وبلاگ

قابلیت UTC در دوربین مداربسته

قابلیت UTC در دوربین مداربسته

قابلیت UTC در دوربین‌ مداربسته ، یکی از پرکاربرد ترین ویژگی‌ها بوده که تعمیرات و تنظیمات دوربین‌ها را آسان‌تر می‌کند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که مجبور باشید دوربین‌های مداربسته را بر روی دیوار یا سقف نصب کنید.

نصب دوربین بر روی دیوار یا سقف، به گونه‌ای که دسترسی به آن آسان نباشد، سبب جلوگیری از دستکاری‌های خرابکارانه یا سایر عوامل می گردد. اما این راه، مشکلاتی مثل تنظیم کردن یا تعمیرات دوربین را در بر خواهد داشت.

نصاب دوربین مجبور است برای هر دفعه تعمیر یا تنظیم دوربین، آن را از محل نصب جدا کرده و سپس آن ‌را تعمیر کند که این کار بسیار دشوار می‌باشد. در همین راستا ، قابلیت UTC ، به کمک شما آمده تا تنظیمات از راه دور صورت گیرد. این ویژگی علاوه بر کاربرد بسیار زیاد، باعث شده تا مشکلات ناشی از تعمیرات دوربین‌های مداربسته کاهش یابد.

آشنایی با قابلیت UTC

تصور کنید که سیستم‌های نظارت تصویری آنالوگ شما به گونه‌ای نصب شده‌اند که دسترسی به آن‌ها ممکن نیست. در همین راستا زاویه دوربین شما مناسب نبوده و فضای دلخواه شمارا پوشش نمی‌دهد. شما برای تنظیم کردن دوربین مجبور هستید با نصاب خود تماس گرفته و آن‌ را جهت تنظیمات فرا بخوانید. تنظیم نمودن دوربین توسط نصاب، علاوه بر وقت زیادی که می‌برد، سبب شده تا شما هزینه‌های زیادی را صرف کنید که این کار شاید برای شما صرفه اقتصادی نداشته و شما را از این کار وا دارد .

صرف نظر از تنظیمات دوربین ممکن است مشکلات زیادی را برای شما به‌جای بگذارد و شما نتوانید فضای مورد نظر خود را تحت نظارت قرار دهید. اما قابلیت UTC یکی از بهترین تکنولوژی‌های طراحی شده در این حوزه بوده که شما می‌توانید با تجهیز کردن سیستم‌های نظارتی خود به آن، تنظیمات دوربین خود را از راه دور انجام دهید.

چگونه دردوربین های مدار بسته قابلیت UTCرا راه اندازی کنیم؟

با قابلیت UTC در دوربین‌های مداربسته ، تمام ویژگی های سیستمهای امنیتی قابل کنترل و تنظیم می شود. این دستگاه توسط یک کابل هم محور به دیگر دستگاه ها متصل شده و با باتری شروع به کار می کند. برای استفاده از دستگاه UTC، ابتدا باتری ها را در محفظه مخصوص آن قرار می دهیم. یک طرف کنترلر را به دوربین مدار بسته و طرف دیگر آن را به دستگاه ضبط تصاویر، مانیتور و یا تلویزیون متصل می کنیم. پس ازاطمینان از اتصال تمام کابل ها، دوربین را استارت می زنیم. برای احتیاط اگر در تصویر یا نحوه نمایش آن اشکالی ایجاد شد، مجدد دوربین را خاموش و روشن می کنیم.
بر روی کنترلر یک دکمه Enter وجود دارد. وقتی که این دکمه را فشار می دهیم، دستگاه روشن شده و آماده اعمال تنظیمات می شود. کلید بعدی که بر روی کنترلر است، کلید Mode است. با فشردن این کلید و نگهداشتن آن در همان حالت، بخش منوی تنظیمات کنترلر فعال می شود. منوی تنظیمات دارای چند فلش به سمت بالا، پایین، چپ و راست است. در این دستگاه فلشی که به سمت بالا و پایین است، برای تبدیل حالت دوربین مدار بسته از آنالوگ به AHD است. با انتخاب هر حالت و زدن  دکمه OK تمام وضعیت های دستگاه  ثبت می شود.

نحوه کار با قابلیت UTC

همانطور که با این تکنولوژی آشنا شدید، بهتر است نحوه کار با آن را هم بیاموزید. این قابلیت با کنترلر UTC به گونه‌ای طراحی شده که دارای یک ورودی و خروجی تصویر با پورت BNC می‌باشد.

برای استفاده و بهره‌مندی از این ویژگی، باید در ابتدا ورودی کنترلر را به کابل تصویر دوربین مداربسته که از قابلیت UTC بهره‌مند می‌باشد متصل نمائید و سپس خروجی آن را به صفحه نمایش دوربین‌ها یا دستگاه ضبط DVR متصل بنمائید. پس از اتصال شما می‌توانید جهت تسریع و آسانی کار با دوربین، تمام برنامه نویسی را از راه دور و از طریق کابل کواکسیال به صورت کامل انجام دهید .

بعد از اتصال ریموت کنترل به کابل کواکسیال می‌توانید به راحتی تصویر دوربین ها را به سیستم DVR یا مانیتور منتقل کنید. هنگامی که کنترلر به نمایشگر دوربین‌ها متصل شود ، دیگر نگرانی از بابت تنظیمات دوربین نداشته و به هر شرایطی ، محدوده‌های دلخواه خود را تحت نظر قرار می‌دهید.

مزایای قابلیت UTC در دوربین مداربسته

شما می‌توانید با اتصال کنترلر به دوربین‌های خود از طریق از طریق کابل کواکسیال، به منوی OSD دوربین از DVR بدون نیاز به سیم کشی اضافی دسترسی پیدا کنید. سیستم‌های نظارتی در فضا‌های باز را بدون نیاز به مراجعه محل دوربین تنظیم کنید. تنظیمات دوربین‌های خود را در هر شرایط آب و هوایی انجام داده و در وقت خود صرفه جویی کنید.

این قابلیت علاوه بر صرفه جویی در وقت شما، در هزینه‌های اضافی هم صرفه جویی کرده و شما می‌توانید همه تنظیماتی که قبلا در روی دوربین فقط قابل مشاهده بود را در هر لحظه‌ای که می‌خواهید مشاهده کنید. تنظیم دوربین بدون داشتن دسترسی مستقیم امکان پذیر بوده که برنامه ریزی دوربین‌ها بدون نیاز به تجهیزات و هزینه تنظیمات به نصاب ، از راه دور امکان پذیر است. تنظیم سیستم نظارتی شما بدون نیاز به باز و بسته کردن دوربین‌ها از مشکلات آن ها جلوگیری می‌کند.

دوربین های پشتیبان قابلیت UTC

همانطور که در ابتدا بیان کردیم، تکنولوژی قابلیت UTC جهت تسریع فرایند تنظیمات دوربین‌های مداربسته طراحی شده و دسترسی به سیستم نظارتی را بسیار راحت‌تر کرده است. دوربین‌های نسل گذشته که دارای حافظه داخلی بودند ( مانند دوربین های PTZ یا سایر دوربین‌های دارای زوم ) از طریق قابلیت فوکوس از راه دور به وسیله سیم‌هایی مانند RS485 یا RS232 کنترل می شدند. اما این راه بسیار دشوار بود تا زمانی که قابلیت Up The Coax پدید آمد. اکنون دوربین‌های HD که دارای قابلیت OSD می‌باشند با این ویژگی تنظیم می‌شوند. پس از اتصال کنترلر UTC ، این ویژگی به عنوان پل ارتباطی میان دوربین و DVR روی خط کواکسیال بوده که دسترسی شمارا به منو OSD آسان می‌کند.

نتیجه نهایی:

در این محتوا قصد داشتیم شما‌را با این ویژگی آشنا کنیم تا در صورت نیاز به تنظیم کردن دوربین، در وقت شما صرفه جویی شده و از هزینه‌های اضافی معاف شوید. همانطور که ملاحظه فرمودید، استفاده از این تکنولوژی امری ضروری می‌باشد. فروشگاه اینترنتی هو بانو با سالها تجربه کاری در امر فروش انواع سیستمهای امنیتی  در کنار شماست تا انتخابی ایده‌ال را به شما عزیزان تقدیم نماید . جهت کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در بخش فروش همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید