وبلاگ

کنترل دوربین مداربسته از روی موبایل

کنترل دوربین مداربسته از روی موبایل

از امکانات جدید دوربین های مداربسته امکان کنترل و نمایش تصاویر بر روی گوشی های همراه است. اگر قصد دارید سیستم نظارت خود را از راه دور و از طریق موبایل ساماندهی کنید، در این مطلب به کاربردهای کنترل دوربین مداربسته از روی موبایل و چگونگی انتقال تصویر می پردازیم.

مزیت ها و امکانات اتصال دوربین مداربسته به گوشی همراه

اتصال دوربین مداربسته به گوشی همراهدر مواقعی که در محل نصب دوربین های مداربسته حضور نداشته باشید، نیاز دارید بتوانید سیستم نظارت خود را از راه دور کنترل نمایید.

با قابلیت اتصال دوربین به گوشی همراه، می توانید تصاویر سیستم نظارتی خود را به صورت برخط مشاهده کنید و از امکانات آن بهره مند شوید. در این حالت، شما هم زمان در چند محل مختلف حضور خواهید داشت و در صورت بروز حادثه در کم‌ترین زمان مطلع خواهید شد و می توانید واکنش مناسب را انجام دهید.

با تلفن همراه از راه دور می توان دوربین مداربسته را تنظیم و حالت نمایش یا ضبط را انتخاب کرد و نیز سنسورهای حرکتی دستگاه را فعال یا غیرفعال نمود. همچنین، در برخی نمونه ها، امکان برقراری تماس صوتی دو طرفه نیز به وجود آمده است.

از سوی دیگر، با فراهم شدنِ امکان کنترل دوربین از طریق موبایل، ممکن است دیگر نیازی به پرسنل نظارت نداشته باشید و در نتیجه در نیروی کار و هزینه ها نیز صرفه جویی خواهد شد.

امنیت انتقال تصاویر و دیتا به موبایل

نکته ای که درباره ی انتقال تصاویر از راه دور وجود دارد امنیت شبکه ی وایرلس است. معمولا بهتر است برای انتقال وایرلس از شبکه ی محلی استفاده کنید که امن تر محسوب شده و همچنین دوربین هایی را به کار بگیرید که از سطح رمزگذاری پیچیده تری پشتیبانی می کنند. در دوربین هایی که از فناوری SSL/TLS‌ استفاده می کنند، انتقال اطلاعات در اینترنت به صورت امن تری صورت می گیرد.

نرم افزارهای کنترل و اتصال دوربین به تلفن همراه

نرم افزارهای کنترل و اتصال دوربین به تلفن همراهبرای وصل کردن دوربین به گوشی اپلیکیشن های مختلفی وجود دارد که بسیاری از آنها به رایگان این امکان را برای سیستم عامل های آندروید و آی‌او‌اس فراهم کرده اند. از جمله این نرم افزارها می توان به mCam View، CCTV Viewer، Super Live Pro، Ever Focus EPRO NVR، Shinobi، Xmeye و SmartPss اشاره کرد. به طور کلی، فارغ از نرم‌افزار مورد استفاده، نحوه اتصال گوشی در این اپلیکیشن ها تقریبا پایه یکسانی دارد و انتقال تصاویر به تلفن همراه عموما توسط دستگاه های DVR صورت می گیرد. اکثر این نرم افزارهای ذکر شده، با دستگاه های DVR چند کاناله، سازگاری بالایی دارند.

پیش نیازهای انتقال تصاویر دوربین از طریق دستگاه DVR یا NVR به موبایل

  • دستگاه DVR یا NVR را روشن می کنید.
  • کابل شبکه از پورت اصلی شبکه دستگاه ضبط به روتر وصل می شود.
  • چراغ چشمک زن پشت پورت NVR روشن می شود.
  • موبایل شما از طریق وای فای به شبکه یکسانی وصل می شود.
  • دستگاه NVR با تعیینِ IP آدرسی که مطابق با شبکه شماست به اینترنت وصل می شود.
  • برای اینکه بتوانید دوربین های مداربسته را از طریق اینترنت مشاهده کنید باید تنظیمات فوروارد کردن پورت را در روتر تنظیم کنید.
  • اگر تنظیمات فوروارد کردن پورت را به درستی انجام دهید، می توانید از یکی از اپلیکیشن های موجود برای انتقال تصاویر استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید