وبلاگ

دوربین مداربسته کودک

دوربین مداربسته کودک

این روزها والدین با گرفتاری‌های زیادی مواجه هستند و گاهی کم‌تر وقتِ مراقبت از کودکانِ خردسال خود را دارند. به همین دلیل، والدینی که ساعات زیادی را در خانه نیستند، برای نگهداری از فرزندانِ کوچک خود، به استخدام پرستار رو آورده‌اند. با این حال، سپردن و تنها گذاشتنِ کودک دلبند با پرستارِ ناشناس کار چندان عاقلانه‌ای نیست. از کاربردهای دوربین مداربسته، در چنین مواقعی، استفاده به عنوانِ دوربین مراقبت از کودک است. در این حالت، سیستم نظارت تصویری می تواند یک ابزار مناسب برای بررسی و کنترلِ وضعیتِ کودک و پرستار نگهدارنده او باشد. با در نظر داشتن این نیاز، شرکت های سازنده دوربین های مداربسته، به ساخت دوربین‌های خانگی برای بررسی و نظارتِ اتاق کودک اقدام کرده اند.

منظور از دوربین مداربسته کودک چیست؟

همان طور که عنوانِ این نوع دوربین اشاره دارد، دوربین هایی که در خانه به منظور مراقبت از فرزند خردسال و نظارت بر رفتار پرستار به کار گرفته می شوند، دوربین مداربسته کودک نامیده می شوند.

عملکرد دوربین مراقبت از کودک

دوربین هایِ جدیدِ مراقبت از کودک، به فناوریِ ضبط تصویر به کیفیتِ HD مجهز شده‌اند. نمونه هایِ پیشرفته‌ترِ دوربین های IP‌ و دستگاه های NVR‌ و DVR، به مانند یک سیستم هشدار عمل کرده و کاربر را از آخرین اتفاقات با خبر می سازند. در این دوربین‌ها، ورود فرد به خانه یا محوطه‌ای خاص، به اطلاع کاربر رسانده می‌شود و امکان بررسیِ آنلاینِ تصویر اتاق کودک، فراهم می‌شود.

این دوربین‌ها را می شود در اتاق کودک به صورت مخفی نصب کرد و نظارتی نامحسوس را ایجاد نمود، برای مثال، دوربین لامپی در این زمینه انتخاب مناسبی است. با این حال، بهتر است به پرستار اطلاع داده شود که در درونِ خانه دوربین مداربسته نصب شده است. به طور کلی، وجودِ دوربینِ مداربسته نقش بازدارنده دارد، و در عمل، جای خالیِ حضورِ بینایِ شما را در خانه پر می‌کند.

چند مدل دوربین کنترل کودک

از بهترین نمونه های دوربین مداربسته برای اتاق کودک، دوربین هایی است که در نقاط مختلف قابل نصب بوده و اندازه چندان بزرگی ندارند. در ادامه، چند نمونه از جدیدترین دوربین‌هایِ کنترل پرستار کودک خدمت شما معرفی شده است.

دوربین D-Link DCS-5222L

این دوربینِ شرکتِ D-Link وایرلس است و تصاویر را به صورت Hd‌ ثبت می کند. از لحاظ منطقه تحت پوشش، این دوربین توان زوم ۱۰ برابری و امکان پن ۳۴۰ درجه و تیلت ۱۲۰ درجه را دارد. همچنین، این دوربین به قابلیت دید در شب تا شعاع ۸ متر مجهز است و با وجود میکروفن و اسپیکرِ تعبیه شده درونِ آن، امکان برقراریِ ارتباط دو طرفه را فراهم نموده است.

دوربین Arlo Q

این دوربین امکان دریافت مستقیم تصاویر دوربین با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل را بر روی تلفن همراه به وجود آورده است. دوربین Arlo Q یک پایه دارد تا به راحتی بر روی دیوار نصب شود. این دوربین برای انتقال تصاویر به تکنولوژیِ وای‌فای مجهز است، اما برای تامین انرژی، به جریانِ برقِ پریز نیاز خواهد داشت.

دوربین Wyze Cam Pan

این دوربینِ جمع و جور، تقریبا در هر جایی از منزل قابل نصب است و قابلیتِ پن و تیلت و زوم دارد. زاویه دید ۳۶۰ درجه و دید در شب به طول ۹ متر، از امتیازهای این دوربین، و سیم دار بودن، از معایب آن به شمار می رود.

دوربین Blink

این دوربین بدون سیم است و از این نظر تقریبا در هر جایی قابل نصب است. دوربین Blink را به‌راحتی می‌توان در کنار سایر اشیاء درونِ قفسه یا کشویِ کمد کودک قرار داد. از مزیت‌های این دوربین، قابلیت تشخیص حرکت، فضای ذخیره ابری، و حالت بی‌صداست. از معایب آن نیز فقدان ارتباط دو طرفه و کمی تاخیر در هنگام انتقال صدا و تصویر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید