وبلاگ

تفاوت DVR و NVR

تفاوت DVR و NVR

نخستین کاری که باید قبل از تنظیم یک سیستم امنیتی نظارت تصویری انجام دهید؛ انتخاب  یک سیستم امنیتی DVR یا NVR است. از آنجایی که انتخاب شما موارد مهم بسیاری از جمله هزینه، نصب، بهترین کیفیت ویدئویی راپوشش می دهد و همچنین بسیاری موارد دیگر را تعیین می کند، بسیار حائز اهمیت خواهد بود. ما در این مقاله قصد داریم به توضیح تفاوت DVR و  NVR بپردازیم.

دستگاه  DVR چیست؟

دستگاهDVR مخفف Digital Video Recorders به معنای ضبط فیلم دیجیتال است. دستگاه DVR برای ضبط تصاویر در سیستم مداربسته آنالوگ کارایی دارد. کار دستگاه DVR این است که سیگنالهای ویدیو را از دوربین دریافت کند وبه داده‌های دیجیتالی تبدیل کند وسپس آنها را ذخیره سازی کند. در دستگاه DVR برای دخیره ساری و پردازش فیلم از یک قطعه سخت افزاری استفاده می‌شود. . دوربین های سیستم مداربسته در دستگاههای  DVR  دوربین های آنالوگ یا آنالوگ HD هستند.برای اینکه از این دستگاه ضبط کنننده استفاده کنیم لازم است مسقیما ار دوربین به دستگاه کابل کشی کنیم.

دستگاه  NVR چیست؟

دستگاه NVR مخفف Network Video Recorders به معنای ضبط ویدئو تحت شبکه است. دستگاه NVR برای ضبط و مدیریت تصاویر در سیستم مداربسته تحت شبکه مورد استفاده قرار می گیرد. وظیفه دستگاه NVR  این است که  بغیر از ذخیره و مدیریت تصاویر، قابلیت های تصویری ویژه را ارائه می‌دهد. از این قابلیت ها، قابلیت تشخیص چهره، تشخیص نفوذ، شمارش افراد و… را می توان نام برد. دستگاه های NVR در سیستم مداربسته مشابه مانند سرورهای کامپیوتر کار می‌کند.

تفاوت اصلی DVR و NVR

دستگاه های NVR و DVR هر دو وظیفه ضبط تصاویر دوربین مداربسته را بر عهده دارند. تفاوت اصلی NVR و DVR در نحوه پردازش داده های ویدیویی است. سیستم DVR  تصاویر ویدئویی را در خود دستگاه رکوردر مدیریت و پردازش می کند، در حالی که سیستم NVR داده های ویدئویی را در دوربین رمزگذاری و پردازش می کنند، وبعد به ضبط کننده NVR می‌فرستد که برای ذخیره و دید از راه دور استفاده می شود. تفاوت بعدی اینکه دستگاه های NVR با دوربین های IP لینک می شوند در حالی که دستگاه های DVR با دوربین های آنالوگ لینک می شوند. و نکته دیگر اینکه سیستم مبتنی بردستگاه DVR یک سیستم امنیتی با سیم است، در حالی که سیستم های مبتنی بر NVR می توانند یک سیستم سیمی یا بی سیم باشند.

در مقایسه NVR و DVR چه چیزی را باید در نظر گرفت

اگر می خواهید در مقایسه بین این دو انتخاب آسانتری داشته باشید، مسئله مهمی که باید آن را در نظر گرفت آن است که، دراین اثنی لازم است که به کار سیم کشی توجه بیشتریداشته باشید . اگر شما به تازگی با دوربین های امنیتی آشنا شده اید و هیچ گونه اطلاعات فنی در این زمینه ندارید،کار با سیستم دوربین امنیتی NVR،راحتتر است چرا که کل مراحل را برای شما انجام می دهد. مراحلی چون نصب و راه اندازی که با این سیستم برای شما آسان تر می‌شود. اما در حالت بعدی اگر شما بعضی از دوربین های آنالوگ یا کابل کواکسیال را نصب کرده اید، سیستم دوربین DVR امکان دارد یک راهکار مفید برای شما باشد.
به عبارتی دیگر، سیستم های NVR برای منازل یا سازمانها ویا اماکنی که نیاز به امنیت بالاتری دارند توصیه می شود. امروزه این مسئله اهمیت زیادی پیدا کرده است. در مقابل پرداخت اندکی هزینه های بیشتر برای تهیه دوربین های NVR به نظر می رسد که سزاوارتر باشد.

دیگر تفاوت های DVR و NVR

  • در گذشته کیفیت ویدیوی سیستم های DVR از سیستم های NVR پایین تر بود، اما امروز این فاصله برداشته شده است.
  • تفاوت بین سیستم های DVR و NVR در هزینه، قابل توجه آنهاست. سیستم های DVR به طور کلی قیمت پایین تری نسبت به سیستم های NVR  دارند.
  • سیستم های NVR از کیفیت تصویر بهتری برخوردار هستند و بسیار گران تر از سیستم های DVR هستند.
  • سیستم های NVR نصب راحت تر، انعطاف پذیری بیشتر و پشتیبانی از انتقال صدا ی قوی تری دارند.
  • هر دوربینی که میکروفون داشته باشد، مزیت بالاتری نیز خواهد داشت.
  • افرادی که به دنبال یک سیستم امنیتی نسبتاً ساده هستند، سیستم DVR به احتمال زیاد کافی خواهد بود، به خصوص اگر کابل کشی کواکسیال دارید.
  • اگر به یک راه حل برتر و بسیار انعطاف پذیر نیاز دارید، سیستم مبتنی بر NVR بهترین گزینه است.

توصیه های مهم برای انتخاب سیستم امنیتی DVR  یا  NVR

آیا هنوز هم به دنبال این هستید که تشخیص دهید کدام یک از ضبط کننده های ویدئوی DVR یا NVR برای شما بهتر و مناسب تر است؟ تنها یک راه برای به دست آوردن بهترین جواب باقی است، و آن اینکه محصولات عرضه شده توسط یک نام تجاری قابل اعتماد و معتبر را با بررسی هوشمندانه و آگاهانه انتخاب و خرید کنید .اگر دوست ندارید برای هزینه های ماهیانه و اشتراکی ذخیره سازی تصاویر ویدیویی که هزینه بالایی را به همراه خواهد  داشت؛  قرارداد ببندید وو هزینه اضافی کنید، می توانید از یک برند معتبر سیستم های امنیتی NVR و DVR خودشان را تهیه وخریداری نمایید. در کنار تمام مزایای سیستم های امنیتی NVR، با گزینه خارجی HDD پیش نصب شده، این سیستم می تواند برای ذخیره سازی با حجم بالاتر، در طی هفته های متمادی،  ویدئوهای واضح و آشکاری را به وضوح ۴MP یا ۵MP ضبط نماید.
اساسا یک سیستم با ۵ دوربینِ می تواند حفاظت نسبتاً جامعی در برابر سرقت ها، انفجارها و یا خطرات دیگر ایجاد کند.  نصب یکی در قسمت درب جلو، دیگری به سمت پایین و از طرف درهای راهرو، یکی دیگر برای کوچه پشتی و دیگری برای محافظت از پنجره های خارجی خیابان؛ و دیگری نیز برای استفاده در فضای داخلی  منزل و یا دیگر موقعیت های مسئله دار و مهم برای شما امنیت مکان را بالا خواهد برد. اگر باید مکان بیشتری را باید پوشش دهید می توانید با تهیه دوربین های سیستم NVR ۸ یا ۱۶ دوربینِ، تعداد دوربین های بیشتری را پشتیبانی کنید و پوشش دهی  بیشتری را در مکان های مختلف ایجاد نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید