وبلاگ

دوربین مداربسته ۴k

دوربین مداربسته 4k

شرکت های تولیدکنند دوربین مداربسته همیشه سعی داشته اند در رقابتی تنگانگ کیفیت تصاویر خروجی دوربین را بالاتر ببرند.۴k تکنولوژی و معیاری جدید برای سنجش کیفیت تصویر دوربین های مداربسته است که در نسل جدید دوربین ها به کار رفته و موجب تولید ابزارهای نظارتی پیشتازی شده است. دوربین مداربسته ۴k با رزولوشن ۳۸۴۰*۲۱۶۰ و سنسورهای ۸ مگاپیکسل عرضه می شود که کیفیت و وضوح تصویر بسیار بالایی را برای سیستم های مداربسته فراهم آورده است و یکی از مهم ترین فاکتور ها در قیمت دوربین مداربسته می باشد.

در واقع، از نظر اندازه، تصویر دوربین های ۴k تقریبا چهار برابر استاندارد تصویر ۱۰۸۰ پیکسل HD Full است.

فناوری به روز ۴k‌ موجب شده است بسیاری از افراد سیستم مداربسته خود را به دوربین هایی با این کیفیت از تصویر ارتقاء دهند.

اما دوربین ۴k‌ چه قابلیت هایی دارد که سبب شده است کاربران به سمت این سیستم کوچ کنند؟

جزئیات و کیفیت تصویر بالاتر با دوربین ۴k

اصولا هرچه تعداد پیکسل تصویر ضبط شده بیشتر باشد، تصویر بر روی صفحه نمایش نیز با کیفیت بالاتری نشان داده خواهد شد. از آنجا که دوربین ۴k تصاویر را با رزولوشن ۴ برابری نسبت به دوربین های HD ضبط می کند، جزئیات تصویر این دوربین نیز از وضوح بالاتری برخوردار هستند.

با خرید یک دوربین ۴k‌ شما تصاویر مداربسته را با بالاترین جزئیات در اختیار خواهید داشت.  سنسورهای بزرگ تر این دوربین ها نور بیشتری را جذب می کند که عملکرد دوربین در نور کم را هم ارتقاء داده است.

در این دوربین ها، دیگر لازم نیست نگران وضوح تصویر در هنگام زوم باشید و جزئیاتی نظیر چهره اشخاص و شماره پلاک ماشین ها، حتی در زوم دیجیتال هم، در اکثر موارد به خوبی مشخص خواهد بود.

علاوه بر این، دوربین ۴K ابعاد تصویر وسیع تری هم خواهد داشت و منطقه گسترده تری را تحت پوشش خود قرار می دهد. مزیت این امر در این است که می تواند نیاز به استفاده از چند دوربین برای پوشش محدوده مورد نظر را برطرف کند.

همچنین، سیستم های نظارتی ۴k از فناوری فشرده سازی HEVC یا H.265 استفاده می کنند که بدون کاهش قابل توجه کیفیت تصویر، حجم فایل های ذخیره شده را کاهش می دهد.

علاوه بر این، بسیاری از این نوع دوربین ها از فناوری PoE نیز پشتیبانی دارند و به آسانی می توان آنها را در محل نصب کرد و از بابت تأمین برق آنها نگرانی نداشت.

دوربین های ۴k در مدل ها و با امکانات متنوعی توسط شرکت های مختلف عرضه شده اند. دوربین های ۴k‌ در مدل های آنالوگ و شبکه، و به صورت دوربین های دام، اسپید دام، بولت و … موجود هستند.

دوربین های مداربسته

مزیت های دوربین ۴k

  • امکان زوم باکیفیت‌تر تصویر ضبط شده
  • پوشش منطقه ای وسیع تر نسبت به دوربین های قدیمی
  • کیفیت بالاتر تصویر و جزئیات واضح تر
  • نیاز به تعداد دوربین کم تر برای پوشش منطقه مدنظر

معایب دوربین ۴k

با این حال، فناوری ۴k جنبه های منفی نیز ممکن است داشته باشد. از معایب سیستم های ۴K می توان به مصرف برق بالاتر این نوع دوربین ها و فضای بیشتر برای ذخیره سازی فایل های تصویری اشاره کرد. همچنین، قیمت دوربین های ۴K‌ نیز معمولا بالاتر از نمونه های دیگر دوربین است.

دیدگاهتان را بنویسید