نماد سایت فروشگاه اینترنتی هوبانو

مزایای دوربین مداربسته لامپی

مزایای دوربین مداربسته لامپی

از نمونه دوربین‌های مداربسته بی‌سیم که در سال‌های اخیر بسیار پرطرفدار بوده است، دوربین مداربسته لامپی است. این دوربین همانند یک لامپ معمولیِ چراغ به آسانی نصب می شود و تشخیص آن در محل دشوار خواهد بود. از لامپ های دوربین‌دار در انواع محیط‌های شخصی و تجاری استفاده می شود و محدوده‌ای ۳۶۰ درجه را تحت پوشش قرار می دهند. دوربین لامپی به عنوانِ یک دوربین مداربسته مناسب، از ویژگی‌ها و مزیت‌هایی مهم برخوردار است که در ادامه به مزایای دوربین مداربسته لامپی اشاره می‌ کنیم.

امکانات دوربین لامپی

دوربین لامپی برای مصرف کننده امکان‌ها و قابلیت‌های جالبی را به همراه می آورد. از این دوربین ها می توان برای پوشش حداکثریِ اتاق ها و سالن هایِ بزرگ استفاده کرد. یک دوربین لامپی می تواند محدوده ای در حدود ۸۰ متر مربع را زیر پوشش خود قرار دهد. دلیل گستردگیِ پوشش این نوع دوربین، لنز فیش آی (چشم ماهی) به کار رفته است که ۳۶۰ درجه محیط اطراف را نشان می دهد. از آنجا که لامپ‌ها معمولاً بر روی دیوار یا سقف اتاق نصب می شوند، دوربین لامپی از موقعیت بسیار مناسبی برای ثبت کامل تصاویر برخوردار است.

دوربین لامپی از نظر شکل و ظاهر همانند یک لامپ معمولی است. این دوربین را می توان بدون دردسر و به راحتیِ پیچاندن لامپ در سرپیچ نصب کرد و نظارت کامل را برای محیط مدنظر فراهم آورد. تمام انرژی مورد نیاز برای فعالیتِ دوربین، از طریق سرپیچ تأمین خواهد شد.

به دلیل شباهتی که دوربین به لامپ ال‌‌ای‌دی دارد، برای کسی که تا به حال با این نوع دوربین ها برخورد نداشته است، تشخیص دوربین بودنِ لامپ بسیار دشوار خواهد بود. در برخی نمونه‌ ها حتی لامپ دوربین نیز روشن می شود و همچون یک لامپ معمولی می توان از آن استفاده کرد. با در نظر داشتن این ویژگی ها، دوربین لامپی برای محیط هایی که بدونِ جلب توجه احتیاج به ثبت تصاویر با‌کیفیت باشد، از بهترین گزینه های موجود است.

تصاویر دوربین لامپی بدون نیاز به دستگاه NVR از طریق اینترنت و بر روی رم داخلی قابل ذخیره‌سازی است. مموریِ دستگاه دوربین لامپی، ممکن است ۳۲، ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت باشد.

همچنین، اگر می خواهید بهترین کیفیت تصویر را داشته باشید، دوربین خود را بر روی حالت Full HD قرار دهید، اما اگر می‌خواهید تصاویر با حجم کم‌تری ضبط شوند، حالت تصویربرداری را بر روی HD، VGA یا SD قرار دهید.

نمونه‌های مختلف دوربین لامپی

عمده دوربین‌های لامپی موجود در بازار، به دو صورت دوربین وای‌فای و دوربین سیم‌کارتی تقسیم می‌شوند. در مدل‌های وای‌فای از اینترنت و گیرنده وای‌فای برای انتقالِ تصاویر استفاده می‌شود و در مدل‌هایِ سیم‌کارت‌خور، با قراردادنِ سیم‌کارت درون دوربین، اطلاعات به گوشی همراه منتقل می شود.

مزایای دوربین مداربسته لامپی