وبلاگ

منبع نیرو دوربین‌های مداربسته

منبع نیرو دوربین‌های مداربسته

منبع نیرو دوربین‌های مداربسته یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین اجزا آن بوده که برای افزایش سطح ایمنی خانه یا هر مکان دیگری اعم از: مکان‌های عمومی مثل مغازه یا غرفه‌ها نیاز می‌باشد. امروزه همه به سطح امنیت خانه یا مغازه خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. اهمیت دادن به سطح ایمنی نه تنها از خطرات احتمالی جلوگیری کرده، بلکه باعث کاهش نگرانی و آسوده شدن خاطر اشخاص صاحب خانه یا کسب‌وکار می‌شود. دوربین‌های مداربسته با توجه به کیفیت، شرکت سازنده و نحوه استفاده از آداپتور آن‌ها به دسته‌های گوناگونی تقسیم می‌شوند. امروز قصد داریم به بررسی انواع منبع تغذیه یا  منبع نیرو دوربین‌های مدار بسته و دستگاه‌های DVR بپردازیم.

آشنایی با انواع منبع تغذیه دوربین‌های مداربسته

برای ادامه فعالیت دوربین، به یک منبع تغذیه یا همان آداپتور نیاز است که کارکرد دقیق و صحیح این دستگاه با توجه به آن مشخص شده و همه دوربین‌های مداربسته برای روشن بودن به یک منبع برق شهری نیاز خواهند داشت. انواع آداپتورهای مورد نیاز برای این دوربین ها عبارتند از:

  1. آداپتور دوربین مرکزی
  2. آداپتور دوربین مستقل
  3. تغذیه از طریق کابل شبکه اترنت (POE)
  4. منبع تغذیه با پشتیبان USP

آداپتور دوربین مرکزی

اولین نوع منبع تغذیه دوربین‌های مداربسته، آداپتور مرکزی می‌باشد. پس از متصل شدن جریان برق به سیستم، تمامی دوربین‌هایی که در محل‌های مختلف نصب شده‌اند، به صورت مشترک از این آداپتور استفاده خواهند کرد. استفاده از آن درون شرکت‌ها بسیار رایج بوده و صرفه اقتصادی زیادی خواهد داشت.

آداپتور دوربین مستقل

 آداپتور مستقل همانطور که از نامش پیداست، برای هر یک از دوربین‌ها یک منبع تغذیه مجزا در نظر خواهد داشت. این آداپتور بسیار ایمن ترهستند بطوری که اگر برق یک دوربین قطع شود سایر آن‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

منبع تغذیه از طریق پشتیبان USP

اما آداپتور USP همانند یک پاوربانک عمل کرده و بدون وقفه برق را درون خود ذخیره می‌کند. از این منبع در بانک‌ها بیشتر استفاده می‌شود. با پیشرفت تکنولوژی، کابل شبکه اترنت پدید آمد که شما می‌توانید بدون کابل کشی اضافه، با استفاده از کابلی که اطلاعات رد و بدل می‌شود، جریان برق را نیز به دوربین‌های مدار بسته برسانید.

ولتاژ مورد نیاز برای دوربین‌های مدار بسته

برای انتخاب منبع تغذیه  لازم است بدانیم دوربین ها با چه ولتاژی کار می کنند.

اطلاعات درج شده بر روی دوربین های مدار بسته یا دیتاشیت معمولا  اندازه ولتاژ مصرفی را می نویسند. اما بطور معمول اکثر دوربین‌ها با منبع تغذیه ۱۲ ولت مستقیم(DC) کار می‌کنند.

منبع نیرو دوربین مدار بسته به چند آمپر جریان نیاز دارند؟

برای تعیین منبع تغذیه، دانستن جریان مصرفی دوربین هم لازم است. معمولا جریان مصرفی مورد نیاز برای هر دوربین را ۲ آمپر و برای دستگاه ذخیره‌ساز (DVR) ۴ آمپر جریان در نظر می‌گیرند. این در حالی است که منبع نیرو با ۱۲ ولت کار می کند.

مزایا و معایب انواع آداپتورها

با انواع منبع نیرو دوربین‌های مداربسته آشنا شدید. اما هر یک از این آداپتورها مزایا و معایبی دارند. آداپتور مرکزی همانطور که مطالعه کردید بسیار صرفه اقتصادی دارند بطوریکه شما می‌توانید با تهیه یک منبع، جریان برق را به دوربین‌های خود متصل کنید. اما عیب بزرگ این آداپتور این بوده که در صورت بروز هرگونه مشکل، اگر جریان برق قطع شود تمام دوربین‌ها از کار خواهند افتاد. در آداپتور مستقل این عیب وجود نداشته و اگر جریان برق یک دوربین قطع شود، دوربین‌های دیگر به فعالیت خود ادامه خواهند داد. اما عیب مهم منبع مستقل این است که شما امکان کنترل جریان برق دوربین‌های مداربسته به صورت واحد را نخواهید داشت.

منبع تغذیه کابل شبکه اترنت (POE) به کابل‌کشی اضافه نیاز ندارد و این بزرگترین مزیت آن است. اما در این نوع منبع امکان حضور نویز وجود داشته که با استفاده از اسپیلیتر POE این مشکل حل شده است. آداپتور USP یکی از بهترین نوع منبع تغذیه دوربین‌های مداربسته بوده که سطح امنیت بالایی داشته و بدون عیب در بازار معرفی می‌شوند.

انتخاب بهترین منبع تغذیه و نحوه نصب آن

شاید شماهم با مطالعه مزایا و معایب انواع آداپتورها تا حدودی توانسته باشید انتخاب خود را انجام دهید. برای انتخاب هر کدام از این منابع با توجه به مکانی که قصد نصب دوربین را دارید، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. به طور مثال آداپتور مرکزی مناسب مکان هایی بوده که تعداد دوربین کمتری (حدود ۲ یا حداکثر ۳ دوربین) در آنجا حضور دارد. آداپتور مستقل مناسب مکان های بزرگ و وسیع مثل باغ ،سالن اجتماعات و… بوده که در صورت قطع جریان برق یک دوربین، باقی آن‌ها به فعالیت خود ادامه دهند.

کابل شبکه اترنت مناسب دوربین‌های خانه یا مغازه‌های کوچک بوده که بدون نیاز به کابل‌کشی اضافه می‌توانید منبع تغذیه دوربین‌های مداربسته را متصل کنید. البته فراموش نکنید که در این آداپتور برای کنترل نویز نیاز به اسپیلیتر POE خواهد بود. اما منبع تغذیه PSP درون مکان‌های بزرگ مثل بانک‌ها مورد استفاده قرار گرفته که برق مورد نیاز برای کار کردن دستگاه‌های غول پیکر برقی را تولید خواهد کرد.

پیشنهاد هوبانو به شما:

همانطور که ملاحظه فرمودید یکی از اصلی‌ترین و ضروری‌ترین بخش‌های سیستم نظارتی منبهع تغذیه است، که جریان برق درون دوربین‌ها را تامین می‌کند. انتخاب بهترین نوع این سیستم ها  به تعداد دوربین‌ها و وسعت مکان شما بستگی خواهد داشت. امروزه بیشتر از منبع تغذیه نوع USP یا کابل شبکه اترنت (POE) استفاده می‌شود که از سطح امنیت بالاتری برخوردار هستند.

آداپتور مرکزی بیشتر داخل خانه‌ها با تعداد دوربین کم مورد استفاده قرار می گیرد که مقرون به صرفه هم است . در این دستگاه با فاصله کم دوربین تا منبع تغذیه، افت ولتاژ کمتری صورت خواهد گرفت.  و اما آداپتورهای مستقل این روزها درون تمام مکان‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این نوع حتی برخلاف مدل مرکزی، در صورت فاصله زیاد سیم تا منبع اصلی تغذیه، افت ولتاژ صورت نخواهد گرفت.

سخن آخر

در این محتوا به صورت کلی با انواع منبع تغذیه دوربین‌های مداربسته آشنا شدیم. فروشگاه ایتنترنتی هوبانو با سالها تجربه در زمینه فروش انواع سیستم های امنیتی در کنار شماست تا بار دیگر بهترینها را برای شما پیشنهاد دهد. چنانچه در رابطه با منبع تغذیه دوربین مدار بسته نیاز به راهنمایی یا مشاوره داشید همکاران ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشند. جهت مشاهده انواع مدل‌های دوربین مدار بسته فروشگاه اینترنتی هو بانو را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید