی باشد. هرچقدر شرکت مربوطه خوش‌نام‌تر و پرآوازه‌تر باشد، نشان‌دهنده کیفیت بالاترمحصول است. اگر یک برند در بازار خوش‌نام شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است، به‌ منزله آن است که محصولات امنیتی این شرکت پاسخگوی نیاز مشتریان خود بوده است. توجه کنید که انتخاب غلط با خسارت زیاد و کارایی کم همراه است.  چرا که  سبب افزایش  دغدغه و نگرانی فکری شما در این زمینه می‌شود. منظور از انتخاب غلط فقط  محدود به انتخاب یک کارخانه غیرحرفه‌ای نیست . بلکه بدان معناست که شما انتخابتان  را منطبق با نیازتان انتخاب نکرده‌اید. سیستم‌ نظارتی که نیاز امنیتی یک کسب‌وکار را در درازمدت پوشش ندهد و با فناوری‌های نوین یکپارچه نباشد سبب هدر دادن منابع مالی می شود.

۴-     دوربین متحرک برای پوشش حفاظتی ناحیه‌های وسیع کافی است

پوشش ۳۶۰ درجه دوربین های متحرک باعث می ‌شود تا مشتریان به اشتباه فکر کنند که می توانند از این دوربین برای پوشش فضای وسیع استفاده کنند. اما واقعیت این است که زمانی که دوربین در حال تصویر برداری از یک زاویه است سایر زوایا در نقطه کور این دستگاه  قرار دارند .یک دوربین متحرک نمی تواند تمامی زوایا را در اختیار داشته باشید. از این رو در صورت بروز یک مشکل خلاف جهت لنز دوربین، شما نمی توانید تصویر رویداد را داشته باشید. در فضاهای وسیع راه حل این است که از تعداد بیشتری دوربین ثابت برای پوشش استفاده شود. دوربین اسپید دام بیشتر بر روی نظارت صحنه کارایی دارند و دوربین های ثابت، حفاظت از زوایای مورد پوشش را برعهده می گیرد.

۵-     بی توجهی به مدت زمان ذخیره سازی فیلم دوربین مداربسته در هارد

اشتباه رایج بعدی بی توجهی به استفاده از هارد است. لازم است قبل از خرید دوربین مداربسته تصمیم بگیرید که NVR یا DVR چه مدت لازم است تصاویر را در خود ذخیره کند. شما باید با توجه به نیازتان تعداد هارد و ظرفیت جانبی آن را هماهنگ با مدل دستگاه ضبط تصاویر انتخاب کنید. دقت کنید ظرفیت هارد مورد نظر را با توجه به تعداد دوربین‌های مدار بسته، حجم تصاویر ذخیره شده ( حجم تصاویر با افزایش کیفیت زیاد می شود)، مدت زمان ضبط فیلم و تعداد روزهای لازم جهت ذخیره سازی، محاسبه کنید. به عنوان مثال یک هارد با ظرفیت ۱ ترابایت برای ذخیره تصاویر تا چهار دوربین می تواند مناسب باشد. پس حتما از مشاوره کارشناسان بهره ببرید.

۶-     دوربین های مادون قرمز را برای مکانهای نورانی خریداری می کنند.

دوربین های مادون قرمز دوربین های امنیتی شبانه نامیده می شوند. این دوربین ها توانایی ضبط ویدئو در نور کم یا بدون نور را دارند. بسیار پیش آمده است که مشتریان دوربین های مادون قرمز را  به نور مرئی ارجحیت داده اند. در حالی که نور مرئی مزایای بسیار بیشتری نسبت به مادون قرمز دارد و صرفاً برای موارد خاص می تواند کارایی داشته باشد. دوربین مادون قرمز برای مکان هایی که نور وجود دارد و فقط تصویر رنگی نیازمند است هیچ لزومی ندارد. در حالی که مشتریان به اشتباه دوربین های مادون قرمز خریداری می کنند. سعی کنید بهره برداری از این نوع دوربین های مادون قرمز را برای موارد خاص بگذارید.

۷-     عدم پیاده سازی دوربین مداربسته روی یک بستر مناسب

اشتباه رایج آخر این است که سیستم و فونداسیون دوربین مداربسته به اشتباه روی یک بستر نامناسب پیاده سازی می شود. خریداران باید قبل از خرید، یک سری تحقیقات انجام دهد و شناختی کافی از سیستم های حفاظتی داشته باشد. پس از شرکت های مجرب در این زمینه کمک بگیرد. نکته آخر این است که ما سعی کرده ایم بهترین آموزش را در رابطه با راهنمای خرید دوربین مداربسته در وبسایت قرار دهیم که در آن به نیاز کاربران پاسخ داده باشیم.

سخن پایانی

به طور کلی هر مدل دوربین مداربسته دارای یک سری ویژگی‌ها یا شرایط خاص است. بنابراین قبل از خرید به کاتالوگ هر محصول توجه کنید. شما می توانید با شناخت این ویژگی ها مناسب ترین دوربین مورد نظر خود را با توجه به نوع کاربری خود انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید