وبلاگ

دوربین مدار بسته برای کافی شاپ

دوربین مدار بسته برای کافی شاپ

سیستم های امنیتی با سرعت بسیار بالایی توانسته اند در تمام مکان های عمومی جایی برای خود باز کنند. امروزه محبوبیت دوربین های مداربسته به سرعت در همه نوع کسب و کاری افرایش یافته و افراد زیادی علاقه‌مند به استفاده از این سیستمها شده اند. افزایش حوادثی مانند دزدی، آتش‌ سوزی و … موجب شده است بسیاری از کافی شاپها و رستوران ها دوربین مدار بسته را برای تامین امنیت استفاده کنند. این اماکن اغلب به دلیل میزان بالای مشتری، افزایش ساعات ‏کار و نرخ بالای گردش کارکنان، بیشتر در معرض خطر جرم و سرقت قرار دارند. بطوری که نصب دوربین های مداربسته یکی از سرمایه گذاری های ضروری است که هر مالکی می داند باید آن را انجام دهد. ما در این مطلب برای شما مزایای استفاده از دوربین مدار بسته برای کافی شاپ را بیان می کنیم و دلیل استفاده از دوربین مدار بسته را برای شما شرح می دهیم. با ما همراه باشید.

چرا به دوربین مداربسته در کافی شاپ نیاز داریم؟

 اکثرا وقتی صحبت از دوربین مداربسته می‌شود، مردم ذهنشان به مسائل سرقت و امنیت می‌رود. اما دوربین مزایای دیگری دارد و باید حتی در کوچکترین فعالیت‌ها نیز از آن استفاده کرد. نمونه ای از این مزیتها عبارتند از:

نظارت بر مشتریان و کارکنان

نصب دوربین های مدار بسته درکافی شاپ ها می تواند به شما کمک کند بر فعالیت کارکنان خود نظارت داشته باشید و بدانید چه اتفاق هایی در محیط رخ می دهد. نصب دوربین مداربسته در قسمت صندوق هم باعث می شود صداقت پرسنل در حین انجام تراکنش های مالی حفظ شده و مالکان بتوانند فردی که دست به سرقت می زند را شناسایی کنند. این کار می تواند به مدیر کافی شاپ کمک کند تا اگر یکی از کارکنان کار نادرستی انجام داد به راحتی بتواند از این اتفاق آگاه شود. علاوه بر این، مشتریان هم نمی توانند بدون پرداخت صورت حساب، از کافی شاپ خارج شوند.  بهتر است دوربین های مدار بسته را در مکان هایی قرار دهید که دسترسی زیادی به آن نقاط وجود ندارد.

تامین امنیت مشتریان و کافی شاپ

یکی دیگر از دلایلی که موجب می شود نصب دوربین مدار بسته در کافی شاپها یا رستوران ها زیاد شود تامین امنیت است. مهم ترین دلیل نصب دوربین در اماکن عمومی تامین امنیت است. شما می توانید با استفاده از سیستم های امنیتی و نظارتی، امنیت کسب و کار خود را تامین کنید و امنیت مالی و امنیت جانی مشتریان را نیز به راحتی تامین کنید. زمانی که فعالیت مشتریان و کارکنان خود را زیر نظر دارید می توانید از این موضوع مطمئن باشید که اوضاع تحت کنترل شما می باشد.

دسترسی به کافی شاپ از راه دور

ممکن است برای شما نیز این اتفاق رخ دهد که برای چند ساعت محیط کار را ترک کنید و به سراغ کارهای خود بروید. نصب دوربین مدار بسته در کافی شاپ این اجازه را به شما می دهد زمانی که در مغازه  نیستید تصاویر را از طریق گوشی همراه خود مشاهده و نظارت نمایید. دسترسی از راه دور دوربین این امکان را به شما می دهد که در هر زمان و مکانی به تصاویر کافی شاپ خود دسترسی داشته باشید.

۶ نکته اساسی در نصب دوربین مدار بسته برای کافی شاپ

توجه به بعضی از نکات از ضروریات است. به اختصار مروری برآنها خواهیم داشت.

  ۰۱دوربین مداربسته را خارج از کافی شاپ خود نصب نکنید

شما نمی توانید خارج از کافی شاپ خود دوربین وصل کنید. تعدادی از افراد هستند که متاسفانه با نصب دوربین و تنظیم آن به مغازه های اطراف باعث تعرض به حقوق هم وطنان می شوند. اما اگر می خواهید ورود و خروج مشتریان خود را کنترل نمایید با اطلاع همسایگان و کسب رضایت آنان اقدام به این کار کنید.

۲ .اطلاع از ضبط تصاویر حق مسلم مشتری است

نصب دوربین مداربسته به صورت مخفی نوعی جرم تلقی می شود. هنگامی که می خواهید دوربین مداربسته نصب نمایید، مطمئن شوید حضور دوربین را به مشتریان خود اطلاع رسانی کرده‌اید. شما می‌توانید برای اطلاع رسانی به مردم چند برچسب با متن “این مکان مجهز به دوربین مداربسته است” تهیه کرده و در چند جای پر بازدید نصب کنید .بهتر است از دو زبان انگلیسی و فارسی  همراه با تصویر دوربین استفاده کنید تا مشتریان با هر زبانی بتوانند از وجود دوربین مطلع شوند.

۳ .دوربین مداربسته را نزدیک و یا به سمت مکان های خصوصی تنظیم نکنید.

توجه به این نکته در هنگام نصب دوربین مداربسته بسیار حایز اهمیت است .اتاق تعویض لباس یا سرویس های بهداشتی اماکن خصوصی تلقی می شوند. از نصب دوربین در چنین محیطهایی خودداری کنید. این اماکن حریم خصوصی به حساب می آیند و نیازی به نصب دوربین ندارند.

۴ حافظ ویدیوهای ضبط شده خصوصی باشید و تا واجب نشده آن را در دسترس دیگران قرار ندهید.

شما می‌توانید دوربین های مداربسته را نصب کنید اما باید مسوولیت نگهداری از فیلم های ضبط شده را برعهده بگیرید. باید بدانید اگر فیلم ها به هر دلیلی به بیرون درج کنند و جایی پخش شود، شما حریم خصوصی افراد را شکسته اید و مسوولیت آن با شخص شما می باشد. بنابراین تصاویر را همچون فایل های خود محفوظ دارید.

۵ .صدای مشتریان را ضبط نکنید

افرادی که داخل کافی شاپ شما می‌شوند، میتوانند راجب هرچیزی صحبت کنند. این افراد باید احساس امنیت خاطر داشته باشند. اگر شما صدای آن ها را ضبط کنید به امور شخصی آنها دخالت کردید و این غیرقانونی است.  در صورت اقدام به چنین عملی مشتریان می توانند علیه شما شکایت کنند.

۶ .فیلم های ضبط شده را هرچند مدت یکبار پاک کنید.

برای خالی شدن حافطه دیسک لازم است، فیلم های ضبط شده توسط دوربین را سر برنامه زمانی مشخصی پاک کنید. نگهداری تصاویر مشتریان برای مدت طولانی غیر قانونی است. علاوه براین شما باید تا زمان نیاز فیلم ها را نگه دارید و عملا بعد مدتی این کار دیسک هدر دادن است.

نتیجه گیری:

این روزها هیچ فناوری دیگری غیر نظارت تصویری  برای نظارت بر فعالیت‌های روزمره قابل اعتماد نیست. استفاده و نصب دوربین های مدار بسته نه تنها به شما کمک می کند امنیت جانی مشتریان خود را تامین کنید، بلکه همه فعالیت های کافی شاپ خود را حتی بدون حضور شخصی در آنجا بررسی کنید. تیم فروشگاه اینترنتی هوبانو با  سالها سابقه در زمینه نصب سیستم صوتی، نورپردازی و دوربین مداربسته، می‌تواند مشاور خوبی برای شما عزیزان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید