نماد سایت فروشگاه اینترنتی هوبانو

خرید دوربین مداربسته برای مغازه

خرید دوربین مداربسته برای مغازه

اماکن تجاری همیشه از مهم‌ترین مراکزی هستند که نیاز به نظارت و حفظ امنیت داشته‌اند. خرید دوربین مداربسته برای مغازه هم می‌تواند از سرقت جلوگیری کند و هم برای کاهش اشتباهات انسانی و کنترل عملکرد پرسنل به کار رود.

برای مغازه چه دوربین مداربسته‌ای بخریم؟

دوربین‌های مداربسته‌ی امروزی با فناوری‌ها و در مدل‌های مختلفی عرضه می‌شوند تا نیازهای مختلف کاربران را پوشش دهند. بنابراین، پیش از رید خرید دوربین مداربسته برای مغازه باید به مسائل مختلفی فکر کرد و نیازها و اهداف خود را در نظر گرفت.

دوربین دام مغازه

دوربین دام برای نصب در فضای داخلی فروشگاه‌ها از بهترین گزینه‌های موجود است، چون زاویه دید آن مشخص نمی‌باشد و به‌دلیل قرار گرفتن در محفظه‌ی گنبدی‌شکل باعث جلب توجه نیز نمی‌شود.

دوربین مناسب برای صندوق

برای قسمت صندوق فروشگاه، دوربین‌هایی با لنز وریفوکال را می‌توان خریداری کرد که میدان دید آنها قابل‌تنظیم باشد و بر پیشخوانِ صندوق اشراف کاملی داشته باشند. همچنین، اگر این دوربین به میکروفن مجهز باشد، باعث ثبت بهتر رویدادها می‌شود و امکان تهیه مدارک صوتی و تصویری را در اختیار شما می‌گذارد.

دوربین‌های بیرون مغازه

برای دوربین‌هایی که قرار است خارج از مغازه نصب شوند، می‌توان از دوربین‌های بولت استفاده کرد که زوایای مشخصی را تحت پوشش قرار می‌دهند. برای این گونه از دوربین‌، قابلیت‌های دید در شب، زوم و چرخش دوربین، مزیت محسوب می‌شود.

دوربین برای مغازه کوچک

فروشندگان مغازه‌های کوچک معمولا به‌دنبال دوربین‌های ارزان‌قیمت و کاربردی هستند. بدین منظور، از یک دوربین‌ مداربسته با قابلیت اتصال به وای‌فای و تلفن همراه می‌توان استفاده نمود.

سیستم ارتباطی مناسب برای دوربین‌های فروشگاهی

از نظر سیستم ارتباطی، دوربین‌ها معمولا در دو دسته آنالوگ و شبکه (IP) قرار می‌گیرند. در این دو دسته، مدل‌های مختلفی با قابلیت‌های گوناگون وجود دارد که بسته به پروژه شما ممکن است مناسب باشند.

به‌طور کلی، اگر بستر شبکه در محل مدنظر قوی باشد، از دوربین‌های IP می‌توان استفاده کرد که هزینه کابل‌کشی ندارد و به‌راحتی نیز قابل جا‌به‌جایی هستند. علاوه بر این، کیفیت ضبط تصویر در دوربین‌های شبکه بسیار بالا است و از این نظر کاملا کاربردی خواهند بود. با این حال، باید به ترافیک شبکه و ظرفیت ذخیره‌سازی نیز توجه داشت که برای نظارت مستمر از فاکتورهای اصلی به شمار می‌روند.

از سوی دیگر، دوربین‌های آنالوگ سیستم ساده‌تری دارند و معمولا ارزان‌تر هستند. در دوربین‌های آنالوگ کیفیت ضبط تصویر به‌نسبت دوربین‌های شبکه پایین‌تر است، ولی امروزه این دوربین‌ها هم به تکنولوژی HD-TVI مجهز شده‌اند و این قابلیت را دارند که تصاویر را با کیفیت بالا ثبت کنند و در فواصل طولانی انتقال دهند.

چه تعداد دوربین برای فروشگاه لازم است؟

سوالی که معمولا برای خریداران سیستم‌های مداربسته تجاری پیش می‌آید این است که چه تعداد دوربین برای پوشش محیط فروشگاه کافی خواهد بود؟ برای پاسخ دادن تقریبی به این پرسش، می‌توان گفت که براساس متراژ اگر وسعت مغازه شما کوچک و کم‌تر از ۲۰ متر باشد، یک یا دو دوربین احتمالا کافی خواهد بود. ولی برای فروشگاه‌های بزرگ که وسعت آنها بیشتر از ۷۰ متر است، تعداد دوربین‌های بیشتر، مثلا ۵ یا ۶ دوربین، لازم خواهد بود. در واقع، اینکه به چه تعداد دوربین احتیاج دارید به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و مشاوره متخصصین در این زمینه حتما می‌تواند راهگشا باشد.

خرید پکیج دوربین‌های مداربسته

برخی از فروشندگان دوربین مداربسته، برای خرید دوربین در تعداد، پکیج‌هایی در نظر گرفته‌اند که می‌تواند برای خریداران به صرفه‌تر باشد. به‌طور مثال، یک پکیج دوربین فروشگاهی ممکن است شامل شش دوربین مداربسته و یک دستگاه DVR باشد، که با خدمات پس از فروش و گارانتی به کاربر عرضه می‌شود. با خرید این پکیج‌ها، سیستم مداربسته شما توسط کارشناسان در بهترین و بهینه‌ترین موقعیت‌ها نصب می‌شود و نظارتی همه‌جانبه را برای محل کسب‌تان فراهم می‌آورد.