وبلاگ

مقایسه قیمت های انواع دوربین مداربسته

مقایسه قیمت های انواع دوربین مداربسته

از مسائل مهم و ضروری برای ایجاد یک سیستم نظارت تصویری و ایجاد امنیت برای اماکن مسکونی و تجاری، تهیه دوربین های مداربسته با کیفیت و مقرون به صرفه است. در واقع، یک سیستم نظارتی از دوربین ها، دستگاه ضبط، کابل ها و نمایشگر تشکیل می شود که تهیه هر کدام با هزینه همراه خواهد بود. مطمئنا از پرسش های اساسی خریداران، قیمت انواع مختلف دوربین مداربسته است. در این مقاله، مقایسه قیمت های انواع دوربین مداربسته و عوامل تاثیرگذار بر آن را مرور خواهیم کرد.

قیمت دوربین های مداربسته براساس نوع آنها

دوربین های مداربسته

 

برای انتخاب دوربین مداربسته، نوع دوربین و کیفیت و عملکرد آن تاثیر بسزایی در ارتقاء سطح امنیت دارد. در نتیجه، پیش از خرید، باید مشخص کنیم محل مورد نظرمان به چه سطحی از امنیت احتیاج دارد و چه نوع دوربینی برای ما مناسب تر است.

به طبع، هر چه اماکانات دوربین بیشتر و دوربین به‌روزتر باشد، قیمت آن هم بالاتر خواهد بود. اما برای اینکه مقایسه دقیق تری داشته باشیم، ابتدا دوربین های مداربسته را در سه دسته ی کلی طبقه بندی می کنیم. دوربین های مداربسته موجود را به طور کلی می توان در سه دسته قرار داد: دوربین های آنالوگ، دوربین های AHD و دوربین های تحت شبکه یا همان IP.

اینکه کدام نوع از دوربین‌های بالا برای ما مناسب‌تر است به عوامل مختلفی بستگی دارد و بررسی همه جانبه‌تری را می‌طلبد.

 با وجود این، از نظر قیمت، انواع آنالوگ دوربین مداربسته قیمت پایین‌تری دارند، هرچند که امکانات و رزولوشن آنها هم کم‌تر است.

دوربین های AHD یا دوربین های آنالوگ با رزولوشن بالا (Analog High Definition)، استاندارد جدیدی برای دوربین های مداربسته و دستگاه های ضبط است که در رده قیمتیِ وسط قرار می گیرد و معمولا گران تر از دوربین های آنالوگ قدیمی و ارزان تر از دوربین های تحت شبکه تقسیم بندی می شود. دوربین های AHD کیفیت بسیار خوبی هم دارند و می‌توانند تصاویر را به صورت تمام اچ دی و با وضوح بالا ثبت و ضبط کنند.

دوربین های IP نیز در حال حاضر گران ترین نوع دوربین مداربسته به شمار می روند که با امکانات مختلفی در بازار عرضه شده اند.

برای مشاهده انواع دوربین های مداربسته به همراه قیمت برروی دکمه زیر کلیک کنید

سایر عوامل تاثیرگذار بر قیمت انواع دوربین مداربسته

با این حال، آنچه در بالا ذکر شد، یک دسته بندیِ کلی برای قیمت گذاری انواع دوربین مداربسته بود. به طور خاص، عوامل دیگری هم در قیمت دوربین های مختلف تاثیرگذار است. به طور مثال، اینکه دوربین از چه لنزی برخوردار باشد در قیمت نهایی بسیار نقش دارد، یا اینکه اگر دوربین از فناوری خاصی پشتیبانی کند به طبع قیمت بیشتری هم خواهد داشت. برخی انواع دوربین نیز، مثل دوربین لامپی، در عین کاربردی بودن ارزان هستند و برای پروژه های کوچک مناسب محسوب می‌شوند.

عامل دیگر، نام و برند تولید کننده است. هر برند تولیدکننده ی محصولات نظارت تصویری برای قیمت گذاری دوربین های خود شیوه متفاوتی دارد و گاهی آوازه و اعتبارِ شرکت موجب قیمت بیشتر محصولات می شود. به طور مثال، برندهایی مثل داهوا و هایک ویژن دوربین های خود را در رده های قیمتی مختلف از انواع اقتصادی تا نمونه های پیشرفته و حرفه ای عرضه می کنند. از سوی دیگر، نام های مطرح مثل سامسونگ و ال جی نیز در این عرصه فعالیت دارند و دوربین های آنها معمولا گران قیمت تر هستند.

مقایسه قیمت‌ها و خرید آنلاین دوربین

خرید آنلاین دوربین مداربسته

در نهایت، خرید آنلاین از بهترین راه‌ها برای خرید دوربین مدار بسته و تجهیزات نظارت تصویری است. در این حالت می‌توانید انواع برندها و مدل‌های مختلف دوربین مداربسته را بررسی کنید، و پس از مقایسه آنها با همدیگر، محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید