وبلاگ

طریقه ریست کردن انواع دستگاه DVR

طریقه ریست کردن انواع دستگاه DVR

اگر دستگاه DVR‌ داشته اید احتمالا یکی از معضلاتی که ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد، فراموش کردن رمز دستگاه است. از آنجا که این اتفاق شایع محسوب می شود، هر برند تولید کننده دستگاه DVR‌، برای ریست کردن دستگاه ضبط و ذخیره سازی، روشی را برگزیده است. معمولا یک پسورد مادر برای دستگاه هایِ هر شرکت وجود دارد که با دانستن آن می توان وسیله خود را ریست کرد. برخی مدل ها نیز پروسه ای مخصوص برای این کار دارند که ممکن است به صورتِ یک سریال کد مخصوص بر روی بدنه ی دستگاه درج شود. در ادامه این مطلب، سعی شده است طریقه ریست کردن انواع دستگاه DVR معرفی شود.

طریقه ریست کردن انواع دستگاه DVR

دستگاه دی وی آر و کاربردهای آن

دستگاه دی وی آر و کاربردهای آن

به طور کلی، این پروسه برای هر برند و هر محصول می تواند به صورت متفاوتی انجام شود و بستگی دارد که شرکت مورد نظر چه راهکاری را برای مشتریان خود برگزیده باشد.

در اولین گام، بهترین کار این است که در صورتِ فراموشی با نمایندگیِ دستگاه تماس گرفته یا به دفترچه ی راهنمای محصول رجوع کنید.

دستگاه های قدیمیِ DVR معمولا یک رمز آسان مثل ۱۲۳۴ داشتند که به عنوان رمز پیش فرض محسوب می شد؛ یا با فشردنِ چند ثانیه‌ی دکمه هایِ Mode و PTZ ریست می شدند. در دستگاه های امروزی شاید لازم باشد با نمایندگی تماس بگیرید و برای ریست رمز DVR راهکاری جویا شوید. البته ممکن است نرم افزاری خاص در سایت برند تولید کننده موجود باشد که بتواند به شما کمک کند رمز را بازیابی کنید.

با این حال، اگر دستور العملی برای ریست دستگاه مهیا نبود، شاید یکی از روش های زیر بتواند به کارتان بیاید:

از پسورد پیش فرض شرکت سازنده استفاده کنید.

در اغلب موارد پسورد اصلی را تغییر نداده اید و با دانستن رمز پیش فرض برای هر مدل می توانید دستگاه را از نو راه اندازی کنید.

از یکی از نرم افزارهای مولد کلمه عبور استفاده کنید.

در بسیاری از دستگاه های DVR‌ تراشه ای مشابه به کار رفته است و منو یکسانی دارند. برای این نمونه ها، با نرم افزار مولد کلمه عبور یا ژنراتور پسورد DVR می توانید رمز عبور جدیدی ایجاد کنید.

باتری دستگاه را در بیاورید.

در برخی مدل ها اگر باتری را چند ثانیه درآورید و دوباره جا بزنید ریست می شوند.

با جامپر دستگاه را به صورت فیزیکی ریست کنید.

برخی انواع دستگاه دی وی آر، بر روی مادربورد دارای دکمه ای سیاه یا پینی هستند که وسیله را ریست می کند. احتمال دارد اگر دستگاه از این ویژگی برخوردار باشد، شرکت تولیدکننده یک کد مخصوص را برای نشان دادنِ این خصوصیت بر روی بدنه درج کرده باشد.

البته اگر از این روش می خواهید استفاده کنید لازم است اطلاعات کافی را به دست آورید و ناخواسته به نحوی به بورد دستگاه صدمه نزنید.

کلمه عبور را با تلنت حذف کنید.

معمولا دستگاه های DVR‌ با سیستم لینوکس اجرا می شوند و در نمونه هایی که تراشه آنها از ارتباطِ تلنت پشتیبانی کند می‌توان با با کابل دستگاه را به کامپیوتر وصل کرد و با نرم افزار تلنت دستورات لازم را از کامپیوتر به دی وی آر انتقال داد.

سفت افزار را به روز کنید و دستگاه را ریست نمایید.

مدل های بسیار کمی این قابلیت را دارند که با به روز رسانیِ سفت افزار دستگاه ریست شود.

دیدگاهتان را بنویسید