وبلاگ

نکته ای که هرخریدار دوربینهای امنینی باید در مورد هاوزینگ دوربین مدار بسته بداند

هاوزینگ دوربین مداربسته

ریشه هاوزینگ دوربین مداربسته  از کلمه housing گرفته شده است. هاوزینگ محفظه مستطیل شکلی است که دوربین مدار بسته را دردرون خود جای داده است. هوزینگ دوربین مدار بسته یا قاب دوربین مدار بسته با نام های باکس، کاور و محفظه نیز شناخته می‌شود. قبلا از این قابها در دوربینهای مدار بسته صنعتی استفاده می‌شد اما امروزه برای نمایش دوربین در مکانهای لاکچری نیز استفاده میشود و تاثیر زیادی برروی قیمت دوربین مداربسته دارد . ما در این متن نگاهی اجمالی بر هاوزینگ دوربین مداربسته  خواهیم داشت.

انواع هاوزینگ دوربین مدار بسته

هاوزینگ دوبین مدار بسته به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند. هاوزینگ داخلی برای تفکیک دستگاه از فضا و اماکنی که شیک و لوکس اند، کاربرد دارد چون در این فضاها، زیبایی ظاهری محیط بسیار مهم است. نوع خارجی هاوزینگ دوربین مدار بسته نیز به منظور جلوگیری از آسیبهای  عوامل  اقلیمی و جوی یا حملات احتمالی خرابکارانه و … استفاده می‌شود. هاوزینگ‌های داخلی  معمولا در اشکال گوناگونی ساخته شده اند. برخی به شکل سه‌گوش طراحی و در سقف‌های کاذب نصب می‌شوند. بعضی دیگر نیز به شکل گنبدی  در انواع کروی و نیم‌کروی، طراحی شده اند که بتوانند جهت و زاویه دید را به راحتی تحت کنترل داشته باشند.

جنس و قیمت هاوزینگ دوربین مدار بسته

جنس برخی هوزینگها از پلاستیکهای بهداشتی مات و شفاف است. اما برخی دیگر ازهاوزینگهای دوربین مدار بسته از استیل،  شیشه،  PVC و UPVC ساخته شده است. در ساخت هاوزینگهای  گنبدی شکل  دو نوع پلاستیک بکار رفته است. یکی اکریلیک سیاه با شکاف میانی برای دید دوربین، دیگری پوشش نقره‌ای رنگ که همانند یک آینه عمل می‌کند. با این نوع از پلاستیکهای بکار رفته در هاوزینگ دوربین مدار بسته  می‌توانید تنظیمات دوربین امنیتی را مانند تغییر جهت تا ۳۶۰ درجه، انجام دهید. قیمت هوزینگ دوربین مدار بسته نیز با توجه به قطعات به کار رفته، جنس و ویژگیها و برندهای آنها، متفاوت است. به عنوان مثال دوربینی با قابلیت های ویژه، قیمتی بیشتر از یک دوربین با یک محفظه پلاستیکی معمولی خواهد داشت.

مزایای هاوزینگ دوربین مدار بسته

  • هاوزینگ دوربین مداربسته در واقع یک نوع محافظ برای حفظ تجهیزات امنیتی دستگاه است. برخی از دوربین های مدار بسته کیسهای مناسبی در برابر شرایط جوی نا مناسب ندارند. لذا استفاده از هاوزینگ دوربین مداربسته برعمر مفید دستگاه خواهد افزود.
  • هوزینگ دوربین مداربسته در سالن های رطوبی از جمله پرورش ماهی و یا سالن پرورش قارچ که رطوبت زیادی دارد کارایی زیادی دارد.
  • از ویژه گی دیگرهوزینگ دوربین مدار بسته با کیفیت، این است که در مقابل شرایط سخت جوی مقاوم است.
  • بعضی از هاوزینگها ی مدار بسته، فن و یا هیتردارند که در مناطق بسیار گرم و یا بسیار سرد مورد استفاده قرار می گیرند. ویا در مناطق شرجی که نیاز است دوربین از رطوبت محیط در امان باشد.
  • بعضی دیگر از هوزینگهای دوربین مداربسته نیزساده وبرای محیط های عادی طراحی و ساخته شده اند.
  • جنس متریال های بکار رفته و کیفیت ساخت محصول و همچنین قفل و بست هایی که برای آن استفاده شده است نیز یکی  دیگراز مزیت های قابل توجه در انتخاب بهترین قاب مورد نظر است.
  • بنابراین جهت حفاظت دوربین‌مداربسته از باد و باران و عدم نفوذ رطوبت به دستگاه و همچنین دزدیده نشدن،لازم است که هوزینگ دوربین مدار بسته را در لیست خرید خود قراردهیم .

نتیجه گیری

قبل از اقدام به خرید از کارشناسان و افراد آگاه این حوزه در خصوص شرایط جوی و احتمال وجود آسیب دردوربین های مدار بسته منطقه، حتما” مشاوره بگیرید. در این راستا فروشگاه اینترنتی هوبانو آماده ارائه خدمات تخصصی دوربین مداربسته در سطح کشورمی باشد. جهت مشاوره و مشاهده انواع هاوزینگ دوربین مداربسته  با ما همراه بوده و بر روی لینک مربوطه کلیک فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید