وبلاگ

تکنولوژی ANR در دوربین مداربسته

تکنولوژی ANR در دوربین مداربسته

قابلیت ANR برای دوربین مداربسته شبکه، در صورت قطع ارتباط با دستگاه NVR، امکانِ ضبطِ خودکار و مداومِ تصاویر بر روی بورد داخلی است. این ویژگی به صورتِ شکافی برای کارت حافظه‌ ی جانبی، بر روی دستگاه دوربین، تعبیه شده است.در این مقاله، مروری بر تکنولوژی ANR در دوربین مداربسته خواهیم داشت.

قابلیتِ بازیابی خودکار شبکه یا ANR (Automatic Network Replenishment) به ما اجازه‌ می‌دهد، در صورت قطعیِ شبکه، تصاویر از دست رفته را بازآوری کنیم.

این ویژگی در دوربین هایِ پروتکلِ شبکه موجب می شود دستگاه ضبط بتواند تصاویر دوربین را به طور خودکار بازیابی کند.

در عمل، دستگاه دوربینی که به تکنولوژی ANR مجهز باشد، هر آن رخنه‌ای که احتمال دارد در فرآیند ثبتِ تصاویر پیش آمده باشد را، نگهداری نموده و در حافظه‌ای ثانویه ذخیره می کند.

بیایید این وضعیتِ فرضی را در نظر آوریم که حادثه ای در محل کسب شما پیش آمده است و احتیاج دارید به تصاویر دوربین، در زمانی خاص، دسترسی داشته باشید. این وضعیت می تواند به صورت حفره ای زمانی در بازه‌ای مشخص، به سبب اختلالی عمدی یا سهوی، رخ نموده باشد؛ مثلاً خرابکاران از طریق روش هایی در فرآیندِ ضبطِ شبکه تداخل ایجاد کرده باشند یا شبکه ارتباطِ دوربین با دستگاه ضبط قطع شده باشد.

در این حالت، صحنه ای که برای شما ممکن است بسیار مهم بوده باشد ضبط نشده است؛ ولی در تکنولوژیِ ANR، دستگاه دوربین از حافظه ای داخلی برخوردار است و تصاویر را از طریق اِتِرنت یا شبکه محلی، بر روی کارت حافظه ذخیره می کند.

برای مثال، فناوری ANR در دوربین هایِ IP Alcon  به دو شکل زیر قابل تنظیم است:

حالت یک. اگر کاربر قابلیتِ ANR را فقط برای دستگاه NVR فعال کرده باشد، دوربین در حافظه لوکالِ اس دی شروع به ضبط می کند، ولی پس از برقراری مجدد ارتباط، دیتایی به دستگاه NVR نمی فرستد.

حالت دو. اگر کاربر قابلیتِ ANR‌ را برای دوربین و برای NVR فعال کرده باشد، دوربین در حالتِ قطعی ارتباط در حافظه لوکال شروع به ضبط می کند و دوربین همان دیتایِ تصویری را پس از برقراری مجدد ارتباط به دستگاه ضبط NVR کات می کند .

ذخیره سازی لبه یا ضبط این بورد چیست و با فناوری ANR چه ارتباطی دارد؟

تکنولوژی anr

اصطلاحِ ضبط لبه به فرآیندی اشاره دارد که در آن اطلاعات به طور روتین، بر روی کارت حافظه داخلی، ذخیره و بک‌آپ‌گیری شود. مثلاً در دوربین هایی که از قابلیتِ تشخیصِ حرکت (motion detection) برخوردارند، ذخیره‌سازی لبه به این صورت است که دوربین، تنها زمانی که در محیط حرکتی رخ می دهد، فعال شده و تصاویر را بر روی کارت حافظه دستگاه ثبت می کند.

در واقع، قابلیتِ ضبط لبه، یک بورد کوچک افزوده برای ثبت تصاویر بر روی خود دستگاه دوربین است، که منبعی برای ثبت تصاویر در شبکه های نظارت تصویری فراهم می آورد.

امکانِ ذخیره‌سازیِ لبه برای دستگاه دوربین مداربسته چندین مزیت دارد، از جمله در زمانی که ارتباط با دستگاه مرکزی قطع شده باشد؛ یا دوربین در محلی دوردست یا در وسایل نقلیه باشد؛ یا هنگامی که صرفاً قصد داشته باشیم پهنای شبکه را کاهش دهیم.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید