وبلاگ

دوربین مداربسته زیر آب چیست؟

کاربردهای سیستم های نظارت تصویری در جهان امروز بسیار گسترده شده و دوربین های مداربسته به هدف تامین انواع نیازها طراحی و تولید می شوند. یکی از موارد کاربرد دوربین مداربسته برای تصویربرداری در زیر آب است. به دلایلِ مختلفِ صنعتی، تحقیقاتی، تفریحی و ورزشی ممکن است به دوربین هایی با امکانِ فیلم برداری و عکس برداری در زیر آب احتیاج پیدا شود. دوربین هایی که برای این کار در نظر گرفته می شوند، تصاویری با کیفیت و با وضوح بالا را در زیر آب ثبت می کنند و چشمی شناگر در آب محسوب می شوند.

چه نوع دوربینی مداربسته زیر آب است؟

دوربین های مداربسته زیر آب به دوربین هایی اطلاق می شود که تواناییِ فیلم برداری و عکس برداری در درونِ آب و محیط های خیس و مرطوب را داشته باشند. این نمونه از دوربین ها از دوام بالایی برخوردار بوده و ضد آب هستند و معمولا در شرایط حساس محیطی به کار می روند.

کاربرد دوربین زیر آب چیست؟

دوربین زیر آب در هر جایی که به ثبت تصاویر درون آب احتیاج باشد کاربرد دارد. از کاربردهای دوربین زیر آب به عنوان دوربین غواصی است و برای ثبت محیط زیست آبی یا به عنوان دوربین نجات به کار می رود. همچنین، برای حفظ امنیت منابع آبی و برای اکتشافاتِ نفتی و حتی بررسیِ استخرها و فاضلاب ها از دوربین های مداربسته ضد آب استفاده می شود.

دوربین های زیر آب هایک ویژن

هایک ویژن در زمینه تولید دوربین های زیر آب دو محصول DS-2XC6224G0-L و DS-2XC6225G0-L را تولید کرده است. دوربین های زیر آب هایک ویژن وضوح تصویر ۲ مگا پیکسل دارند و به لنزهای ثابت ۲٫۰/۲٫۸/۴٫۰ میلی متر مجهز شده اند. این دوربین ها با توجه به استقامت‌، برای تصویربرداری در عمق های کم و زیاد طراحی شده اند.

بدنه دوربین زیر آب هایک ویژن از فولاد ضد زنگ است و توان تحمل فشار زیاد زیر آب را دارد.  لنز دوربین نیز به گونه ای است که دچار خوردگی و جلبک گرفتگی نشود. به دلیل کمبود نور در زیر آب، این دوربین ها دارای منبعی از نور سفید هستند که در تاریکی مطلق نیز تا شعاع ۱۰ متر امکان ثبت تصویر را فراهم نموده است.

انتقال و دخیره کردنِ تصاویر در دوربین های زیر آب هایک ویژن به وسیله‌ کابلِ مخصوصِ ضد خوردگی که توانایی تحمل فشار تا ۱۰۰ کیلوگرم را دارد، انجام می شود. همچنین، در صورت قطع شدن اتصال کابل، دوربین می تواند تصاویر را بر روی کارتِ حافظه‌ی میکرو‌ اس‌دیِ ۱۲۸ گیگابایت ذخیره کند.

دوربین DS-2XC6224G0-L

این دوربین خاکستری رنگ است و مخصوص تصویربرداری در عمق کم است. این محصول تا عمق ۱۵ متری قابلیت ضد آب بودن دارد.

دوربین DS-2XC6225G0-L

این دوربین طلایی رنگ است و مخصوص تصویربرداری در عمیق زیاد است. این محصول با رعایت استاندارد IP68 ساخته شده و تا عمق ۵۰ متری قابلیت تحمل فشار آب را دارد.

در پایان باید به این نکته اشاره داشت که دوربین های بسیار زیادی از قابلیت ضد آب پشتیبانی می کنند و اگر هدف شما صرفا ثبت تصویر در زیر آب است می توانید از دوربین های سبک تر که ضد آب نیز محسوب می شوند استفاده نمایید. از میان چنین دوربین هایی می توان به چند نمونه‌ی با کیفیت همچون Olympus Tough TG-6؛ Panasonic Lumix LX 100 II؛ Canon EOS 6D Mark II و Paralenz Dive Camera‌ اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید