وبلاگ

دزدگیر اماکن با سیستم آلارم از راه دور

دزدگیر اماکن با سیستم آلارم از راه دور

آلارم از راه دور از قابلیت های مناسبی است که در بهترین سیستم های دزدگیر اماکن یافت می شود. این ویژگی به شما امکان می دهد از فواصل دور بتوانید هشدار دزدگیر را فعال یا غیرفعال کنید. علاوه بر این، برخی سیستم های آلارم نیز به صورت دور برد عمل می کنند و محدوده ای وسیع را تحت پوشش قرار می دهند. در این مطلب، به کاربرد دزدگیر اماکن با سیستم آلارم از راه دور می پردازیم.

دزدگیرهای مجهز به هشدار از راه دور

دزدگیر اماکن

آلارم از راه دور در سیستم های حفاظتی و نظارتی، به صورت های مختلفی کاربرد دارد و از دزدگیرهای تلفن کننده تا سنسورهای حرکتی ممکن است از آن استفاده کنند.

دزدگیرهای تلفن کننده‌ی خط ثابت و سیم کارتی

دزدگیر اماکن

در این دزدگیرها، با به کار افتادن آژیر یا هشدار سیستم، پیغامی به طور خودکار از طریق خطوطِ تلفن ثابت یا سیم کارت به شماره های ذخیره شده ارسال می شود که آنگاه فرد می تواند دوربین های مداربسته را به صورت زنده چک کند و آلارم دزدگیر را خاموش یا فعال نماید. همچنین، این نوع دزدگیرهای تلفن کننده، این قابلیت را دارند که از طریق اپلیکیشن ها و نرم افزارهای مخصوص تلفن همراه کنترل شوند. با نصب این نرم افزارها، ارتباطی مستقیم بین گوشی همراه و آلارم دزدگیر به وجود می آید و می توان سایر ابزارهای سیستم هوشمند خانگی، مثل دوربین، چراغ و ترموستات را با استفاده از دزدگیر اماکن با سیستم آلارم از راه دور مدیریت کرد.

دزدگیرهای تلفن کننده بسته به نوع و مدل، توانِ ذخیره ی چندین شماره‌ی مختلف را در حافظه خود دارند و پیغام ضبط شده یا بوق هشدار را برای گیرندگان پخش می کنند. برخی از انواع این دزدگیرها به سنسورهایی خاص مجهز شده اند و می توانند ورود غیر مجاز، اعلام حریق و … را تشخیص دهند و پیغام های مختلفی برای هر کدام ذخیره داشته باشند.

از مزیت های دزدگیر تلفن کننده‌ی سیم کارتی این است که در صورت قطع شدن سیم تلفن توسط سارقین، باز هم پیغام از طریق خط سیم کارت به مخاطب ارسال خواهد شد.

آلارم دوربرد برای دزدگیر اماکن

گونه دیگری از آلارم ها به صورت دور برد (Long Range) هستند و با تشخیص حرکت یا فشردن دکمه‌ی هشدار به شما اخطار می دهند. آلارم های دور برد بدون سیم بوده و از طریق وایرلس بین فرستنده و گیرنده ی دستگاه ارتباط برقرار می شود.

در برخی مدل ها، برای به کار انداختن آلارم، دکمه یا کنترل از راه دور تعبیه شده که در فاصله ۱۰۰ تا ۲۰۰ متری فرستنده قرار گرفته است و با فشردنِ آن، پیغام هشدار به گیرنده ها که ممکن است ۳ تا ۴ کیلومتر فاصله داشته باشند مخابره می شود.

در این سیستم، دستگاه گیرنده پیغام هشدار را از طریق امواج رادیویی دریافت می کند که ممکن است به صورت آژیر صوتی یا چراغ چشمک زن فعال شود و وضعیتِ کد قرمز یا کد آبی را نشان دهد.

استفاده از چنین سیستم دور بردی، به ویژه برای کارخانه ها و انبارهای بزرگ مناسب محسوب می شود که به امنیتی چند لایه احتیاج دارند.

از دیگر کاربردهای این نوع آلارم، در باغ ها و ویلاهاست که به محض اینکه وسیله ای نقلیه به درب ملک شما بیاید هشداری به شما ارسال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید